گروه کوهنوردی آوا
گزارش صعود به قلل ایران

اطلاعیه / قابل توجه مسئولین بخش های جستجو و نجات استان‌ها انعقاد تفاهم نامه همکاری فدراسیون با سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر واژه کوهستان یا قبرستان: شاهوار ۱۷.۱۲.۹۷ یخ نوردی دره هملون ۲۸.۱۰.۹۷ گاوبینی ۲۱.۱۰.۹۷ گاوبینی ۲۱.۱۰.۹۷ نجفدر به هاره قسمت سوم تصاویر نجفدر به هاره قسمت دوم تصاویر نجفدر به هاره قله برج ۱۰.۶.۹۷ تصاویر قله پاشوره ۲۲.۴.۹۷ دوره نجات فنی دهمین جلسه کمیسیون ایمنی ارتفاعات شمالی تهران برگزار شد خط الراس ریزان.پرسون.اندار.۹۷۰۳۰۱۸ مصوبات نهمین جلسه کمیسیون ایمنی ارتفاعات شمال تهران: دهمین شماره گاهنامه «صعود» منتشر شد مصوبات هشتمین جلسه کمیسیون ایمنی ارتفاعات شمال تهران


قله اراكوه 91/11/27

بنام خالق کوه های استوار

 تعداد شرکت کننده :۱۲نفر از گروه آوا و ۲۶نفر از گروه هرا برز

مقصد : جاجرود -روستای کمرد- قله اراکوه

با تشكر از آقاي جعفر پور

برنامه این جمعه یه برنامه مشترک بود با گروه کوهنوردی هرابرز گروهی جوان و با نشاط و پر انرژی .  با وجود اینکه تعداد زیادشون بصورت مهمان شرکت کرده بودند ولی پابه پای سایر دوستان تا قله اراکوه گروهو همراهی کردند.امیدوارم که بهشون خوش گذشته باشه ودر آینده نیز با برنامه ریزی مناسب و هماهنگی بهتر از تجربیات و پتانسیل دو گروه نهایت استفاده را ببریم.

عکس های این برنامه تقدیم همه دوستان در گروه آوا و هرابرز

 

 

 

 

 

عکس های بیشتر در ادامه مطلب



:: موضوعات مرتبط: زمستان 91، ،

ادامه مطلب...
نویسنده : روابط عموی گروه آوا تاریخ : دو شنبه 30 بهمن 1391

گزارشی از حادثه 21 بهمن دماوند جنوبی

حتما بخونيد فكر نكنيد مرگ فقط براي همنورد اتفاق مي افته

 

در روز شنبه 21 بهمن 91 پس از صعود قله و هنگام باز گشت از روی یال اصلی به سمت پناهگاه جنوبی دماوند، در ساعت حدود 17:25 و در ارتفاع 4900 متری متوجه شدم که در یخچال سمت غرب یال اصلی یک نفر از کوهنوردان بالای سر یک شخصی که درازکش بود ایستاده و با فریاد از دیگران درخواست کمک می کند. پشت سر من در فاصله 50 متری، آقای حسن نجاریان به همراه تیمشان داشتند از یال فرود می آمدند و من قبل از اینکه به سمت محل حادثه روی یخچال بروم ، به آقای نجاریان اطلاع دادم که ظاهرا حادثه ای رخ داده است.

از روی یال اصلی به سمت محل حادثه که به فاصله حدود 40 متری غرب یال اصلی و در ارتفاع 4870 متری قرار داشت، تراورس کردم و همزمان با دو نفر دیگر از همنوردان شخص اول که تیمی 3 نفره از اصفهان (اسپرت کوهستان) بودند، بالای سر مصدوم رسیدم. مصدوم از ناحیه سر صدمه شدیدی دیده بود و سرش شکافته شده بود . گروه اصفهانی از تبحر امداد برخوردار بودند و به سرعت امداد اولیه انجام شد. سر مصدوم پانسمان شد و جلوی خونریزی گرفته شد. با پتوی نجات و لباسهامون ، سعی شد دمای مصدوم حفظ شود. مصدوم نبض داشت و تنفس داشت ولی مردمک چشمش به نور واکنش نمی داد. با توجه به اینکه احتمالا مدتی از زمان حادثه می گذشت، مصدوم در شرف هیپوترمی قرار داشت.

خوشبختانه من بی سیم همراهم بود و با همنورد دیگرم که جلوتر از من بود و به پناهگاه نزدیک شده بود، تماس برقرار کردم و وضعیت را اطلاع دادم . از آنجا که جی پی اس نیز داشتم، موقعیت دقیق را با بی سیم به پناهگاه اطلاع دادم و پناهگاه در جریان جزئیات کامل حادثه و موقعیت قرار گرفت. از پناهگاه درخواست تماس با هلال احمر و ارسال هلی کوپتر کردیم، چون وضعیت مصدوم وخیم بود. 

چند نفر دیگر هم از راه رسیدند، از جمله کسانی که از جبهه شمالی صعود کرده بودند و از جنوبی فرود می آمدند. در حالیکه منتظر پاسخ برای ارسال هلی کوپتر بودیم، با باتومها و زیر انداز و کاپشن گورتکس و طنابهای انفرادی که خوشبختانه همه داشتیم، برانکارد تهیه شد . در این حین با افرادی در پناهگاه که از پزشکی سررشته داشتند، با بیسیم در ارتباط بودیم و وضعیت مصدوم را با ایشان چک می کردیم. متاسفانه تلاشها برای ارسال هلی کوپتر به جایی نرسید و گفتند که مصدوم را باید خودتان تا پناهگاه پایین بیاورید! همچنین هویت مصدوم همچنان ناشناخته بود و افراد مستقر در پناهگاه نگران شده بودند.

دیگر خورشید غروب کرده بود و هوا تاریک وبسیار سرد بود. باید مصدوم را با برانکارد ساخته شده به پایین حمل می کردیم. در این حین دو نفر که از روی یال پایین می آمدند را صدا زدیم و به ما رسیدند. آن دو نفر با دیدن مصدوم شوکه شدند و او را شناسایی کردند، چرا که مصدوم هم تیمی خودشان بود که از آنها جدا شده بود و از یخچال فرود آمده بود. آنها از گروه کوهنوردان جوان اسلامشهر بودند که از تیم 5 نفره شان، 3 نفرشان آنروز صعود قله داشتند. نام مصدوم را آقای علی محمد مهدور 41 ساله عنوان کردند. موضوع را با بیسیم به پناهگاه اعلام کردم.

با پناهگاه هماهنگ کردیم که همزمان که ما مصدوم را پایین میآوریم، از پناهگاه نیز یک تیم کمکی، برانکارد بالا بیاورد و به ما کمک کنند. آنروز افراد مستقر در پناهگاه همگی مثل ما تخلیه انرژی شده بودند و افراد کمی توانسته بودند بالا بیایند. 

مصدوم را به روی برانکارد ساخته شده با باتوم و... منتقل کردیم و با طناب بستیم و پس از منصرف شدن برای انتقال از طریق یال، تصمیم بر این شد که برای انتقال سریعتر و راحت تر، مصدوم را روی همان یخچال سر دهیم. مصدوم را از چهارگوشه با طناب حمایت می کردیم و افرادی که کرامپون و کلنگ داشتند، طنابها را کنترل می کردند تا حرکت مصدوم سرعت نگیرد و کنترل شود. وسایل مصدوم نیز به پایین حمل شد. 

با ارتباطی که با بیسیم با افرادی که از پایین حرکت کرده بودند برقرار می کردم، محل خودمان را با چراغ دادن به ایشان اطلاع می دادم که به سمت ما بیایند. پس از طی مسافتی روی یخچال، بسکت مصدوم را اصلاح کردیم تا حرکت بهتری صورت گیرد و برف وارد بدن مصدوم نشود. من به جهت اینکه عقب تر میامدم، در آن لحظه متوجه وضعیت مصدوم نبودم.

با رسیدن گروه کمکی از پایین با برانکارد در فاصله نزدیک پناهگاه، مصدوم به برانکارد منتقل شد و باقیمانده مسیر تا پناهگاه نیز طی شد و در ساعت 21:05 به پناهگاه رسیدند. من در این لحظه عقبتر بودم و با فاصله 5 دقیقه بعد به پناهگاه رسیدم.

خوشبختانه یک پزشک کوهنورد آلمانی (مارینا) در پناهگاه حضور داشت تا به وضعیت مصدوم رسیدگی کند. اطلاعات اولیه حاکی از آن بود که گروه امداد اولیه (تیم اسپرت کوهستان اصفهان) ، کارشان را برای پانسمان اولیه و انتقال به پناهگاه به نحو احسن انجام داده بودند و مصدوم زنده به پناهگاه رسید. مصدوم به اطاق نمازخانه پناهگاه منتقل شده بود و تیم پزشکی مشغول بودند. ظاهرا اطاق نیز گرم شده بود و بطری های آب گرم نیز روی بدن مصدوم قرار داده شده بود تا دمای بدن کنترل شود. ولی خبرها حاکی از آن بود مصدوم وضع مناسبی ندارد و شکستگی دست و پا نیز داشته است.

آن شب همگی در پناهگاه نگران بودند و هر کاری از دستشان برمی آمد انجام می دادند. اما مشکل آنجا بود که مهمترین پناهگاه کشور در مهمترین کوه ایران در روزی که صعودهای زیادی صورت می گرفت، فاقد امکانات درمانی اولیه بود! پزشک دنبال نخ بخیه و چسب بخیه بود. دریغ از وجود یک سرم رینگر تا بتوانند کاهش فشار خون ناشی از خونریزی را کنترل کنند. تنها یک کپسول اکسیژن وجود داشت که کمک بود و آن کپسول هم پس از 10 ساعت یعنی 7 صبح فردا خالی شد و مصدوم از دست رفت! طی تماسهایی که با مرکز انجام شده بود، قرار بود که 7 صبح هلی کوپتر امداد پرواز کند.

صدای ناله مصدوم تاصبح  در پناهگاه پیچیده بود ، اما خبرها حاکی از مرگ مغزی او داشت. ظاهرا با به پایان رسیدن کپسول اکسیژن، مصدوم ضربانش را از دست داد و چند بار CPR شد و بازگشت و دوباره رفت. با نبودن امکانات در پناهگاه، تلاش تیم پزشکی بی نتیجه بود. پزشک می گفت که اگر سرم وجود داشت واکسیژن، می توانستند اورا زنده نگه دارند. از هلی کوپتر هم خبری نبود و شنیده شد که هلی کوپتر 7 صبح آماده پرواز بوده ولی اجازه پرواز را ظاهرا به دلیل مسایل امنیتی 22بهمن هنوز نگرفته است!

تیم سه نفره ما در ساعت 8 از پناهگاه فرود آمدیم. پس از نیم ساعت صدای هلی کوپتر شنیدیم، ولی فرود نیامد. چند بار دیگر نیز هلی کوپتر رد شد، ولی به پناهگاه نزدیک نشد. نهایتا در ساعت 11:35 که به مسجد (گوسفنسرا) رسیدیم، دیدیم که هلی کوپتر آمد و کنار پناهگاه نشست و مصدوم را که دیگر تبدیل به جسد شده بود، منتقل نمود.

نوشدارو پس از مرگ! جای این سوال باقی است که چطور در روزی که هوا صاف و آفتابی و با سرعت باد بسیار پایین در حد صفر بود، چطور هلی کوپتر اینقدر دیر آمد و دیر فرود آمد؟ آیا این وضعیت امدادرسانی جای سوال ندارد؟ آیا فدراسیون پاسخی برای وضعیت کمکهای اولیه مهمترین پناهگاه کوهنوردی خود پاسخی دارد؟ هر آنچه آنشب امداد انجام شد و مصدوم تا صبح 22 بهمن زنده نگاه داشته شد، حاصل تلاش کوهنوردان بود و هیچ حمایت و کمکی از مسوولین مربوطه دیده نشد، بجز برای انتقال جسد!!!

متاسفم برای کوهنوردی ایران و امکانات امدادی کشور که جان انسانها در کمترین اولویت قرار گرفته و وقتی به مصدوم می رسند که به جسد تبدیل شده باشد! لابد اعضاء پیوندی مهمتر از نجات جان یک مصدوم است! چطور فدراسیون می تواند هزاران لیتر بطری آب معدنی به پناهگاه منتقل کند و ذخیره کند و به قیمت هر عدد 2000 تومان به فروش برساند ، ولی نمی تواند یک عدد سرم در پناهگاه ذخیره نماید؟

پشیمانم از وارد شدن به کوهنوردی سنگین و پشیمانم از ... آخ

منتظر پاسخ مسوولین هستیم. پاسخ به خانواده زجر کشیده آن مرحوم و پاسخ به کسانی که از جان خود آن شب مایه گذاشتند و مصدوم را با مشقت و به امید رسیدن کمکهای امدادی از مرکز ، به پناهگاه منتقل نمودند و پاسخ به هزاران کوهنوردی که با امیدهایی به جرگه کوهنوردی وارد شده اند...

وحید سپنج

سه شنبه 23 بهمن ساعت 13:30

پی نوشت1: گزارش کامل تیم اسپرت کوهستان اصفهان

پی نوشت 2: همچنین بخوانید مطلب رضا زارعی را در این رابطه



:: موضوعات مرتبط: اطلاعیه، ،

نویسنده : روابط عموی گروه آوا تاریخ : شنبه 28 بهمن 1391

قله توچال 20/11/91

 

بنام خالق کوهها

قله آن بالاست .

آن بالا سرزمین صداقت وپاکی ها است .

بر فراز قله که می رسی دشت ها و کوهستان های بسیار زیر نظر توست

. قله های بسیار می بینی ؛رسیدن به آن بالا پرزحمت است ؛

پیچ و خم ها و فراز و نشیب ها دارد.

مبارزه ای خستگی ناپذیر با ضعف ها و کاستی ها می طلبد؛

اراده ی قوی و همت بلند می خواهد؛

در اوج خستگی و ناتوانی جسمی

احساس خشنودی قلبی ، توانایی،اعتماد به نفس ، ایمان ،

خود باوری و ... می کنی

لذتش مادی نیست در آنجا هیچ کس نیست جز یگانه ؛

تماشاچی نداری ؛شاید فرشتگان برایت کف میزنند !

هر چه راه صعب العبورتر و قله بالاتر، لذتش بیشتر و ماندگارتر

 

عشق به طبیعت ، عشق به زندگی است و

زندگی تجلی عشق است و مرگ … آنجاست که عشق نیست

اصلا دلم نمیخواست این برنامه تموم بشه،واقعا لذتی بردم که انگار برای اولین بار بود به قله صعود میکردم.جای همه دوستان واقعا خالی بود.انشالله که قسمت بشه با هم دوباره قله توچال رو صعود کنیم.

بیاد همه شما، اردتمند و دوستدار هم بچه های گروه کوهنوردی اوا



:: موضوعات مرتبط: زمستان 91، ،

ادامه مطلب...
نویسنده : روابط عموی گروه آوا تاریخ : یک شنبه 22 بهمن 1391

آبشار رندان 20/11/91

 

هو الحق

با تشکر و سپاس از معلم و استاد عزیز جناب آقای جعفر پور

http://abehayat.blogfa.com/

همراهان : آقایان:احمدی (سرپرست) ـ رحمت الهی ـ حسینی ـ کردستانی (فرزند مرحوم کردستانی کوهنورد پیشکسوت)ـ جعفرپور

در مسیر امامزاده داوود که پیش می رویم بعد از پانزده کیلومتر در سمت چپ تابلویی نصب گردیده که نشان میدهد تا رندان پنج کیلومتر فاصله است.

در این روستا کمتر اثری از خانه های روستایی است و بیشتر خانه ها نوساز و بصورت ویلایی یا آپارتمان می باشد.ساعت هفت ونیم با ماشین آقای احمدی وارد روستا شده و حرکت خود را در داخل دره و مسیر رودخانه شروع می کنیم.

بعد از دو ساعت به محل آبشار رندان رسیده و در این نقطه با توقفی نسبتا طولانی از هوای آفتابی و منظره زیبای آبشار و رود هایی که در این نقطه به همدیگر می پیوندند نهایت استفاده را می بریم.

ساعت دوازده در جهت شمال و به سمت ارتفاعات حرکت خود را ادامه می دهیم. ساعت سه به یکی از قلل منطقه صعود کرده و در حالی که از چهار طرف در احاطه کوه ها و دره ها قرار گرفته ایم شکر خداوند مهربان و بخشنده را به خاطر نعمت های بیشماری که نصیبمان کرده است به جا می آوریم .آنگاه حرکت به سمت پایین را شروع کرده و بعد از سه ساعت به رندان می رسیم.

ازآقای احمدی به خاطر زحماتی که در رساندن ما به منطقه کشیدن و همچنین هدایت شایسته گروه که ناشی از تجربه و آشنایی کامل ایشان به مناطق کوهنوردی می باشد بسیار تشکر می کنم.

جای همه دوستان گروه که در برنامه های قبلی در حضورشان بودیم خالی بود.

آب حیات



:: موضوعات مرتبط: زمستان 91، ،

نویسنده : روابط عموی گروه آوا تاریخ : یک شنبه 22 بهمن 1391

دشت هویج 91.11.13

 

 

بنام بی همتای مهربان

 

با تشکر و سپاس از آقای جعفر پور بابت گزارش و عکسهای زیبای شان

http://abehayat.blogfa.com/

برای دیدن بقیه عکسها به ادرس زیر مراجعه نمایید

http://ali-asgari1355.loxblog.com/


 

سرپرست : امیر مهدی کیا

عکاس :  مریناز دواچی ، نسیم گودرزی ، علی عسگری

گزارش : آقای جعفر پور

 

مقصد این هفته گروه چهارده نفری ما (گروه کوهنوردی آوا) قله پرسون است ُاماهمینکه به لواسان می رسیم و راه افجه را پیش می گیریم در همان ابتدا با جاده پوشیده از برف و تعدادی ماشین که در برف گیر کرده اندمواجه می شویم.بارش های چند روز اخیربویژه شب قبل که در تهران بصورت بارش باران بود در این منطقه همه جا را سفبد پوش کرده است.



 

چاره ای جز پیاده شدن از مینی بوس نداریم و باید تا افجه که حدود پنج کیلومتر می باشد را نیز پیاده طی کنیم.چند گروه دیگر نیز در طول مسیر عازم افجه هستند.



\

بعد از افجه نیز ارتفاع برف افزایش یافته و به همین جهت در یک ستون و از مسیر برف کوبی شده که توسط گروه های قبلی انجام شده به سمت دشت هویج ادامه مسیر می دهیم.

ساعت ۵/۱۲ به دشت هویج می رسیم .در اینجا ارتفاع برف بیش از یک و نیم متر است.و هوا سردتر از مناطق پایین تر می باشد.و تاآنجایی که من بررسی کردم هیچ گروهی قبل از ما عازم قله نشده است.



تا ساعت دو در محوطه سرپوشیده گوسفند سرا اطراق کرده و بعد از صرف غذا و میوه و استراحت راه رفته را باز میگردیم.





با درود و خسته نباشید خدمت همنوردان عزیز

 

آب حیات

 

 



:: موضوعات مرتبط: زمستان 91، ،

نویسنده : روابط عموی گروه آوا تاریخ : پنج شنبه 19 بهمن 1391

سردرد ناشی از ورزش

 

       سردرد ناشی از ورزش

 

منبع : www.relieve-migraine-headache.com

مترجم : فریدون شیرمحمدلی

 

این سردرد از بدترین نوع تسلسل باطل است. شما مبتلا به سردرد ناشی از ورزش می شوید ، ولی باز همان ورزش است که می تواند موثرترین روش  توقف سردرد تان باشد! برخی افراد دچار  میگرن از ورزش کردن می ترسند ، از اینکه ورزش ممکن است درد کوبنده ای ایجاد کند که می تواند ساعت ها یا روز ها ادامه یابد.افراد با سردرد های تنشی سعی می کنند ورزش کنند ، اما در می یابند که درد فقط افزایش پیدا می کند. در این مورد چه کار می توانید بکنید؟

 

چرا ورزش می تواند سبب سردرد شود؟

به چند دلیل سردرد ناشی از ورزش می توان گریبانگیر شما شود. ابتدا ، ذکر این نکته مهم است که سردرد می تواند علامت موردی بسیار جدی باشد. اگر چنین سردردی برای اولین بار بر شما عارض شد ، یا بسیار بدتر از سردرد های قبل است ، همین الان پیش دکتر بروید. دکتر می تواند موارد جدی تر را جدا کند و توصیه هایی به شما بکند.

در مورد اکثر ما ، علت آن جدی نیست! ورزش بسیار شدید شایع ترین علت می باشد.این نوع سردرد ناشی از ورزش به طور بسیار معمول در افرادی که ورزش هایی مانند وزنه برداری انجام می دهند پیش می آید. در مورد مبتلایان به  میگرن ، در صورت شروع یک برنامه ورزشی ، این سردرد ممکن است  تنها یک شوک به سیستم تان باشد. تغییرات اغلب باعث تحریک میگرن خواهند شد. برخی معتقدند که علت سردرد گشاد شدن رگ های خونی در طی ورزش است. در مورد بقیه ، علت افت سطوح قند خون است.

 

9                                  روش متوقف کردن سردرد ناشی از ورزش

 

  1. قبل از آغاز ورزش خودتان را گرم و پس از ورزش سرد کنید.ابتدا کمی ورزش سبک انجام دهید یا چند دقیقه  حرکات کششی را امتحان کنید. این کار نه تنها سردرد ناشی از ورزش را از بین می برد بلکه به پرهیز از درد زیاد ماهیچه که می تواند بعدا به سردرد منجر شود ، کمک کند.
  2. به آرامی شروع کنید. اگر تازه یک برنامه ورزشی را شروع کرده اید ، با ورزش شدید آغاز نکنید. می توانید چیزی به سادگی یک پیاده روی سریع روزانه را دنبال کنید و بعد وقتی بدن تان عادت کرد ، ادامه دهید. عقل حکم می کند که قبل از شروع یک برنامه ورزشی جدید ، به خصوص اگر بالای 40 سال هستید یا آسیب یا مشکل قلبی دارید ، با دکتر تان مشورت کنید.
  3. به بدنتان خوب آب برسانید.یعنی آب بنوشید!
  4. از ورزشی که شامل خم شدن طولانی مدت است اجتناب کنید.
  5. اگر به توصیه های فوق عمل کردید و هنوز هم دچار سردرد می شوید ، قبل از شروع ورزش تعدادی از NSAIDs نظیر ایبوپروفن (Advil ) را امتحان کنید.
  6. ورزش آرام تری را امتحان کنید. شدت کمتر ، کشش بیشتر . برای مثال اگر تنیس ایجاد مشکل می کند ، به جای آن شنا را امتحان کنید.
  7. قبل از شروع ورزش  ، مصرف دارویی که رگ های خونی را منقبض می کند نظیر Ergomar را امتحان کنید.
  8. اگر مشکل ، افت سطوح قند خون باشد قبل از شروع ورزش قرص گلوکز بخورید و بعد پس از اتمام ورزش ( در ظرف یک ساعت ) یک اسنک نشاسته ای یا از این هم بهتر غذایی کامل بخورید.
  9. ورزش را به آرامی به پایان ببرید.اگر در حال ورزش شدید هستید ، به ناگهان متوقف نکنید.
  10. داروهای مورد استفاده متداول : انجمن بین المللی سردرد می نویسد که  Indocin  ( داروی ضد التهاب ) به طور رایج برای درمان این نوع سردرد (سردرد primary exertional یا سردرد primary cough ) استفاده می شود. برخی بیماران ergotamine tartrate را هم مصرف کرده اند. در مصرف این داروها باید احتیاط کرد – اول حتما با دکتر خود مشورت کنید.

 

اگر این توصیه ها را دنبال کنید و به طور منظم ورزش کنید ، در می یابید که این سردرد ها کمتر و کمتر و فواید آن بیشتر و بیشتر می شوند. اجتناب از ورزش به خاطر سردرد ناشی از ورزش یک پس روی است. وقت آن است که رو به جلو و رو به بالا حرکت کنیم !



:: موضوعات مرتبط: آسیب ها و درمان، ،

نویسنده : روابط عموی گروه آوا تاریخ : شنبه 14 بهمن 1391

دوره آموزشی مبانی جستجو در کوهستان 5 و 6 بهمن ماه1391

بنام خدا

استاد : آقای یگانه و کامران اندامی

گزارش و عکس : علی عسگری

پلور کمپ فدراسیون دماوند

خوب بالاخره بعد از چند ماه دوره کلاس جستجو برگزار شد.البته ما بیشتر به خاطر برگزاری کلاس نجات در کوهستان شرکت کردیم که متاسفانه این کلاس اجرا نشد و پس از پیگیرهای اینجانب از موسسه اوای ارسباران و گفتگو با اقای امامی معلوم شد که فدراسیون کوهنوردی مجوز اجرای این دوره را به آنها نداده است.که علتش را فقط خدا میداند.بهر حال ما همچنان علاقمند به یاد گیرری و نیازمند دوره مذکور هستیم و امیدوارم بزودی این کلاس اجرا گردد و دوستان بتوانند در ان اموزش ببینند تا بتوانند در صورت نیاز به کمک خودشان اقدام به نجات مجروح کنند.انشالله



:: موضوعات مرتبط: زمستان 91، ،

نویسنده : روابط عموی گروه آوا تاریخ : یک شنبه 8 بهمن 1391

جاده سولقان - منطقه وردیج (6/11/91)

بنام خالق هستی بخش

عکاس  و گزارش : آقای جعفر پور

باتشکر از همه دوستان انشالله که همیشه تندرست و سلامت باشید.با ارزوی موفقیت برای همه شما.

 

منطقه و قله وردیج مقصد گروه چهار نفری امروز ماست که به جز بنده هر کدام نشانی از احمد دارند . آقایان هادی احمدی،سید احمد حسینی،احمد فرشباف و بنده .منطقه ای که در فروردین ماه امسال نیز با کانون کوهنوری بهمن به این منطقه آمده بودیم.اما این بار با شناختی که آقای احمدی به منطقه داشتند ،در یک کوه گشت سیصد وشصت درجه ای علاوه بر قله وردیج با کل منطقه آشنایی نسبی پیدا کردیم. هوای پاک و آفتابی ،و آسمان آبی و جویباری از آب زلال وگوارا و ...،سهم امروز ما از طبیعت زیبای کوهستان است. و تشکر و سپاس از خداوندی که سلامتی و توفیق استفاده از این نعمت ها را نصیبمان کرده است ،وظیفه ای است که بر دوش مان است.

 

 



:: موضوعات مرتبط: زمستان 91، ،

نویسنده : روابط عموی گروه آوا تاریخ : یک شنبه 8 بهمن 1391

در هنگام تب از انجام ورزش مخصوصا حرفه ای خودداری کنید

 

هنگامی که فردی تب دارد میزان مقاومت عروق محیطی و فشار خون او کاهش می‏یابد و با افزایش تب، امکان ابتلاء به اختلالات ناشی از کرما و بی‌آبی بدن زیادتر می‏شود. در ریه، ظرفیت تبادل گازها کاهش پیدا می‏کند.

به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز،  با افزایش تب ، در عضلات قدرت ایزومتریکی کم می‏شود و خستگی زودتر ایجاد می‏گردد. در نهایت همه عوامل فوق باعث کاهش اشتیاق ورزشکار به شرکت در فعالیتهای ورزشی می‏شود.

عفونت‌های مجاری تنفسی (عفونت‌های ویروسی و انواع سرماخوردگیها)، عفونت‌های گوارشی، اسهال، مسمومیت غذائی، عفونت زخمهای پوستی، عفونت‌های قارچی به خصوص بین انگشتان پاها، تبخال.

متخصصین پزشکی ورزشی توصیه می کنند که در هنگام تب از انجام فعالیتهای ورزشی مخصوصا سنگین و حرفه ای خودداری کنید. در صورت احساس کسالت شدید، از هو نوع فعالیت ورزشی خوداری کنید.

مطالعات نشان داده است که فعالیت شدید در دوره نهفتگی، سیر بیماری را بدتر می‏کند.

در عفونت‏های ویروسی چنانچه ویروس بتواند عضله قلب را آلوده سازد، فعالیت بدنی خطرناک است.

در تب شدید که دمای بدن از٣٨ درجه سانتیگراد فراتر می‏رود ، فعالیت را باید متوقف کرد. فعالیت بدنی در هنگام عرق کردن بدن که بعد از فروکشی تب حادث می‏شود ، به کاهش آب بدن می‏انجامد و در نتیجه باید ورزش را به تعویق انداخت، به خصوص اگر فرد دچار اسهال و استفراغ نیز باشد.

در صورت داشتن علائمی مانند تب، احساس بیماری، درد مفصلی یا عضلانی شدید، ضعف، آبریزش بینی و چشم درد، درد سینه، تنفس کوتاه، سرفه عمیق، احساس گرفتگی و کاهش شنوائی، گوش درد، قرمزی و تورم و درد زخم پوستی، تغییر رنگ شدید ادرار، ترشح چرکی و خونی از مجرای ادرار، هرگونه توده و تورم در اطراف گردن، زیر بغل و کشاله ران، تهوع، استفراغ، اسهال، بی اشتهائی شدید و افزایش بی دلیل و زیاد ضربان قلب، تا قبل از معاینه کامل توسط پزشک از شرکت در فعالیتها خودداری کنید.

در صورت شروع علائم فوق، حتما پزشک تیم خود را مطلع سازید و از تماس با دیگر بازیکنان پرهیز کنید.

بسیاری از بیماری های عفونی، از طریق تماس مستقیم و یا انتشار بزاق دهان در فضای اطراف انتقال می یابند. بنابراین در هنگام عطسه و سرفه حتما جلوی دهان خود را با پارچه بگیرید.

به هیچ عنوان به خصوص در هنگام شروع علائم، از ظروف غذای مشترک استفاده نکنید.

در صورت وجود تب، اسهال و استفراغ به نوشیدن مایعات کافی و غذاهای مقوی توجه زیادی داشته باشید. در مصرف داروهای تجویز شده توسط پزشک تیم، بسیار دقیق باشید.

در صورت داشتن تب بالای ۳۹درجه و ضربان قلب استراحت بیش از ۱۰۰ اصراری به شرکت در فعالیت های ورزشی نداشته باشید.

در صورتی که با فرد تب داری برخورد داشتید، برای شروع اقدامات درمانی و پیشگیری کننده حتما پزشک تیم را در جریان قرار بدهید.



:: موضوعات مرتبط: آسیب ها و درمان، ،

نویسنده : روابط عموی گروه آوا تاریخ : چهار شنبه 4 بهمن 1391

فراخوان ششمین صعود سراسری کوه نوردان استان تهران

 

 

یادواره هیمالیانورد فقید زنده یاد جعفر ناصری

فراخوان ششمین صعود سراسری کوه نوردان استان تهران




 

احتراماً به اطلاع می رساند این هیئت پیرو صعودهای سراسری اجرا شده از سال های 1386 تا 1390 به مناسبت ایام دهه فجر و سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به شرح زیر؛
- سال 1386 صعود به 29 قله در سطح استان تهران
- سال 1387 صعود سراسری كوه نوردان كشور به 30 قله منطقه طالقان به میزبانی این هیئت و با همكاری فدراسیون متبوع
- سال 1388 صعود به 12 قله شهرستان دماوند
- سال 1389 صعود به 9 قله در منطقه رودبار قصران
- سال 1390 صعود به 12 قله در منطقه لواسانات

در نظر دارد با توجه به تجربیات و توان فنی و مدیریتی مجموعه های تابعه در اجرای برنامه های فوق، به مناسبت سی و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی نیز سی و چهار قله پیشنهادی جدول پیوست را طی روزهای 12 تا 27 بهمن ماه سال جاری صعود نماید.
لذا خواهشمند است ضمن حضور در جلسه هماهنگی روز یكشنبه مورخ 07/11/1391 ساعت 17 در دفتر این هیئت، نام قله، تاریخ اجرا، سرپرست و تعداد نفرات پیش بینی شده را بر اساس شرایط مندرج در جدول پیوست، مشخص و ارائه نمایید. پیشاپیش از همكاری شما سپاسگزاری می گردد.



 

 

جداول قلل پیشنهادی و شرایط حضور در برنامه "34 قله"

جدول قلل "الف"
ردیف
نام قله
ارتفاع(متر)
مبداء صعود
ردیف
نام قله
ارتفاع(متر)
مبداء صعود
1 خلنو
 
4375
 
رودبارقصران-لالون
 
2 پیرزن کلوم
 
3800
 
رودبارقصران-امامه
 
3 آتشكوه
 
3713
 
لواسان-افجه
 
4 سرکچال
 
4210
 
رودبارقصران-شمشك
 
5 آبك
 
3488
 
رودبارقصران-میگون
 
6 چنگیزچال
 
4050
 
دماوند-ورین
 
7 كلون بستك
 
4156
 
رودبارقصران-شمشك
 
8 سوزچال
 
4150
 
دماوند-هویر
 
9 برج
 
4000
 
رودبارقصران--لالون
 
10 زرین كوه
 
3850
 
دماوند-خسروان
 
11 خرسنگ
 
4100
 
رودبارقصران--لالون
 
12 ریزان
 
3571
 
لواسان-افجه
 
13 مهر چال
 
3912
 
رودبارقصران--امامه
 
14 ساكا
 
3315
 
لواسان-افجه
 
15 شاه تپه
 
3900
 
فیروزکوه- دلیجان
 
16 پهنه حصار
 
3375
 
شهر قدس- واریش
 
17 جانستون
 
3962
 
فشم- آب نیک
 
18 چشمه شاهی
 
3200
 
شهر قدس-واریش
 

جدول قلل "ب"
ردیف
نام قله
ارتفاع(متر)
مبداء صعود
ردیف
نام قله
ارتفاع(متر)
مبداء صعود
19 ور جین
 
2955
 
لواسان
 
20 پیازچال
 
3318
 
تهران-منظریه
 
21 توچال
 
3965
 
تهران-دربند
 
22 اندار
 
2960
 
لواسان-افجه
 
23 شاهنشین
 
3850
 
تهران-دربند
 
24 سی چال
 
3713
 
رودبارقصران-دربند سر
 
25 دارآباد
 
3180
 
تهران-دارآباد
 
26 تخت علی
 
3500
 
فیروزكوه-ورسخواران
 
27 كلكچال
 
3341
 
تهران-منظریه
 
28 پلنگ چال
 
3520
 
تهران-دركه
 
29 پرسون
 
3150
 
لواسان-افجه
 
30 آهنگرك
 
3400
 
رودبارقصران-میگون
 

جدول قلل "ج"
ردیف
نام قله
ارتفاع(متر)
مبداء صعود
ردیف
نام قله
ارتفاع(متر)
مبداء صعود
31 كندر
 
2950
 
شهر قدس- واریش
 
32 بند عیش
 
2750
 
تهران-فرحزاد
 
33 ارا كوه
 
2650
 
رودهن-كمرد
 
34 مرق
 
2850
 
دماوند
 
35 چین كلاغ
 
2820
 
تهران-دركه
 
36 تله كمر
 
2850
 
دماوند
 

 

شرایط حضور در برنامه:

 

جدول قلل "الف": ضمن داشتن تجربه صعود های زمستانی بروی قلل بالای 4000 متر، دارا بودن کارآموزی مقدماتی برف، گواهی صحت سلامت و کارت بیمه ورزشی الزامی است.

جدول قلل "ب": ضمن داشتن تجربه صعود های زمستانی، دارا بودن کارآموزی مقدماتی برف، گواهی صحت سلامت و کارت بیمه ورزشی الزامی است.

جدول قلل "ج": ضمن داشتن تجربه صعود های زمستانی، دارا بودن کارآموزی مقدماتی کوهپیمایی، گواهی صحت سلامت و کارت بیمه ورزشی الزامی است.

 



:: موضوعات مرتبط: اطلاعیه، ،

نویسنده : روابط عموی گروه آوا تاریخ : دو شنبه 2 بهمن 1391



تمام حقوق اين وبلاگ و مطالب آن متعلق به گروه کوهنوردی آوا مي باشد.