گروه کوهنوردی آوا
گزارش صعود به قلل ایران

اطلاعیه / قابل توجه مسئولین بخش های جستجو و نجات استان‌ها انعقاد تفاهم نامه همکاری فدراسیون با سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر واژه کوهستان یا قبرستان: شاهوار ۱۷.۱۲.۹۷ یخ نوردی دره هملون ۲۸.۱۰.۹۷ گاوبینی ۲۱.۱۰.۹۷ گاوبینی ۲۱.۱۰.۹۷ نجفدر به هاره قسمت سوم تصاویر نجفدر به هاره قسمت دوم تصاویر نجفدر به هاره قله برج ۱۰.۶.۹۷ تصاویر قله پاشوره ۲۲.۴.۹۷ دوره نجات فنی دهمین جلسه کمیسیون ایمنی ارتفاعات شمالی تهران برگزار شد خط الراس ریزان.پرسون.اندار.۹۷۰۳۰۱۸ مصوبات نهمین جلسه کمیسیون ایمنی ارتفاعات شمال تهران: دهمین شماره گاهنامه «صعود» منتشر شد مصوبات هشتمین جلسه کمیسیون ایمنی ارتفاعات شمال تهران

قله جانسون 9/3/93

گزارش برنامه قله جانستون

همنوردان : آقایان هادی احمدی ، اکبر عظیمی ، مصطفی رحمت اللهی ، امیر مهدی کیا ، پرویز مقدم ، اسماعیل جعفرپور  علی عسگری و

خانم لیلا رجب زادگان

ادامه مطلب را ببینید.

هوشمند

نویسنده : روابط عموی گروه آوا تاریخ : پنج شنبه 29 خرداد 1393

نام برنامه: قله کهو26/2/93

بنام خدای مهربان

ما فاتحان خام فتحهای بی فایده نیستیم ، حکایت ما ، حکایت بازجستن روزگار وصل است. دراین دیرگاه دورماندن از اصل خویش ؛دراین هجوم تکنولوژی دردسر ساز وجنگ طلب ، کوهنوردی عشق به طبیعت است . عشقی به پاکی چشمه سار ، به سبزی جنگل ، به نیلگونی دریا، به صلابت سنگ، به لطافت گل ، به فروتنی خاک ،‌ به سپیدی برف ، به توفندگی طوفان ، به سبکی نسیم وبه سنگینی کوه.

ارتفاع قله  : 4200متر.

ارتفاع روستا2420 متر

منطقه : تهران ،جاده فشم ،روستای امامه

همنوردان:

آقایان : هادی احمدی، مقدم،جعفرپور،امیر مهدی کیا ، جعفری چشم قشنگه ،مهدی سوری ، اکبر عظیمی،  علی حیدری ، مجتبی ، نایینی ، عبدی ،سهيل

خانمها : جمالی ،یوسفی ،فرناز ،ویدا جوراب دوزها

با تشکر ویژه از آقای هادی احمدی که زحمت راهنمایی و بردن دوستان را در این برنامه ها می کشد .

انشالله که همیشه سلامت و تندرست باشد

امکانات در طول مسیر وجود دارد و برای تهیه مایحتاج خود، می توان از روستا یا جاده فشم خرید کرد.

انتن موبایل در اول مسیر وجود دارد

آب در طول مسیر وجود دارد.

امامه از روستاهاى بزرگ دهستان رودبار قصران شهرستان شمیران است.

cze

امامه دو آبادى است كه در كنار هم قرار گرفته،يكى را امامه بالا و ديگرى را امامه پایین مى‌نامند. این روستا در پنج كيلومترىمشرق راه اصلى تهران به شمشك و نرسیده به فشم واقع شده است. اين آبادى بسیار قديمىاست و نامش در منابع باستانى درج و به صورت‌ "انبامه" آمده است که اين نام فارسىاست.

قله های هم هن، پیرزنکلون، مهرچال در منطقه رودبار قصران و شمال روستای امامه بالا قرار گرفتهاست.

ساعت 5:45 صبح از تهرانپارس حرکت کردیم.ساعت 7 حركت خود را از ميان كوچه باغ بسيار زيبا آغاز كرديم.هواي بسیار خنك صورت را نوازش ميداد. شیب تند کوچه باغ،نشان از یه برنامه خوب و سنگین رو میداد ودوستان با انرژی که از هم می گرفتند.مسیر را به راحتی طی می کردند.بعد از نیم ساعت به جاده خاکی بالای روستا رسیدیم،و از آنجا منظره ای بسیار زیبایی تماشا کردیم.همچنین دیدن قله های ورجین وضلع شمالی توچال که از برف سفید پوش شده بود و قلل دیگر ،چشمها را نوازش میداد.

همان مسیر را به طرف شمال از کنار لوله آب ادامه دادیم.مسیر باریک و خطرناک که از کنار دره ای عمیق ،می گذشت.و جای هیچ گونه اشتباهی را نمی گذاشت.

ضلع شمالی قله توچال

cze

ساعت 9:45 دقیقه برای صرف صبحانه توقف کردیم و بعد از ساعت 10:30 از شیب نسبتا تندی بالا رفتیم.در طول مسیر تا ساعت 11 آب وجود داشت. و از آن به بعد باید ظروف آب را پر کرده با خود آب حمل می کردیم. البته در روی یال برف هم وجود داشت که دوستانی که دچار کمبود آب شدند از آن برای رفع تشنگی استفاده نمودند.

ساعت 14:30 آقایان (مهدی سوری، علی عسگری،امیر مهدی کیا و جعفری چشم قشنگه) به قله رسیدیم و بقیه دوستان با اختلاف یک ساع بعد به قله رسیدند.

با تشکر از همه عزیزانی که در این صعود حضور داشتند.

با ارزوی  سلامتی برای همه دوستان  واقعا برنامه عالی بود.جای همه دوستان بخصوص آقای رحمت اللهی خالی بود.بقول  ایشان کاشکی اولش بود الهی شکرت خدااااااااااااااااااااا

ادامه مطلب را ببینید

نویسنده : روابط عموی گروه آوا تاریخ : پنج شنبه 8 خرداد 1393

دربندسر به سی چال.5.2.93

به نام خالق کوهها

هرکس راهی کوهستان شود، می‌داند که سفرش می‌تواند بی‌بازگشت باشد،

اما آنها که کوهستان را تجربه کرده‌اند، می‌دانند که در آن فضا چیزی نهفته است که نمی‌توان از آن دل کند.

در هر صعود می توان یک درس فلسفی یاد گرفت.

برنامه: دربندسر به سی چال.5.2.93

همنوردان : هادی احمدی ، امیر مهدی کیا ، علی عسگری ، پرویز مقدم ، اسماعیل جعفرپور ، اکبر عظیمی ، رحمان رفیقی  ، رفیقی

خانم : عرب گل

گزارش تصویر برنامه دربند سر

بعد رسیدن به جاده شمشک، دیزین ،متوجه شدیم بعلت ریزش سنگ جاده را بسته اند.تصمیم گرفتینم از مسیر روستای دربند سر به طرف قله سی چال صعود کنیم

.ساعت 7:30 حرکت را آغاز کردیم  ساعت 9:45 برای صرف صبحانه توقف کردیم.و ساعت 14بعد از برف کوبی سنگین در شیب بسیار تند به خط الراس رسیدیم .ابر سیاه و خطرناکی به طرف ما در حال حرکت بود و با توجه به وجود آن ابر و مسیر پر از برفی که در پیش  داشتیم، از ادامه صعود انصراف داده و مسیر جاده ی که به طرف دربند سر می رفت را درپیش گرفتیم.ساعت 16 به کنار ماشینها رسیده بعد از صرف ناهار و استراحت سوار خودرو شده ه طرف تهران حرکت نمودیم.

جای همه دوستانی که نبودند واقعا خالی بود.

بامید صعودهای زیبای دیگر در کنار همه دوستان عزیز

برای دیدن بقیه عکسها ادامه مطلب را ببینید

نویسنده : روابط عموی گروه آوا تاریخ : پنج شنبه 11 ارديبهشت 1393

برنامه : پیمایش مسیر روستای هاشمک(گیلاوند) به چنداب(گرمسار)29/1/93

در آغوش كشيدن كوه به معناي سير در نشانه هاي توحيدي آفريدگار هستي است .

به كوه مي رويم تا موحدانه به سيماي پرهيبت و پر ابهت كوه بنگريم

و به نوعي هيمنه و هيبت آفريدگار كوه را تجربه كنيم .

برنامه : پیمایش مسیر روستای هاشمک(گیلاوند) به چنداب(گرمسار)29/1/93

منطقه : جاده فیروزکوه روستای هاشمک

راهنما هادی احمدی

سرپرست : بیژن و کمک سرپرست علی عسگری

همنوردان :

آقایان اسماعیل جعفرپور ، امیر مهدی کیا ، پرویز مقدم ، اکبر عظیمی ،عباس صادق زاده ، محسن کشاورز وو گروه کوهنوردی هرابرز

همنورد کوچک محمد احمدی

ساعت6 صبح از سه راه تهرانپارس به طرف جاده فیروزکوه حرکت کردیم و بعد از گیلاوند ، ساعت 7:30 به تابلوی روستای هاشمک می رسیم.مسیر را به سمت روستا ادامه می دهیم ، بعد از عبور از روستای هاشمک ، جاده خاکی را ادامه مسیر داده ، تا به قبرستان می رسیم.در آنجا از خودرو پیاده شدیم . بعد از ونرمش به طرف جنوب حرکت خود را اغاز کردیم.

cze

ساعت 8:30 برای صرف صبحانه توقف کردیم و بعد به طرف غرب ادامه پیمایش دادیم.ساعت 13:30 در کنار ابشخور ونوکنی قنات سیاه آفتاب ایستادیم و ساعت 14:30 دوباره به طرف جنوب غرب ادامه دادیم بعد از عبور از دره ها و مسیرهای زیبا به ساعت  18 به روستای بهرود رسیدیم.و سوار ماشین شده و ساعت 22 به تهران رسیدیم.

جای همه عزیزان که نبودند واقعا خالی بود از همه دوستانی که در این برنامه زحمت کشیدند بسیار ممنونم.

ادامه مطلب را ببینید

نویسنده : روابط عموی گروه آوا تاریخ : دو شنبه 1 ارديبهشت 1393

برنامه : قله قلعه دختر 22/1/93

آفتاب بر قله کوه می لغزید که پرنده ای از قله پرواز کرد.

بال پرنده چون شعلهء آتش یک لحظه در روشنایی غروب درخشید و

با چرخی دوباره در تار یکی نهان گشت.

گویی که هیچ نبود!

آفتاب طلایی در پس قله کبود ، کوه غروب کرد و بر شفق تنها سرخی باقی ماند.

آری ایام می گذرد و حسرت بر دل باقی می ماند.

کوه، بلندی بر فراز یک منطقه است، و کوهنوردی به مثابه ی زندگی در این بلندی همچون رودی

خروشان، پربرکت و جاری در متن حیات انسانی ادامه دارد.

با عرض پوزش از همه همنوردان عزیز ،که گزارش برنامه با تاخیر اراِیه گردید.

برنامه : قله قلعه دختر 22/1/93

منطقه : فشم روستای آهار از مسیر شمالی (ده تنگه)

راهنما هادی احمدی

سرپرست : علی عسگری

همنوردان :

آقایان اسماعیل جعفرپور ، سید احمد حسینی ، پرویز مقدم ، اکبر عظیمی و دوستان گروه کوهنوردی   فاریا(رضا زنگه ،پرویز عبدی،سجاد، مصطفی ،محمد رضا)

خانمها :

فاریا یوسفی ، فرناز فرکیا وسپیده فتحی

ساعت6 صبح از سه راه تهرانپارس به طرف آهار حرکت کردیم ساعت 7 به روستا رسیدیم.هوای بسیار خنک و متبوعی داشت که بعلت سردی هوا،هنوز خبری از بیدار شدن درختان نبود و شکوفه ای روی شاخ  درختان دیده نمی شد.ساعت 7:15 به طرف ده تنگه حرکت رو آغاز کردیم.

تخریب میحط زیست درفشم روستای آهار

بعد از عبور از کوچه باغهای بسیار زیبای آهار با دیدن لودری که در حال باز کردن مسیر برای خودروها بود دلمان را به درد آورد که ظاهرا دیگه باید ،تا چند وقت دیگه بجای این باغها ،مثل بقیه جاها،ویلاهای انسانهای خودخواه و پول داری رو ببنیم.که با خودخواهی تمام بجای درختان در حال رشد است.البته موقع برگشت بیشتر ناراحت شدیم.چون در مسیر برگشت از شکراب،دقیقا همین اتفاق افتاده بود و مسیر زیبای شکرآب ،داره تبدیل به کوچه ویلا میشه،واقعا هیچ کس هم نیست رسیدگی کنه وکسی هم توجهی نمیکنه. واقعا تاریخ و ایندگان راجب ماها وانسنهای اینچنین چی میگن.و جالب اینجاست با هر کس هم صحبت میکنی،جبها حمایت از محیط زیست و طبیعت رو میزنه ،ولی من نمی دونم اینها چه کسانی هستند میان اینجوری گند می زنن به محیط زیست و بجای درختان هر روز یک ویلا از مناطق بکر سر در میاره!!!

خدا بخیر بگذرونه و طبیعت ایران رو از دست چنین افرادی نجات بده. من خواهش می کنم این گزارش و عکسها رو پخش کنید تا شاید یکی جرات پیدا کنه و جلوی این ساخت و ساز ها رو بگیره ولی  می دونم عمرا کسی پیدا بشه.اگر دید سلام من رو بهش برسونید.

آپلود عکس رایگان

اینها حاصل تمدن جدیددر کوچه باغهای آهار است.

ساعت 8 برای صرف صبحانه در کنار چشمهء زیبا توقف کردیم.ساعت 9 دوبار صعود را اغاز کردیم.ساعت 11 به گردنه و یال قله رسیدیم. که در آن منطقه باد بسیار شدید شد. طوری که به راحتی مانع حرکت ما می شد.طبق پیش بینی سایتهای هواشناسی کوهنوردی ،سرعت باد 30 تا 40 کیلومتر بود.ولی سرعتی بادی که ما دیدیم بیشتر از 60 کیلومتر بود.البته در آن منطقه همیشه باد است ولی اینبار بسیار شدید تر بود.بگونه ای که به راحتی چندیدن بار بنده را با وزن 75 کیلو گرمی به زمین زد و تنها حسن این باد ،این بود که بارندگی نداشت،خلاصه جای همه عزیزان بسیار خالی مسیر یک ساعته تا قله رودو ساعت نیم ، طی کردیم و بعد از صرف ناهار در پشت دیوار قلعه ،به طرف جاده ای که در ضلع جنوبی قله است حرکت کردیم.

برای دیدن بقیه عکسها ادامه مطلب را ببینید

نویسنده : روابط عموی گروه آوا تاریخ : دو شنبه 1 ارديبهشت 1393

صفحه قبل 1 صفحه بعد

تمام حقوق اين وبلاگ و مطالب آن متعلق به گروه کوهنوردی آوا مي باشد.