گروه کوهنوردی آوا
گزارش صعود به قلل ایران

اطلاعیه / قابل توجه مسئولین بخش های جستجو و نجات استان‌ها انعقاد تفاهم نامه همکاری فدراسیون با سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر واژه کوهستان یا قبرستان: شاهوار ۱۷.۱۲.۹۷ یخ نوردی دره هملون ۲۸.۱۰.۹۷ گاوبینی ۲۱.۱۰.۹۷ گاوبینی ۲۱.۱۰.۹۷ نجفدر به هاره قسمت سوم تصاویر نجفدر به هاره قسمت دوم تصاویر نجفدر به هاره قله برج ۱۰.۶.۹۷ تصاویر قله پاشوره ۲۲.۴.۹۷ دوره نجات فنی دهمین جلسه کمیسیون ایمنی ارتفاعات شمالی تهران برگزار شد خط الراس ریزان.پرسون.اندار.۹۷۰۳۰۱۸ مصوبات نهمین جلسه کمیسیون ایمنی ارتفاعات شمال تهران: دهمین شماره گاهنامه «صعود» منتشر شد مصوبات هشتمین جلسه کمیسیون ایمنی ارتفاعات شمال تهران


بنام خدای مهربان

 

اميدها و آرزوهايم را در کوله بارم مي گذارم
به کوه مي برم
آنها را مي سپارم به باد ، به ابر ، به پرنده
وقلبم را به سپيدي آب
در آينه چشمه ساران
به تماشاي زندگي مي سپارم
و سرشار از عشق بر مي گردم
تا سرود هاي چگونه زيستن را در گوشهاي کوچک کودکان سرزمينم زمزمه کنم .

 

نام برنامه : قله بند عیش 19/10/93

همنوردان : هادی احمدی ، محمد کردستانی ، حامد و حسن . وخودم

 

 قلهبندعیشازارتفاعاتشمالغربتهرانودرشمالمناطقکن ( پارککوهسار،شهرانوحصارککنواقعشدهاستکهارتفاعقلهآنبه 2760 مترمیرسددرسالهایاخیربااحداثپارککوهستانیکوهساردرشمالمنطقهکنکهمحلیمناسبجهتتفریحوپیادهرویبودهیکیازمسیرهایصعودبهقلهمحسوبمیشود . دردامنههاومسیرهایجنوبیقله،فضاییجهتپیستموتورسواری  وپروازباپاراگلایدروکایتمیباشددرطولمسیرقناتهاوچشمههایفراوانیوجوددارد .

بطور کلی مسیر های دسترسی به قله بند عیش از این قرار است :

مسیر جنوبی :پارک کوهسار، دره حصارک کن ، شهران (وسک) دره دوچناران  . این قله به راحتی از تهران قابل مشاهده است ، اگر رو به شمال بایستید ، در سمت چپ (غرب) ساختمان علوم تحقیقات را در دل کوه های حصارک کن مشاهده می کنید ، در سمت چپ ساختمان علوم تحقیقات دانشگاه آزاد قله ای را جستجو نمایید که به حالت دیواره ای از سنگ تشکیل شده است ، این قله همان قله بند عیش است .

مسیرغرب :  ازشرقسولقاندرهایژرفوعمیقکهدرانتهابهقلهختممیشود .

مسیرشمالی :  مسیردسترسیشمالیازجادهامامزادهداوود ( منطقهآبزندگانی ) ودرهمنتهیبهرندانمیباشد .

مسیرشرقیوشمالشرقی : اینمسیرمشتملبرراهیپاکوباستکهازغربامامزادهداوودبهسمتقلهمیرود .

ازجاذبههایزیبایطبیعیدرهحصارک،آبشارهایمتعددودرختانبیدحاشیهچشمهاست.

سرتاسردرهدوچناران ( ۲۱۰۰ ) همپوشیدهازدرختانگیلاسوهلووگردوستکهاینباغاتزیباییخاصیرادرفصولمختلفبهمنطقهمیدهد . درقسمتشمالی (۲۲۷۰ ) وغربی ( ۲۲۹۳ ) دوچناراندواستخرجهتجمعآوریآبهایروانوچشمههااحداثشدهاست . ایناستخرهاتامینکنندهآبکشاورزیباغاتمیباشد .

 

زمانیکهبرفرازقلهروبهجنوبمیایستیم،درجهتشرقماارتفاعات توچالوهمچنينقله دوشاخولزونخودنماييميكنندودرسمتجنوبغربیروستایسولقان،امامزادهداووددرشمالشرقیوپهنهحصاردرشمالغربودرجنوبشهرتهران  نمايان است .

برایرسیدنبهامامزادهداوودازرویقلهمسیریپاکوبوجودداردکهبادوسهساعتکوهپیماییبهامامزادهمیرسد.

براسی دیدن بقیه عکسها ادامه مطلب راببینید

فکر میکنید این عکس چیه ؟؟؟

 این تیر برق در منطقه حصارک تهرانه :((

 

اینم شکست زمین ناشی از ساخت و ساز های بی مورد:((

 

 



:: موضوعات مرتبط: زمستان 93، ،

ادامه مطلب...
نویسنده : روابط عموی گروه آوا تاریخ : یک شنبه 28 دی 1393

قله وردیج از مسیر دره هریاس 12.10.93

 

بنام خدای مهربان

 

كوه يعني دوباره تازه شدن يعني لذت نوشيدن يك فنجان چاي زير يك سقف باز،

كوه يعني لبخند خدا، روييدن يك گل نزديك او،

شنيدن موسیقي باد ،زمزمه آب،رقص نور،رويش يك علف بي دغدغه له شدن،

 شكفتن يك شقايق بي هراس از چيده شدن و...

 

نام برنامه:  قله وردیج از مسیر  دره هریاس 12.10.93

منطقه : تهران ، جاده امامزاده داوود ، دره هریاس

همنوردان: 16 نفر

هریاس نام دره ای در منطقه کوهستانی کن و سولقان می باشد جهت این دره غربی ، شرقی است و غیر مسکونی . وجود باغات میوه و چشمه آبی که از کوههای کشار و وردیج سرچشمه می گیرند صفای خاصی را به محیط پیرامون داده است . چشمه بعد از سیراب کردن باغات و گذر از دره به آبشار هریاس و نهایتا" به رودخانه کن می ریزد.

انتن موبایل در اول مسیر وجود ندارد

 آب در طول مسیر وجود دارد.

از مسیر جاده امامزاده داوود که حدود 10 دقیقه رانندگی کردیم و سپس بعد از پارک خودرو ساعت 7 صبح شروع به  صعود نمودیم. در ابتدای مسیر شیب نسبتا تندی بود که بعد از حدود نیم ساعت به شروع به پیمایش در طول مسیر به طرف غرب کردیم. ساعت 9 برای صبحانه کنار چشمه توقف نمودیم.

ساعت 9:30 دوبار در طول مسیر ادامه حرکت داده بعد از رسید گذشتن از یال پر شیب به طرف قله وردیج حرکت کردیم ساعت 11:30 دقیقه به قله ئردیج رسیدیم. بعد از مسیر شمالی از روی خط راس به طرف شرق و خودرو ها  فرود آمده  و ساعت 17 برنامه به پایان رسید .

با تشکر از همه عزیزانی که در این برنامه ما را همراهی نمودند. بامید صعودهای زیباتر در کنار همه دوستان بامید دیدار.

برای دیدبقیه عکسها ادامه مطلب را ببینید

 

 تبادل لینک رایگان

تبادل لینک رایگان

 

تبادل لینک رایگان

 



:: موضوعات مرتبط: زمستان 93، ،

ادامه مطلب...
نویسنده : روابط عموی گروه آوا تاریخ : یک شنبه 21 دی 1393

صدا و سیما و جنایتی به نام چیپس و پفک

 

چیپس و پفک، همچنین با تغییر ذائقه به ویژه در کودکان و نوجوانان، آنها را به مصرف بیشتر روغن و نمک در طول زندگی ترغیب می کنند/آیا واقعاً می ارزد برای این که صدا و سیما کاسبی کند و پولی به دست بیاورد، مردم و به ویژه نسل آینده به انواع بیماری ها دچار شوند و هزارات برابر درآمدی که صدا و سیما کسب کرده، صرف دارو و درمان بیماران شود؟!

صدا و سیما و جنایتی به نام چیپس و پفک
 عصر ایران - صبح و ظهر و عصر و شب، رادیو و تلویزیون و شبکه های مختلف، پر است از تبلیغات پر طمطراقی که چیپس و پفک* را تبلیغ می کنند؛ آنچنان تبلیغ می کنند که گویا غذایی بهشتی عرضه شده است و مردم، نباید از آن غفلت کنند. مخصوصاً بچه ها باید شتاب کنند تا از این قافله عقب نمانند!

مضرات چیپس و پفک را همه می دانند؛ نمک و چربی های عمدتاً مضرّ، بخش جدایی ناپذیر این محصولات هستند. این ها، علاوه بر آسیب هایی که در لحظه بر بدن انسان وارد می کنند، با پر کردن حجم معده، مانع از خوردن مواد مغذی و مفید می شوند و بدین ترتیب، بدن را با کمبود مواد لازمی مانند انواع ویتامین ها و پروتئنی ها و ... مواجه می کنند. این امر به ویژه در بنیه کودکان و نوجوانان اثر منفی می گذارد و آنها را در تمام سال های بعدی زندگی شان، تحت تأثیر قرار می دهد. 

چیپس و پفک، همچنین با تغییر ذائقه به ویژه در کودکان و نوجوانان، آنها را به مصرف بیشتر روغن و نمک در طول زندگی ترغیب می کنند و بدین ترتیب، بی آن که بدانند ذائقه شان تربیت یافته مکتب چیپس و پفک است، بیش از حد استاندارد درگیر نمک و روغن می شوند. این دومینو در ادامه مسیر مرگبارش، به بیماری های متعدد قلبی و عروقی در طول زندگی منجر می شود و در نهایت، به امراض صعب العلاج و حتی مرگ های زودهنگام می انجامد.

با همه این ها، صدا و سیما به عنوان فراگیرترین رسانه داخلی، برای آن که درآمدی برای خود دست و پا کند، چشم بر همه این آثار مخرب و منفی بسته و بی توجه به این که کودکان و نوجوانان و حتی بزرگسالانی که تحت تأثیر این تبلیغات، در مسیر بیماری و مرگ قرار می گیرند، مدام پول می گیرد و این محصولات بیماری زا و مرگبار را تبلیغ می کند.

شاید صدا و سیما بگوید که این محصولات، هم پروانه بهداشتی دارند و هم آرم استاندارد و بنابراین، منعی برای تبلیغ شان نیست.
اگر چنین بگویند، صرفاً یک توجیه است زیرا پروانه بهداشتی و آرم استاندارد، نشانه این نیست که چیپس و پفک، ضرر ندارند، بلکه نشانه این است که این محصولات مضرّ، در شرایط تعریف شده، تولید شده اند؛ همین! مثل این که سیگار تحت نظارت وزارت بهداشت و با پروانه بهداشتی و آرم استاندارد تولید و عرضه شود و به همین استناد، آن را سالم تصور کنند، کما این که این جمله، متعلق به سخنگوی وقت شرکت دخانیات است: "تولیدات سیگار در کشور براساس آخرین استانداردهای جهانی انجام می‌شود و سلامت و بهداشت مصرف‌کننده از اولویت‌های اصلی این شرکت است."

بی هیچ مبالغه و تردیدی می توان گفت و بر این گفته اصرار کرد که تبلیغ چیپس و پفک، که مخاطب اصلی آن نوجوانان و کودکان معصوم هستند، جنایت علیه نسل کنونی و نسل آینده کشور است. 

این که چرا این محصولات تولید می شود، بر می گردد به این که بالأخره تقاضا وجود دارد و اگر تولید نشود، قاچاق می شود (مانند سیگار)؛ اما تبلیغ مستمر آن و ایجاد تقاضای فوق العاده در بازار، جنایت نابخشودنی و ظلم آشکاری است که بخش بازرگانی صدا و سیما، آشکارا مرتکب می شود و کسی هم جلودارش نیست.

آیا واقعاً می ارزد برای این که صدا و سیما کاسبی کند و پولی به دست بیاورد، مردم و به ویژه نسل آینده به انواع بیماری ها دچار شوند و هزارات برابر درآمدی که صدا و سیما کسب کرده، صرف دارو و درمان بیماران شود؟!

شاید رئیس جدید صدا و سیما، با نگاهی واقع گرایانه به موضوع، سلامت مردم و به ویژه فرزندان خردسان ایران را بر درآمد آگهی های صدا و سیما، ترجیح دهد. 


:: موضوعات مرتبط: اطلاعیه، ،

نویسنده : روابط عموی گروه آوا تاریخ : یک شنبه 14 دی 1393

قله اراکوه 5.10.93

 

سلام متاسفانه ساخت وساز در مناطق حفاظت شده ای که با چشم ، می توان گله های بز وکل و جای پای گرگها را در این منطقه دید.

ولی متاسفنه این برجهای ساختمانی که اکوسیستم منطقه رو کاملا داغون می کند.و همین عوامل نیز باعث چه مضراتی هستند.همه می دانیم.

خدا بخیر کند عاقبت همه را... امین

رایگان

رایگان

رایگان

رایگان

 

 



:: موضوعات مرتبط: زمستان 93، ،

ادامه مطلب...
نویسنده : روابط عموی گروه آوا تاریخ : شنبه 6 دی 1393

پرسون 28.9.93

 

گزارش تصویری قله پرسون که بعلت باد و بورن شدی موفق به صعود به قله نشدیم.

همراه با استاد عزیزم نادر نوا.حسین و باجیم

دانلود فیلم با لینک مستقیم

دانلود فیلم با لینک مستقیم

دانلود فیلم با لینک مستقیم

دانلود فیلم با لینک مستقیم

دانلود فیلم با لینک مستقیم

 

 



:: موضوعات مرتبط: پاییز93، ،

ادامه مطلب...
نویسنده : روابط عموی گروه آوا تاریخ : شنبه 6 دی 1393

14.9.93واسفحان

 

 

اینم یه گزارش تصویری از روستای واسفجان .پردیس

دانلود فیلم با لینک مستقیم

دانلود فیلم با لینک مستقیم

دانلود فیلم با لینک مستقیم

دانلود فیلم با لینک مستقیم



:: موضوعات مرتبط: پاییز93، ،

ادامه مطلب...
نویسنده : روابط عموی گروه آوا تاریخ : شنبه 6 دی 1393



تمام حقوق اين وبلاگ و مطالب آن متعلق به گروه کوهنوردی آوا مي باشد.