گروه کوهنوردی آوا
گزارش صعود به قلل ایران

اطلاعیه / قابل توجه مسئولین بخش های جستجو و نجات استان‌ها انعقاد تفاهم نامه همکاری فدراسیون با سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر واژه کوهستان یا قبرستان: شاهوار ۱۷.۱۲.۹۷ یخ نوردی دره هملون ۲۸.۱۰.۹۷ گاوبینی ۲۱.۱۰.۹۷ گاوبینی ۲۱.۱۰.۹۷ نجفدر به هاره قسمت سوم تصاویر نجفدر به هاره قسمت دوم تصاویر نجفدر به هاره قله برج ۱۰.۶.۹۷ تصاویر قله پاشوره ۲۲.۴.۹۷ دوره نجات فنی دهمین جلسه کمیسیون ایمنی ارتفاعات شمالی تهران برگزار شد خط الراس ریزان.پرسون.اندار.۹۷۰۳۰۱۸ مصوبات نهمین جلسه کمیسیون ایمنی ارتفاعات شمال تهران: دهمین شماره گاهنامه «صعود» منتشر شد مصوبات هشتمین جلسه کمیسیون ایمنی ارتفاعات شمال تهران


ابشارهای دیوانه کننده ایران

 

ادامه مطلب راببینید


در طول مسیر، آبشارهای کوچک و بزرگ با دریاچه های کوچکی در پای هر کدامشان شما را برای تنی به آب زدن و خنک شدن وسوسه می کند. سال گذشته سیل شدیدی در این منطقه جاری شد، به آبشار کبودوال خسارت های زیادی وارد کرد اما امسال خرابی ها بازسازی و آبشار آماده پذیرش مسافران از دور و نزدیک است.

  [تصویر:  ir2348-6-1.jpg]

 

 



:: موضوعات مرتبط: پاییز93، ،

ادامه مطلب...
نویسنده : روابط عموی گروه آوا تاریخ : یک شنبه 27 مهر 1393

در ورزش کوهنوردی برای صبحانه چه بخوریم و چه نخوریم:

 

در ورزش کوهنوردی برای صبحانه چه بخوریم و چه نخوریم:

 

 

انجمن پزشکی کوهستان ایران: در ورزش کوهنوردی خوردن یك صبحانه سالم، مغذی و کم حجم نه تنها یک کوهنوردی خوب و پرانرژی را برای شما رقم می زند بلکه شما را از گزند بیماری‌های مختلف حفظ می‌كند؛ اما در این بین چه بخوریم و چه نخوریم، بعضی‌ها صبحانه می‌خورند اما از مواد غذایی ناسالم استفاده می‌كنند.

به گزارش متخصصین تغذیه خیلی از ما صبح كه از خواب بیدار می‌شویم یا اصلاً لب به صبحانه نمی‌زنیم یا اینكه اصلاً متوجه نمی‌شویم چه می‌خوریم تازه اگر تاثیر ارتفاع را بر بی اشتهایی خود نادیده بگیریم که خود از معضلات در ورزش کوهنوردی است. اما باید بدانید كه صبحانه بعد از یك شب نخوردن از اهمیت بالایی برخوردار است و برای شروع یك روز خوب ورزشی و موفق حتماً باید صبحانه بخورید آن هم نه هر چیزی. توجه داشته باشید هر چیزی كه برای صبحانه میل می‌كنید به طور مستقیم روی خلق و خوی و کیفیت فعالیت کوهنوردی و ورزشی تان تأثیر می‌گذارد.

از این گذشته خوردن یك صبحانه سالم و مغذی شما را از گزند بیماری‌های مختلفی مانند دیابت و سرطان حفظ می‌كند. در این بین، بعضی‌ها صبحانه می‌خورند اما از مواد غذایی ناسالم استفاده می‌كنند. متأسفانه این مواد غذایی ناسالم صبحانه سالمی‌محسوب نمی‌شوند و مصرف آن‌ها نه تنها خیری به بدن نمی‌رساند بلكه احتمال آسیب را نیز بالا می‌برد. برای آشنایی با این صبحانه‌های ناسالم با ما همراه باشید.

 

سوسیس و كالباس: اگر شما هم جزو افرادی هستید كه صبح‌ها برای خودتان سوسیس آماده می‌كنید و یا ساندویچ كالباس میل می‌كنید و تصور می‌كنید چه صبحانه مفصل و كاملی خورده‌اید سخت در اشتباهید. گوشت‌های فراوری شده مانند سوسیس و كالباس و غیره حاوی نیترات هستند كه خطر ابتلا به سرطان كولوركتال را بالا می‌برند. به عقیده متخصصان تغذیه برای سالم بودن و پیشگیری از ابتلا به انواع سرطان‌ها باید از مصرف نیترات خودداری كنید.مصرف منظم این مواد غذایی به سلامت شما رحم نمی‌كند. از همین الآن به فكر یك جایگزین سالم برای این مواد غذایی باشید.

غلات شیرین: غلات صبحانه مفیدند اما برخی از این غلات حاوی میزان بسیار زیادی هیدرات‌های كربن و قند هستند. زمانی كه شما از این غلات صبحانه مصرف می‌كنید میزان گلیسمی‌خونتان بالا می‌رود و تا زمانی كه به حالت نرمال برگردد شما را خسته می‌كند. برای اینكه یك روز مفرح و پر از انرژی را شروع كنید بهتر است از مصرف غلات خیلی شیرین خودداری كنید. بهتر است از غلاتی استفاده كنید كه حاوی پروتئین و فیبرهای بیشتری هستند. همچنین می‌توانید به غلاتتان گردو یا تخم كتان آسیاب شده اضافه كنید تا فیبر و پروتئین بیشتری دریافت كنید.

شیرینی‌جات، پیراشكی، دونات: این شیرینی‌جات نه تنها از آرد سفید تصفیه شده (بدون سبوس) تهیه می‌شوند بلكه سرشار از قند نیز هستند. باید بدانید كه قند بدترین منبع انرژی برای شروع یك روز خوب است. به خاطر اینكه به سرعت میزان گلیسمی‌(قند) خون را بالا می‌برد. برای همین هم خیلی زود گرسنه‌تان می‌شود و احتمال اینكه كم كم دچار فشار خون بالا، چاقی مفرط و دیابت شوید را بالا می‌برد.اگر خطراتی كه بر شمردیم همچنان شما را قانع نكرده تا از پیراشكی‌ها و دونات‌های محبوبتان دست بكشید بهتر است بدانید این شیرینی‌جات به یك شیوه دیگر نیز سلامتیتان را به خطر می‌اندازد: اكثر دانشمندان بر این عقیده‌اند كه مصرف زیاد قند و سرطان ارتباط تنگاتنگی دارند . . . . . 



:: موضوعات مرتبط: تغذیه، ،

ادامه مطلب...
نویسنده : روابط عموی گروه آوا تاریخ : سه شنبه 22 مهر 1393

قله فیله زمین 11.7.93

 

" هر چه بیشتر آزادی را چشیدم، اشتهایم بیشتر شد و فهمیدم تنها روش برای 
اطمینان از غیر ممکن بودن چیزی اینست که تلاش نکنی و شکست رو 
قبول کرده تا بطور فیزیکی هم متوقف بشی."

 

سرسختی و طغیان تقریبا من را به هر جایی که میخواستم و به 
جا هایی که هیچ وقت فکر نمیکردم ممکن باشد، برد

 

عشق به طبیعت ، عشق به زندگی است و زندگی تجلی عشق است و مرگ 

آنجاست که عشق نیست./

 

برنامه : قله فیله زمین 11/7/93

همنوردان : هادی احمدی ،علی عسگری ، مهدی سنجابی

خانمها : فاریا یوسفی ، لیلا شفقی ، و خانم سپیده فتحی که بعد از مدتها افتخار به ما داد.

ادامه مطلب راببینید

 

cze

cze

cze

cze

cze



:: موضوعات مرتبط: پاییز93، ،

ادامه مطلب...
نویسنده : روابط عموی گروه آوا تاریخ : شنبه 19 مهر 1393

قله سر سیاه غارها4.7.93

 

 

 

 بنام خالق کوهها

كوه يعني دوباره تازه شدن يعني لذت نوشيدن يك فنجان چاي زير يك سقف باز،

كوه يعني لبخند خدا، روييدن يك گل نزديك او،شنيدن موسیقي باد ،زمزمه آب،رقص نور،

رويش يك علف بي دغدغه له شدن،

شكفتن يك شقايق بي هراس از چيده شدن و...

نام برنامه: قله سر سیاه غارها4.7.93

ارتفاع قله  : 3500متر.

منطقه : تهران ،جاده فشم ،روستای لواسان بزرگ

راهنما :هادی احمدی

سرپرست علی عسگری

همنوردان : گروه کوهنوردی خانم فاریا یوسفی ،لیلا رجب زادگان ،هادی احمدی ،عبدی

  برای دیدن بقیه عکسها ادامه مطلب راببینید

link

 

دشت لار

link

link

 



:: موضوعات مرتبط: پاییز93، ،

ادامه مطلب...
نویسنده : روابط عموی گروه آوا تاریخ : پنج شنبه 10 مهر 1393

گزارش برنامه قله دماوند14 و 15شهریور 1393

 

هرکس راهی کوهستان شود، می‌داند که سفرش می‌تواند بی‌بازگشت باشد، اما آنها که کوهستان را تجربه کرده‌اند، می‌دانند که در آن فضا چیزی نهفته است که نمی‌توان از آن دل کند.

آنهایی که اهل کوهنوردی هستند، می‌دانند که کوهستان سخاوتمندانه زیبایی‌هایش را دراختیار کوهنورد می‌گذارد، اما با مهمانانش هیچ‌گاه شوخی ندارد. کوهنوردی ورزشی است که اشتباه در آن، حکم اشتباه در ورزش‌های دیگر مانند فوتبال را ندارد که در آن حداکثر می‌توان یکی یا دو بازی را از دست داد، بلکه در این ورزش آنچه از دست می‌رود، جان کوهنورد است.

اما آنهایی که با کوهستان اخت شده‌اند، این را نیز می‌دانند که در این فضا چیزی جریان دارد که به سادگی نمی‌توان از آن دست کشید. آنچه یک کوهنورد در هر پیچ‌وخم مسیر تجربه می‌کند یا طعم تنهایی و با خود بودن را، در هیچ‌ کجا جز کوهستان نمی‌توان سراغ گرفت.

 

 

 

گزارش برنامه قله دماوند14 و 15شهریور 1393

سرپرست :علی عسگری

همنوردان : هادی احمدی ، محمد ماشی، عباس صادق زاده ، محمد دهروان

 

 دانلود فیلم با لینک مستقیم

دانلود فیلم با لینک مستقیم

 

دانلود فیلم با لینک مستقیم

 

در طول صعود به بارگاه سوم دوستانی برای پاک سازی دماوند آمده بودند ، که واقعا هیچ زبانی قادر به تشکر از این عزیزان نیست.اینکه چرا برخی کوهنوردان در طول مسیر بجای اینکه زباله ها را جمع کنند ،جرا خودشان زباله ساز می شوند واقعا جای نعجب دارد. کافیست هر شخص تنها زباله خود را با خود به پایین ببرد. بیایید در برابر حفاظت از منابع و تمیز کوهها بیشتر سعی کنیم. زباله جمع نمی کنیم لااقل زباله های خودمان را تا پایین ببریم. تا کوهها و منابع زیستی ما هیمشه پاکیزه بماند.

 دانلود فیلم با لینک مستقیم

دانلود فیلم با لینک مستقیم

 

 

جمعه بعد از صرف صبحانه به طرف پلور حرکت کردیم.ساعت 11 به گوسفند سرا رسیدیم و بعد از تحویل بار ، به طرف بارگاه سوم صعود خود را اغاز کردیم ، ساعت 17 به بارگاه رسیدیم جای شما خالی ،شب یه سوپ توپول خوردیم ،عباس که کلا سیر شدن براش معنی تداره ،حسابی از شرمندگی غذا ومعده محتر مشون در امد و همین علت هم باعث شد فرداش نتونست برای صعود با ما بیاد.

خلاصه ساعت 22 سعی کردیم بخوابیم و همان طور که می دانید کلا خواب در ارتفاع به راحتی ،خانه نیست.تقریبا اکثر دوستانی که در پناهگاه بودند بصورت خواب و بیدار ،بلند می شدند و کسی نمی تونست به راحتی خواب خوبی کند.

گروهی از  مشهد امده بودند،که از 16 نفربودند، 8 نفرشون  دچار ارتفاع زدگی  شده بودند، سرپرست محترمشان ،بدنبال اسپرین می گشت برای رفع سردرد همنوردانش، و ظاهرا اطلاع دقیقی از بیماری ارتفاع و نحوه برخورد با اون رو نداشت  که این خود جای بحث مفصل و جدایی داره، که در این گزارش جاش نیست.

ولی توصیه من به خودم و دوستان اینه که اگر قرار کوه برید با کسی برید که اطلاعات کافی از کوه و علم ان و بیماریهاش داشته باشد.

شنبه ساعت 4 صبح بلند شدیم و بعد خوردن یه صبحانه نسبتا خوب ، ساعت 5 صبح صعود خود را اغاز کردیم، هوای خنک مطبوع و گاهی سرمای اذیت کننده در طول مسیر ، برزیبایی مسیر و صعود کمک بسازایی می کرد.

بنده که از سال 89 نتونسته بودم بدلیل بیماری ریوی ، به قله صعود کنم اینبار با توکل به خدا و کمک و راهنمایی دوست عزیزم دکتر مساعدیان ،و زدن آمپول دگزامتازون ، تونستم به راحتی به قله برسم البته ناگفته نماند که در انتهای مسیر وتپه گوگردی ، دیگه داشتم خفه می شدم و با وجود اینکه از ماسک فیلتر دار استفاده می کردم باز خیلی اذیت شدم. از سرفه و هوای گوگردی منطقه،و خلاصه اینبار به لطف خدا ، قله اجازه صعود و ایستادن بر بام پرافتخار ایران رو بعد از گذشت تقریبا 5 سال به من داد.

اینبار به اتفاق محمد ماشی و محمد دهروان تونستیم بر فراز قله بایستیم و دوستان عزیز ما عباس صادق زاده و اقای هادی احمدی به علت ارتفاع زدگی ترجیح دادند در بارگاه استراحت کنند.

  برای دیدن بقیه عکسها ادامه مطلب را ببینید



:: موضوعات مرتبط: تابستان 93، ،

ادامه مطلب...
نویسنده : روابط عموی گروه آوا تاریخ : پنج شنبه 3 مهر 1393



تمام حقوق اين وبلاگ و مطالب آن متعلق به گروه کوهنوردی آوا مي باشد.