گروه کوهنوردی آوا
گزارش صعود به قلل ایران

اطلاعیه / قابل توجه مسئولین بخش های جستجو و نجات استان‌ها انعقاد تفاهم نامه همکاری فدراسیون با سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر واژه کوهستان یا قبرستان: شاهوار ۱۷.۱۲.۹۷ یخ نوردی دره هملون ۲۸.۱۰.۹۷ گاوبینی ۲۱.۱۰.۹۷ گاوبینی ۲۱.۱۰.۹۷ نجفدر به هاره قسمت سوم تصاویر نجفدر به هاره قسمت دوم تصاویر نجفدر به هاره قله برج ۱۰.۶.۹۷ تصاویر قله پاشوره ۲۲.۴.۹۷ دوره نجات فنی دهمین جلسه کمیسیون ایمنی ارتفاعات شمالی تهران برگزار شد خط الراس ریزان.پرسون.اندار.۹۷۰۳۰۱۸ مصوبات نهمین جلسه کمیسیون ایمنی ارتفاعات شمال تهران: دهمین شماره گاهنامه «صعود» منتشر شد مصوبات هشتمین جلسه کمیسیون ایمنی ارتفاعات شمال تهران


دویدن و فواید آن

 

 

دویدن با وجود اینکه یک ورزش ساده است و نیاز به امکانات زیادی ندارد اما فواید بسیاری برای سلامتی به همراه دارد. دویدن تأثیر زیادی در حفظ و تقویت سلامت روح و روان انسان دارد. طبق آمار بیشتر دونده های ورزشکار دارای روحیه ای شاد هستند و علت آن ترشح هورمون اندروفین است که باعث نشاط و شادابی می شود. یکی دیگر از تأثیرات این ورزش کاهش استرس است. شما هر جا که باشید کافیست یک جفت کفش مناسب دویدن به همراه داشته باشید تا نهایت استفاده را از دویدن ببرید. در این مطلب ۱۰ فایده دویدن را برای شما آماده کرده ایم که به خوبی شما را با این ورزش محبوب آشنا می کند. فواید دویدن تنها به سلامت روان خلاصه نمی شود، بلکه تأثیر بسزایی بر تقویت و سلامت بدن دارد. کنترل وزن، عضله سازی، کاهش فشار خون، کند شدن روال پیری و خواب بهتر از جمله فواید دویدن هستند. شاید خیلی عجیب باشد که دویدن روی افزایش مهارت کنترل و هماهنگی نیز مؤثر است چرا که هنگام دویدن بروی بعضی از جاده های غیر آسفالت، دونده باید تمام حواس و کنترل خود را حفظ کند تا احیانا" با موانعی همچون سنگ، ریشه های درختان و … برخورد نکند و این خود مهارت خاص نیاز دارد. حتی دونده های حرفه ای در مسیر های صاف و خط کشی شده باید کاملا تمرکز داشته باشند که از مسیر خارج نشوند. برای مشاهده تصویر در اندازه واقعی اینجا کلیک کنید. همانند بقیه ورزش‌ها، بهتر است قبل از دویدن ابتدا بدن را گرم کنید و سپس به آهستگی شروع به دویدن کنید. بهتر است ا ابتدا با سرعتی بدوید که در آن سرعت، هنوز قادر باشید با اطرافیان خود صحبت کنید. اگر به تازگی قصد دویدن دارید، همین روال را ادامه دهید تا زمانی که توانایی شما بالا می رود. سپس سعی کنید در هر بار دویدن، مدت زمان دویدنتان را یک تا دو دقیقه افزایش دهید تا زمانی که قادر باشید به مدت ۳۰ دقیقه، ۳ بار در هفته بدوید. سعی نکنید مدت زمان دویدنتان را بیش از ۱۰ درصد در هفته افزایش دهید، حتی اگر احساس خوبی از این کار داشتید. در پایان دویدن، سعی کنید گرما را به آرامی از بدنتان خارج کنید. این کار را می‌توانید با آهسته‌تر کردن تدریجی سرعتتان و در ادامه با یک دویدن آهسته و سپس پیاده‌روی انجام دهید تا زمانی که ضربان قلب و تنفس شما به حالت طبیعی باز گردد. سعی کنید وقتی که هنوز بدنتان گرم است، حرکات کششی را نیز انجام دهید. به نقل از elmevarzesh



:: موضوعات مرتبط: کوه پیمایی، ،

نویسنده : روابط عموی گروه آوا تاریخ : یک شنبه 26 بهمن 1393

گزارش تصویری صعود به قلل کلک چال 13/11/93

تبادل لینک

تبادل لینک

تبادل لینک



:: موضوعات مرتبط: زمستان 93، ،

ادامه مطلب...
نویسنده : روابط عموی گروه آوا تاریخ : سه شنبه 21 بهمن 1393

درس هایی که کوه به من آموخت

 

درس هایی که کوه به من آموخت

درس هایی که کوه به من آموخت

رامی گاردس (Romi Garduce)  کوهنورد، غواص و ماجراجو  فیلیپینی است. رامی به بلندترین قله ها در هر قاره صعود کرده است ( هفت قله ، در هفت قاره جهان ). رامی تمامی صعودهایش را همزمان با حفظ شغل تمام وقتش در صنعت فناوری اطلاعات در سمت مدیریت پروژه انجام داده است...

 



:: موضوعات مرتبط: کوه پیمایی، ،
:: برچسب‌ها: درس هایی که کوه به من آموخت,

ادامه مطلب...
نویسنده : روابط عموی گروه آوا تاریخ : سه شنبه 21 بهمن 1393

هشدار به کوهنوردان . . . . . . .

اطلاعیه کارگروه جستجو و نجات هیات کوهنوردی استان تهران

 

هیئت تهران

 انجمن پزشکی کوهستان ایران: به اطلاع کوهنوردان گرامی میرساند با توجه به پیش بینی های دریافتی از سازمان هواشناسی کشور پس از چند روز هوای پایدار در روزهای ابتدایی هفته یک موج جبهه کم فشار در روزهای پایانی هفته منطقه البرز مرکزی را تحت تاثیر قرار خواهد داد. با توجه به گرمای نسبی هوا در فصل جاری و انباشته شدن برف صعود به ارتفاعات با خطر ریزش بهمن همراه خواهد بود. بدینوسیله از عموم جامعه کوهنوردی در خواست میگردد در برنامه ریزی صعودهای خود موارد زیر را لحاظ نمایند:

  1. با شرکت در برنامه های آموزشی توانایی و مهارت خود در ارزیابی خطر را افزایش داده و از مناطق بهمنگیر اجتناب نمایند.
  2. از صعود به ارتفاعات بدون همراه داشتن ابزار و تجهیزان کافی و در شرایط نامناسب آب و هوایی خودداری نمایند.
  3. به تنهایی اقدام به صعود ننمایید و همواره در همراهی افراد با تجربه و آموزش دیده به کوهستان قدم گذارید.
  4. در زمان وقوع حادثه ضمن حفظ خونسردی خود با رعایت کلیه نکات ایمنی  تنها در صورتی اقدام به امداد نمایند که خطری مابقی افراد را تهدید ننموده و از توانایی کافی در امر امداد رسانی برخوردار باشند.
  5. به توصیه های اعضای ستاد پیشگیری از حوادث کوهستان عمل نموده و با ایشان همکاری نمایند.

متاسفانه روزهای پایانی هفته گذشته اتفاقات ناخوشویندی در مناطقه کوهستانی رخ داده است که با لحاظ موارد ایمنی و برخورداری از آموزشهای کافی قابل پیشگیری بود.  خوشبختانه حضور افراد مجرب و آموزش دیده در زمان وقوع حادثه کمک شایانی به کاهش ضایعه داشته که این تجربه خود نشانگر نقش و اهمیت والای آموزش و آگاهی در کاهش حوادث میباشد. امید است با رعایت نکات برشمرده شده بیش از پیش از حضور در محیط کوهستان بهره مند شوید.

 



:: موضوعات مرتبط: اطلاعیه، ،
:: برچسب‌ها: هشدار به کوهنوردان , , , , , , , ,

نویسنده : روابط عموی گروه آوا تاریخ : چهار شنبه 15 بهمن 1393

یاد یاران سفرکرده بهمن ۸۸ گرامی باد!

یاد یاران سفرکرده بهمن ۸۸ گرامی باد!

یاد و خاطره‌ی همکار گرامی فدراسیون و مربی فقید؛ شادروان «فرشاد خلیلی خوشه مهر» و کوه‌نوردان ایثارگر و جان‌باخته در حادثه‌ی ریزش بهمن (در ۱۵ بهمن۱۳۸۸ - دیزین) زنده‌یادان «محمد مهدی خراسانی»، «اکبر کشاورز»، «علی اکبر ابراهیم پور»، «حمیدکاظم زاده»، «مجید شهپری»، «سید سعید طاهری موسوی» و «نادیا آنجفی» را گرامی می‌داریم ... روحشان شاد.

 

منبع: پایگاه خبری فدراسیو



:: موضوعات مرتبط: اطلاعیه، ،

نویسنده : روابط عموی گروه آوا تاریخ : چهار شنبه 15 بهمن 1393

جمعه ای در کوه با چند بهمن و متاسفانه؟؟

 

 

کوهنورد و اسکی بازی که در یک روز برفی به کوه میرود باید اینقدر تجربه ، مهارت و اموزش دیده باشد و بداند در چنین شرایطی که برف تازه ، روی برف قدیمی می ریزد حتما خطرناک است و احتمال ریزش بهمن در آن بسیار بیشتر است. حالا با توجه به اینکه در آن روز مه به حدی غلیظ بوده، که دید را  ازبین برده است. تصور اینکه اگر دوستان از گروه همت شمیران نبودند چه اتفاق وحشتانک تری می افتاد اصلا خوب نیست و با توجه به این موضوع که امکان سقوط بهمن دوم نیز وجود دارد و این عزیزان با بخطر انداختن جان خود واقعا چه کار بزرگی کرده اند واقعا هیچ زبانی قادر به تشکر نخواهد بود.

ولی این حادثه را برای خود درسی بدانیم.وبیایید برای جان خود و دیگر همنوردانی که با ما به کوه می آیند ارزش قائل شویم.بنظر من همیشه در این ورزش چندین نکته وجود دارد ، از زمانی که می خواهیم  کوهنوردی را شروع کنیم به این نکات باید همیشه توجه نماییم. 

نکته 1: هرگز تنها به کوه نرویم ،آموزش های لازم را تا حد کامل بدانیم.اصول امدا و نجات و کمک های اولیه را بدانیم.

نکته 2 : همیشه این را بدانیم که در هوایی که بارش دارد صعود به ارتفاع حتما باخطر بیشتر و ریسک بیشتری از خطر همراه است.

نکته 2 : بحث آموزش و یادگیری چیزی که در ورزش کوهنوردی هیچ گاه کامل نمی شود.

نکته 3 : به جرات می توانم بگویم که شاید تنها ورزشی است  همیشه نیازمند امادگی بالاست.

حالا از شما می خواهم که گزارش مربوط به سقوط بهمن در منطقه لواسان قله ساکا را بخوانیم شاید درس عبرتی باشد برای همه ما و همیشه این شعار کوهنوردی را بخاطر بسپاریم 

ایمنی . ایمنی . ایمنی...صدر...

ادامه مطلب رابخوانید...



:: موضوعات مرتبط: زمستان 93، ،
:: برچسب‌ها: حادثه بهمن قله ساکا,

ادامه مطلب...
نویسنده : روابط عموی گروه آوا تاریخ : چهار شنبه 15 بهمن 1393



تمام حقوق اين وبلاگ و مطالب آن متعلق به گروه کوهنوردی آوا مي باشد.