گروه کوهنوردی آوا
گزارش صعود به قلل ایران

اطلاعیه / قابل توجه مسئولین بخش های جستجو و نجات استان‌ها انعقاد تفاهم نامه همکاری فدراسیون با سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر واژه کوهستان یا قبرستان: شاهوار ۱۷.۱۲.۹۷ یخ نوردی دره هملون ۲۸.۱۰.۹۷ گاوبینی ۲۱.۱۰.۹۷ گاوبینی ۲۱.۱۰.۹۷ نجفدر به هاره قسمت سوم تصاویر نجفدر به هاره قسمت دوم تصاویر نجفدر به هاره قله برج ۱۰.۶.۹۷ تصاویر قله پاشوره ۲۲.۴.۹۷ دوره نجات فنی دهمین جلسه کمیسیون ایمنی ارتفاعات شمالی تهران برگزار شد خط الراس ریزان.پرسون.اندار.۹۷۰۳۰۱۸ مصوبات نهمین جلسه کمیسیون ایمنی ارتفاعات شمال تهران: دهمین شماره گاهنامه «صعود» منتشر شد مصوبات هشتمین جلسه کمیسیون ایمنی ارتفاعات شمال تهران


حفظ توان بدنی ورزشکاران با موز

 

 

محققان آمریکایی به ورزشکاران توصیه کردند که به هنگام فعالیت های ورزشی خود به منظور حفظ توان بدنی و قدرت خود موز بخوردند زیرا این میوه نسبت به نوشیدنی های ورزشی توان بالاتری به آن ها می دهد و موجب حفظ توان بدنی ورزشکاران می شود.

به نقل از نشریه “PLoS ONE، محققان دانشگاه ایالتی آپالاچی در کارولینای شمالی آمریکا براساس تحقیقات خود به بازیکنان و ورزشکاران توصیه کردند که در جریان فعالیت ورزشی خود موز بخوردند زیرا بهترین و مناسبت ترین راه برای بالا بردن فعالیت بدنی، قدرت تحمل و ادامه بازی ها و فعالیت ورزشی مثل مسابقات فوتبال و دوچرخه سواری با حفظ توان و قدرت در طول مسابقه می باشد.

توان بدنی

در این تحقیقات آمده است: موز فراتر از نوشیدنی های ورزشی است زیرا حاوی مخلوطی از قندهای سالم است که در نوشیدنی های ورزشی معمول مورد مصرف در جریان مسابقات وجود ندارد. موز همچنین حاوی مقادیر زیادی فیبر، پتاسیم و ویتامین B6 است که توانمندی ورزشکاران و قدرت تحمل آنها را در طول فعالیت بدنی افزایش می دهد.


این نتایج نشان داد: موز برتر از نوشیدنی های ورزشی است و بهترین و مناسبت ترین ماده غذایی در جریان مسابقات، رقابت ها و فعالیت های بدنی به شمار می رود. زیرا حاوی فیبر و مقادیر زیادی مواد غذایی و آنتی اکسیدان است که نوشیدنی های ورزشی فاقد آن هستند.محققان بعد از مقایسه دو گروه از دوچرخه سواران به این نتیجه رسیدند. این محققان به گروه اول یک لیوان نوشیدنی ورزشی حاوی مقادیر زیادی کربوهیدرات در جریان فعالیت ورزشی دادند درحالی که به گروه دوم در هر ۱۵ دقیقه فقط نصف موز داده شد.محققان این کار را در طول یک مسابقه دوچرخه سواری دشوار به مسافت ۷۵ کیلومتر انجام دادند که ۲ ساعت و نیم الی سه ساعت به طور انجامید.محققان از خون دوچرخه سواران قبل و بعد از فعالیت ورزشی نمونه برداری کرده و آن را مورد بحث و بررسی در زمینه عناصر غذایی و نتایج متابولسیم قرار دادند.

 



:: موضوعات مرتبط: تغذیه، ،
:: برچسب‌ها: حفظ توان بدنی ورزشکاران با موز,

نویسنده : روابط عموی گروه آوا تاریخ : دو شنبه 18 آبان 1394

هشدار! در کوهستان «زمستان» است

با توجه به کاهش شدید دما و بارشهای مکرر در ارتفاعات از کلیه کوهنوردان؛ طبیعت گردان؛ سنگنوردان و سایر رشته های مرتبط  درخواست می‌کنیم که با احتیاط و آمادگی کامل قدم در طبیعت و کوهستان بگذارند. بدیهی است در این روزها صعود به ارتفاعات فقط با تجهیزات کامل زمستانه و دقت نظر ویژه صعود های زمستانه توصیه می‌شود ...

از کلیه کوهنوردانی که فاقد تجربه و امکانات لازم زمستانه هستند موکدا درخواست میشود از صعود به ارتفاعات پرهیز کنند.
یاد آور میشویم که هیچگاه آب و هوای ارتفاعات با دامنه ها بخصوص در این فصل یکسان نیست. در پایین دست هنوز حس گرما و تابستان است و در قلل زمستان خشن ..  و کوهنوردان حتما باید آمادگی رو در رو شدن با آب هوای زمستانه را در ارتفاعات داشته باشند. این تفاوت را میبایست حتما در انتخاب لوازم صعود لحاظ کرد . به عنوان مثال کفشی که برای ارتفاع زیر 3000 متردر این شرایط  بسیار مناسب است برای ارتفاع بالاتر به هیچ عنوان کاربرد ندارد .
بار دیگر یاد آور میشویم که آسیب های زمستانه کوهنوردان(هیپوترمیا و کاهش دمای بدن.؛سرما زدگی اندامها و ....) در سالهای گذشته در فصول پاییز بسیار گزارش شده است. لذا از همه همنوردان درخواست میکنیم جهت حفظ جان و سلامتی خود احتیاط های لازم زمستانه را در کلیه صعودها و برنامه های کوهنوردی به دقت مد نظر قرار دهند
با امید صعود ایمن برای  همنوردان عزیز.

«علیرضا بهپور» / کار گروه پزشکی کوهستان فدراسیون

 



:: برچسب‌ها: هشدار! در کوهستان «زمستان» است,

نویسنده : روابط عموی گروه آوا تاریخ : دو شنبه 18 آبان 1394



تمام حقوق اين وبلاگ و مطالب آن متعلق به گروه کوهنوردی آوا مي باشد.