گروه کوهنوردی آوا
گزارش صعود به قلل ایران

اطلاعیه / قابل توجه مسئولین بخش های جستجو و نجات استان‌ها انعقاد تفاهم نامه همکاری فدراسیون با سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر واژه کوهستان یا قبرستان: شاهوار ۱۷.۱۲.۹۷ یخ نوردی دره هملون ۲۸.۱۰.۹۷ گاوبینی ۲۱.۱۰.۹۷ گاوبینی ۲۱.۱۰.۹۷ نجفدر به هاره قسمت سوم تصاویر نجفدر به هاره قسمت دوم تصاویر نجفدر به هاره قله برج ۱۰.۶.۹۷ تصاویر قله پاشوره ۲۲.۴.۹۷ دوره نجات فنی دهمین جلسه کمیسیون ایمنی ارتفاعات شمالی تهران برگزار شد خط الراس ریزان.پرسون.اندار.۹۷۰۳۰۱۸ مصوبات نهمین جلسه کمیسیون ایمنی ارتفاعات شمال تهران: دهمین شماره گاهنامه «صعود» منتشر شد مصوبات هشتمین جلسه کمیسیون ایمنی ارتفاعات شمال تهران


خداحافظ «آقا ستوده» ... خداحافظ!

 

بیماری های قلبی عروقی در کوهنوردان . . . پرویز هم رفت . . .

یادش بخیر از بسیاری از مطالب ایشان برای وبلاگم استافاده میکردم تا اینکه یه روز ایشان رو در موسسه اوای ارسبارن که دروهای راهنمایان کوهستان رو میگذروندم.

دیدم.ازشون بابت زحماتی که می کشیدند بسیار تشکر کردم و در مواردی از راهنمایی های ایشان استفاده میکردم

رو حش شاد یادشان گرامی باد

گروه کوهنوردی آوا : با تأسف و تأثر فراوان مطلع شدیم؛ روز جمعه 24 آبان ماه 1392جناب آقای مهندس «پرویز ستوده شایق» از کوه‌نوردان پیشکسوت و نام ‌آشنا، بر اثر حمله قلبی در ارتفاعات پلنگچال (درکه)، به دیار باقی شتافته اند. روابط عمومی گروه کوهنوردی آوا این ضایعه‌ تأثر انگیز را به جامعه کوه نوردی کشور، همنوردان، علاقمندان و همچنین خانواده‌ محترم این استاد فقید؛ صمیمانه تسلیت عرض می‌نماید. ایشان متاهل بوده و فارغ التحصیل کارشناسی ارشد رشته مهندسی شیمی از دانشگاه شهید بهشتی تهران بودند.

"آقای مهندس پرویز ستوده شایق" از مربیان و مدرسان فعال "فدراسیون کوه نوردی و صعودهای ورزشی" و همکار ارجمند، پرتلاش و با اخلاق "هیئت کوه نوردی و صعودهای ورزشی استان تهران" بودند. ایشان همچنین؛ از نخستین راهنمایان رسمی کوهستان کشور محسوب شده و در این عرصه، به خوبی فعالیت داشتند. از این استاد فقید و فرهیخته، دست نوشته های ارزشمندی در عرصه کوه نوردی، محیط زیست و گردشگری در "وبلاگ نشاط کوهستان" به یادگار مانده است. روحش شاد و نام نیکش؛ تا ابد جاویدان باد.
منبع خبر: هیئت کوهنوردی استان تهران

 

 



:: موضوعات مرتبط: اطلاعیه، ،

نویسنده : روابط عموی گروه آوا تاریخ : شنبه 25 آبان 1392

گزارش اتفاقات روز جمعه مورخ 10 آبان 92 در برنامه پیرزن کلون

 

 گزارش روزانه از اتفاقی که برای ایشان افتاده است را حتما  در سایتش مطالعه نمایید

باشد که درس عبریتی باشه برای همه ماها و هم یه تجربه  موقعی که سرپرست موردی رو اعلام میکنه 

حتما به حرفش گوش کنیم.در ضمن در اینجا لازم میدونم لزوم یادگیر و آموزش رو حتما فراموش نکنید.

در این حادثه که خدا کمک کرد و بخیر گذشت.اگر ایشان یه طناب انفرادی و یکسری لوازم فرود همراهش بود راحتتر

و سریعتر نجات پیدا میکرد. 

http://www.pilesport.com/index.php?%20page=index/index

نجات کوهنورد پیر در ارتفاعات فشم

نجات کوهنورد پیر در ارتفاعات فشم

نجات کوهنورد پیر در ارتفاعات فشم

این هم گزارشی که در سایتهای خبری منتشر شده که البته در برخی موارد راستش گفته نشده

 

انجمن پزشکی کوهستان ایران: خبری که در پیش روست گزارش حادثه قله هم هن توسط یکی از گروه های کوهنوردی تهران است که سه روز پیش در اینجا خواندید حالا به نوعی دیگر گزارش را می شنوید. سوالی که اینجا به ذهن می رسد: تا بحال چند بار شما به یک برنامه کوهنوردی دعوت شده اید که از طریق شبکه های اجتماعی با هم آشنا شده اند(و احتمالا قبلا هم هیچ آشنایی با هم نداشته اند) یا تا بحال چند بار از طریق شبکه های اجتماعی 30 کوهنورد که نه 5 کوهنوردی که با هم آشنایی ندارند به یک برنامه کوهنوردی رفته اند و قضایای دیگر . . . .   رییس جمعیت هلال‌احمر شمیرانات از نجات کوه‌نورد ۵۲ ساله پس از گذشت دو روز از ارتفاعات فشم خبر داد.
 
دکتر «ناصر چرخ‌ساز» گفت: در ساعت ۲۰ روز جمعه (دهم آبان ماه امسال) امدادگران کوهستان جمعیت هلال‌احمر شمیرانات از طریق تماس مردمی با سامانه ۱۱۲ در جریان مفقودشدن یک کوه‌نورد در ارتفاعات «قلعه مازیار» شدند و با توجه به کاهش شدید دمای هوا و همچنین کوهستانی بودن منطقه، بلافاصله یک تیم امدادی شامل پنج امدادگر به محل اعلامی اعزام گردید.

وی با بیان اینکه با حضور امدادگران و نجاتگران در محل حادثه، مشخص شد که یک گروه ۳۰ نفره که در شبکه‌‌ی اجتماعی با یکدیگر آشنا شده، با هدف صعود به ارتفاعات قلعه مازیار به منطقه «امامه فشم» عازم شدند که در مسیر برگشت متوجه عدم حضور یکی از اعضا می‌شوند، گفت: امدادگران در بررسی اولیه دریافتند که یک کوهنورد ۵۲ ساله در منطقه مفقود شده که با توجه به سن این فرد و کاهش دمای هوا، بلافاصله تیم‌های عملیاتی به منطقه وارد شدند.

رییس جمعیت هلال‌احمر شمیرانات افزود: با توجه به تاریکی هوا و احتمال یخ‌زدگی کوه‌نورد، بلافاصله امدادگران دیگر نیز به صحنه حادثه فرا خوانده شدند و ۲۵ نفر از نجاتگران کوهستان جمعیت هلال‌احمر شمیرانات توانستند پس از ساعت‌ها جست‌وجو و نجات و شناسایی محل احتمالی این فرد توسط بررسی علائم و سیگنال تلفن‌همراه وی را در عصر روزیکشنبه بیابند.

چرخ‌ساز با بیان اینکه این مرد ۵۲ ساله دچار سرمازدگی، ضعف و بی‌حالی شدید شده بود، گفت: امدادگران نسبت به انتقال این فرد به پایین کوتاه و اعزام به مراکز درمانی، اقدام کردند.

 



:: موضوعات مرتبط: پاییز 92، ،

نویسنده : روابط عموی گروه آوا تاریخ : پنج شنبه 16 آبان 1392

السلام علیک یا اباعبدالله حسین علیه السلام


فرارسیدن ایام عزاداری حضرت سیدالشهدا امام حسین علیه السلام

و یاران با وفایشان بر شیعیان و پیروان حضرتش تسلیت باد.

حسین جان ! 

همه آباد نشینان ز خرابی ترسند، 

من خرابت شدم و دم به دم آبادترم

vijename.jpg

سلامتی قلب نازینی صاحب الزمان عج ،

صاحب عزا و فرج ارباب دو عالم صلوات بفرستید

 


:: موضوعات مرتبط: اطلاعیه، ،

نویسنده : روابط عموی گروه آوا تاریخ : سه شنبه 14 آبان 1392

برنامه : قله صلح 3/8/92

 

به نام خاق بی همتا

برنامه : قله صلح 3/8/92

منطقه :  جاده فیروزکوه روستای جابان (جابون )

نوع برنامه : کوهنوردی متوسط

ارتفاع : 3586 متر از سطح دریا

عرض جغرافیایی : 35°41'43.29"N

طول جغرافیاییی : 52°15'1.25"E

راهنما : آقایان هادی احمدی

سرپرست : آقای جعفرپور

همنوردان : آقایان هادی احمدی ، جعفرپور ، امیر مهدی کیا ، سید احمد حسینی ، مقدم ، عباس صادق زاده ، اکبر عظیمی   علی عسگری و با حضور افتخاری نادر نوا

خانم عربگل 

به نام خاق بی همتا

برنامه : قله صلح 3/8/92

منطقه :  جاده فیروزکوه روستای جابان (جابون )

نوع برنامه : کوهنوردی متوسط

ارتفاع : 3586 متر از سطح دریا

عرض جغرافیایی : 35°41'43.29"N

طول جغرافیاییی : 52°15'1.25"E

راهنما : آقایان هادی احمدی

سرپرست : آقای جعفرپور

همنوردان : آقایان هادی احمدی ، جعفرپور ، امیر مهدی کیا ، سید احمد حسینی ، مقدم ، عباس صادق زاده ، اکبر عظیمی   علی عسگری و با حضور افتخاری نادر نوا

خانم عربگل 

عکس : آقایان جعفر پور و علی عسگری و امیر مهدی کیا


گزارش :  علی عسگری

روستای جابان که در فاصله 75 کیلومتری جاده تهران – فیروزکوه و در ضلع شمالی این جاده واقع شده و محصولات کشاورزی خصوصا سیب درختی این منطقه تحت عنوان سیب دماوند شهره بین المللی دارد

نکاتی در مورد روستای جابان:

  • ·         جابان روستایی است واقع در 75 کیلومتری استان تهران،مکانی است توریستی و گردشگری با هوای رتبه اول در ایران.
  • ·         این روستا دارای منطقه ی سبز به مساحت 25000 هکتار میباشد.
  • ·         روستای جابان دارای انواع میوه ها از جمله از بهترین سیب ها (سیب مرغوب دماوند)، هلو،  خیار، گیلاس تکدانه و آلبالوی درجه یک میباشد و انواع محصولات را به خارج کشور صادر میکند.
  • ·         در روستای جابان رودی پرآب درطول سال جاری است و این رود به نام هفت چشمه معروف است که طولی معادل 5 کیلومتر دارد و آب مردم روستا و باغات و چندین روستای دیگر را تامین میکند. از جمله مهمترین رودهایی که به این رود متصل است چشم شاه میباشد.
  • ·         جابان دارای کوه هایی بسیار زیبا می باشد و در پشت آن دریاچه های لار و تار نهفته شده است.
  • ·         جابان قبلا تخمه های خوش طعم به نام تخمه جابانی داشت که متاسفانه به تخمه ژاپنی معروف است.
  • ·         از جمله منبع درآمد مردم جابان گردو میباشد که به کشورهای دیگر نیز صادر میشود.
  • ·         این روستا در زمان قدیم منطقه ی سکونت کردهای تبعیدی یا کرد کرمانج و هخامنشیان بوده است.
  • ·         مردم جابان در حال حاضر به زبان شیرین کرد فارسی یا کرمانج صحبت می کنند

مسیر پاکوب از کنار رودخانه بسیار زیباست و در طول مسیر به نقطه ای میرسید که دوتا مسیر پاکوب وجود دارد.طبق گفته آقای احمدی راهنمای گروه از هر دو مسیر امکان صعود وجود دارد که در هر دو مسیر رودخانه جاریست.و ما مسیر سمت چپ را انتخاب کردیم و از مسیر سمت راست فرود انجام دادیم.

انتن دهی موبایل بجز قسمتی در دره ، تا قله امکان تماس وجود دارد واین بسیار جالب بود که در قله توچال موبایل انتن نمی دهد ولی دراین قله فرعی انتن کاملا وجود دارد.

در طول مسیر چندین چشمه گوارا برای نوشیدن اب وجود دارد.

طول زمان کوهپیمای تقریبا از 8 صبح که اغاز صعود و تا ساعت 19:30 دقیقه طول میکشد.

البته با توجه به اینکه منطقه کاملا بهمن گیر است برای صعود در زمستان ، از مسیر یال می توان تا خود قله را صعود کرد ولی در بقیه فصول امکان صعود در از مسیر زیبای دره وجود دارد.

قله خسرروان که در سمت چپ قله صلح وجود دارد وبا توجه کمبود وقت از صعود به قله زیبای خسروان منصرف شدیم. قلل دوبرار و قله دماوند از رئی قله صلح به راحتی قابل مشاهده است.

بامید صعودهای زیباتر در کنار همه دوسنتان عزیز.

با آرزوی سلامتی  برای همه دوستان عزیز و صعودهای زیباتر انشالله.

 

ساعت 5 صبح از میدان نازی آباد حرکت کردیم.و ساعت8 صبح به روستای جابان رسیدیم.بعد از اماده شدن از مسیر کنار رودخانه به طرف شمال حرکت کردیم ساعت 10:55 برای صرف صبحانه در کنار چشمه ای گورا نشستیم .وساعت 12 به طرف شمال شروع به حرکت کردیم.شیب نسبتا تندی که شن اسکی هم بود به طرف شمال غرب بالا رفته و ساعت 14:30 بر فراز قله ایستادیم.ترجیحا در قله ناهار را خوردیم و از مسیر سمت راست قله فرود را اغاز و ساعت 20 سوار خودرو شده و یه برنامه دیگر را به پایان رساندیم.

بامید صعودهای زیبا در کنار همه عزیزان.انشالله.نخودنخود تا هفته دیگه هر کی رود خانه خود.

برای دیدن بقیه عکسها ادامه مطلب را ببینید

آگهی رایگان

آگهی رایگان

آگهی رایگان

آگهی رایگان

آگهی رایگان

 



:: موضوعات مرتبط: پاییز 92، ،

ادامه مطلب...
نویسنده : روابط عموی گروه آوا تاریخ : پنج شنبه 9 آبان 1392

رمزگشایی از پایه ژنتیکی مؤثر در بیماری مزمن کوهستان

 

 

 

 

رمزگشایی از پایه ژنتیکی مؤثر در بیماری مزمن کوهستان

66-146.jpg

محققان آمریکایی موفق به رمزگشایی از پایه ژنتیکی مؤثر در بیماری مزمن کوهستان شدند که مسیر را برای توسعه روش‌های درمانی این بیماری هموار می‌کند.

 

به گزارش سرویس علمی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، بیماری مونگ یا بیماری مزمن کوهستان (CMS) در اثر سکونت در مناطق مرتفع ایجاد می شود؛ بیش از 140 میلیون نفر از مردم جهان در مناطق مرتفع زندگی می کنند که این شرایط آنها را مستعد ابتلا به این بیماری می‌کند.

 

آفریقا، آسیا و بخش‌هایی از آمریکایی جنوبی جزو مناطق جغرافیایی مرتفع جهان محسوب می‌شوند و ساکنان این مناطق با مشکل هیپوکسی یا کمبود اکسیژن در خون مواجه هستند.

 

بیماری CMS با نشانه‌های نورولوژیکی مانند سردرد، خستگی، خواب آلودگی و افسردگی همراه است.

 

بدلیل افزایش ویسکوزیته خون – کاهش اکسیژن منتقل شده به بافت‌ها و اندام‌ها – فرد در معرض حمله قلبی یا سکته مغزی قرار می گیرد.

 

تحقیقات قبلی نشان می‌داد، بیماری مونگ در بین ساکنان مناطق مرتفع آند در آمریکای جنوبی و ساکنان تبت بیشتر دیده می‌شود، اما این مشکل در بین ساکنان شرق آفریقا مانند اتیوپی کمتر وجود دارد.

 

محققان مدرسه پزشکی دانشگاه سن‌دیگو در تحقیقات اخیر خود دریافته اند، یک مکانیسم ژنتیکی در تطبیق پذیری با شرایط مناطق مرتفع نقش دارد؛ عملکرد قابل ملاحظه‌ای دو ژن ANP32D و SENP1 در افراد مبتلا به بیماری CMS دیده شده است.

 

این مطالعه اطلاعات ارزشمندی در خصوص تأثیر ژنتیکی تطبیق پذیری با ارتفاع بالا فراهم کرده و می‌تواند به توسعه روش درمانی موثر بیماری مونگ کمک کند.

 

نتایج این مطالعه در مجله Human Genetics منتشر شده است.



:: موضوعات مرتبط: آسیب ها و درمان، ،

نویسنده : روابط عموی گروه آوا تاریخ : شنبه 4 آبان 1392

داراباد چشمه اب زندگی26.7.92

 

بنام خالق کوهها

 

برنامه  : داراباد چشمه اب زندگی26.7.92

سرپرست : علی عسگری

عکس : آقای جعفرپور

همنوردان : اقایان جعفرپور ، مصطفی رحمت اللهی ، هادی احمدی ، اکبر عظیمی  ، احمد حسینی ، جعفری

برای دیدن بقیه عکسها ادامه مطلب را ببینید

باتشکر ویژه از اقایان احمدی و جعفر پور 

 

تبادل لینک رایگان

 

تبادل لینک رایگان

تبادل لینک رایگان

 



:: موضوعات مرتبط: پاییز 92، ،

ادامه مطلب...
نویسنده : روابط عموی گروه آوا تاریخ : چهار شنبه 1 آبان 1392



تمام حقوق اين وبلاگ و مطالب آن متعلق به گروه کوهنوردی آوا مي باشد.