گروه کوهنوردی آوا
گزارش صعود به قلل ایران

اطلاعیه / قابل توجه مسئولین بخش های جستجو و نجات استان‌ها انعقاد تفاهم نامه همکاری فدراسیون با سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر واژه کوهستان یا قبرستان: شاهوار ۱۷.۱۲.۹۷ یخ نوردی دره هملون ۲۸.۱۰.۹۷ گاوبینی ۲۱.۱۰.۹۷ گاوبینی ۲۱.۱۰.۹۷ نجفدر به هاره قسمت سوم تصاویر نجفدر به هاره قسمت دوم تصاویر نجفدر به هاره قله برج ۱۰.۶.۹۷ تصاویر قله پاشوره ۲۲.۴.۹۷ دوره نجات فنی دهمین جلسه کمیسیون ایمنی ارتفاعات شمالی تهران برگزار شد خط الراس ریزان.پرسون.اندار.۹۷۰۳۰۱۸ مصوبات نهمین جلسه کمیسیون ایمنی ارتفاعات شمال تهران: دهمین شماره گاهنامه «صعود» منتشر شد مصوبات هشتمین جلسه کمیسیون ایمنی ارتفاعات شمال تهران


گزارش تصویری / هشتمین نشست سالیانه روسای کارگروه جستجو و نجات هیات های کوهنوردی و صعودهای ورزشی سراس

گزارش تصویری / هشتمین نشست سالیانه روسای کارگروه جستجو و نجات

هیات های کوهنوردی و صعودهای ورزشی سراسرکشور

1398/05/20 | پزشکی، جستجو ونجات



متن خبر :

 

بسمه تعالی

هشتمین نشست سالیانه روسای کارگروه جستجو و نجات هیات های کوهنوردی و صعودهای ورزشی سراسرکشور با شعار ایمن سازی و پیشگیری از حوادث کوهستان با حضور مسئولین محترم آقایان زارعی ریاست فدراسیون ، کبادی رییس اداره پایگاه کوهستان،دریا و ساحل سازمان امداد نجات جمعیت هلال احمر ، زحمتکش رییس هیات استان خراسان رضوی ،  قلی پور رییس هیات استان کهگیلویه و بویراحمد ، نایب پور رییس اسبق ایستگاه 64 آتش نشانی و امداد و نجات کوهستان و استاد اندامی در ساعت 8:30 دقیقه مورخ 17/05/1398 در تهران محل ستاد بحران منطقه 1 برگزار گردید.

آقای زارعی ضمن خوش آمد گویی به مسئولین محترم در خصوص مشکلات و معضلات کوهستان چنین فرمودند : آسیبهایی که از مرز خطر عبور کرده ، تخریب هر روزه کوهها ، حوادث تلخ و جبران ناپذیر کوهنوردان که با رشد کوه نوردی شاهد رشد روزافزون آنها هستیم.

 ایشان فرمودند متاسفانه با توجه به تحریم های کشور ، ما از نظر سخت افزاری در سطح جستجو و نجات نسبت به دنیا دچار کمبود بسیاری می باشیم و به جهت جبران این کاستی ها با روشهای دیگر این کمبودها را مرتفع نموده ایم تا ضمن اجرای صعودهای ایمن در جهت پیشگیری از حوادث نیز اقدامات لازم را انجام داده باشیم که از جمله این اقدامات  آموزش نفرات می باشد ، در سال گذشته حدود 31.000 نفر آموزشهای مختلف کوهنوردی را گذرانده اند و با توجه به اینکه آموزش ، رکن اساسی بقا در ورزش کوهنوردی می باشد لذا کوهنوردان با گذراندن چندین دوره به مرحله خود امدادی خواهند رسید .فدراسیون در تلاش است نسبت به آموزش نفرات جهت تشکیل تیم های امداد و نجات در سطح باشگاه ها و هیات های کوه نوردی و همچنین کمک به نیروی های سازمان امداد و نجات هلال احمر اقدام نماید.

امضاء تفاهم نامه ای کاربردی با سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر و حضور افتخار آمیز جناب آقای دکتر سلیمی به عنوان عضو هیات رئیسه فدراسیون فرصتی است که هیات های کوهنوردی باید آن را مغتنم شمرده و از این فرصت کوتاه استفاده نموده و ضمن همکاری با آن سازمان نسبت بالا بردن توان نیروی انسانی , پیشگیری از حوادث کوهستان و ایمن سازی مسیرهای حادثه خیز در استان ها اقدامات لازم را بعمل آورند.

ایشان همچنین فرمودند از منظم ترین بخش های فدراسیون کارگروه جستجو و نجات می باشد که ضمن برگزاری جلسات منظم هفتگی اقدامات موثری در جهت عقد تفاهم نامه و پیشگیری از حوادث کوهنوردی  انجام داده اند.

 

 در ادامه آقای دکتر مساعدیان رییس کارگروه جستجو و نجات با توجه به نقش بسیار مهم کارگروه ها در کشور و حضور فعال و پر رنگ این بخش در حوادث طبیعی و غیر طبیعی(مثل سقوط هواپیما- زلزله- سیل و غیره) که تنها کوهنوردان آموزش دیده قادر به انجام و اجرای عملیات های امداد و نجات در کنار سایر نهادهای متولی می باشند و دراین خصوص همه نهادهای ذیربط اذعان داشته اند که حضور کوهنوردان در بحرانهای کشور بسیار موثر بوده است.

با توجه به روابط خوب مدیریت فدراسیون و دقدقه های انسان دوستانه مدیران سازمان امداد و نجات،امدادرسانی در بخش کوهستان نسبت به گذشته بسیار سهل تر شده است. در سالیان قبل جهت امدادرسانی به مصدومین کوهستان می بایست از سیستم اداری عبور کرده و با توجه به کندی امور گاها امداد انجام نمی شد یا دیر اقدام می شد که این امر حوادث بسیار تلخی را رقم میزد ولی امروزه با یک تماس به مرکز عملیات سازمان به سهولت هماهنگی ها جهت اعزام بالگرد صورت می پذیرد.

با عنایت به آیین نامه ابلاغی به استانها رییس کارگروه جستجو و نجات فدارسیون به جهت سهولت در اقدامات و ایمن سازی مسیرهای کوهستانی و امداد رسانی سریعتر به همکارانشان چنین فرمودند : با توجه به اینکه استانداری یا فرمانداری هر شهر نماینده اجرایی دولت می باشند و مسئول بخش ستاد بحران هر منطقه استاندار یا فرماندار است از کلیه مسئولین خواسته شد نسبت به معرفی خود و همکاری با ستاد بحران مناطق اقدام نمایند. همچنین استفاده بهینه و معرفی خود در رسانه ها ، ارائه هشدارهای لازم نسبت به اقدامات پیشگیرانه از حوادث کوهنوردی جهت شناساندن نقاط حادثه خیز اقدام لازم را بعمل آورند .

در ادامه بخشهای مختلف کارگروه فدراسیون گزارشی جهت اطلاع از اقدامات و عملکردها به حاضرین ارائه نمودند.

 دبیر و رییس بخش ایمنی کارگروه علی عسگری در خصوص اقدامات انجام گرفته در سال 97 جهت بالا بردن صعودهای ایمن و نحوه ایمن سازی ، شناسایی مناطق حادثه خیز با همکاری سایر ارگانهای ذیربط ، برگزاری جلسات کمیسیون ایمنی ، انعقاد تفاهم نامه ، حضور فدراسیون در ستاد بحران فرمانداری شمیران و برنامه های اتی این بخش توضیحاتی ارائه دادند .امیر طالبی رییس بخش آموزش از نحوه نظارت بر برگزاری کلاسها و ایمنی در موارد آموزشی پیشنهادات خود را در این بخش اظهار داشتند. اکرم حامدی رییس بخش روابط عمومی پیگیریهای انجام شده و نقش بسیار مهم در ارائه گزارشات و مصوبات جلسات کارگروه را دارا بوده و نکته نظارت که مربوط به پیشرفت و همکاری با سایر ارگانها را بررسی و توضیحات لازم را گزارش دادند. شاهین صفوی رییس بخش ستاد اطلاع رسانی و پیشگیری از حوادث در خصوص این ستاد و عملکرد بسیار بالای آن در پیشگیری از حوادث خدمت حاضرین بیان کرده و در ادامه پیشنهادات خود را جهت نحوه برگزاری و جذب حامی مالی برای هزینه های ستاد اظهار داشتند.

با عنایت به اقدامات انجام شده در کارگروه جستجو و نجات و حمایت های معنوی ریاست محترم فدارسیون و ارائه راهکارهای لازم بی شک مهمترین عملکرد در سال 97 پیگیری و عقد تفاهم نامه فدراسیون با سازمان امداد و نجات می باشد .

 آقای محمد کبادی رییس اداره پایگاه کوهستان،دریا و ساحل سازمان در خصوص مفاد تفاهم نامه توضیحاتی خدمت حاضرین ارائه و پاسخگوی مسائل و مشکلات استانها و ارائه راهکارهای لازم جهت رفع مشکلات مربوطه بودند .

در ادامه با توجه به ارائه گزارشات استانها در طی یکسال گذشته و اقداماتی که انجام پذیرفته بود از استان گیلان به عنوان استان برتر ،3 استان مازندران- مرکزی و قزوین به عنوان استان نمونه و همچنین با حضور افتخار آمیز دبیر اسبق کارگروه جستجو و نجات جناب آقای مزدک بلوک ، آقای نایب پور در امداد رسانی و نجات جان مصدومین بعنوان ریاست اسبق آتش نشانی ایستگاه 64 ولنجک ، آقای شاهین صفوی مسئول پایگاه داوودی تقدیر بعمل آمد.

در ادامه از دو نفر از امدادگران محلی به نامهای داود نظر آهاری و رسول عزیز رسولی آهاری که نقش بسیار موثری در امدادرسانی دارا هستند تقدیر بعمل آمد .

حضور افراد محلی با توجه به  شناخت کامل به موقعیت جغرافیایی منطقه و ارائه خدمات سریعتر به مصدومین در رساندن امدادگران به محل حادثه و یا رساندن مصدوم به مراکز درمانی بسیار حائز اهمیت بوده و امیدواریم تمامی استانها نسبت به شناسایی این اشخاص ، بکارگیری و آموزش ایشان تلاش کرده و اقدامات لازم را در جهت جذب و حمایت مادی و معنوی آنان بکار برند.

در ادامه آقای محمد کبادی از طرف ریاست محترم سازمان امداد و نجات کشور ضمن ارائه گزارش مصور از اقدامات انجام گرفته در حادثه سقوط هواپیما کتاب (پرواز آسمان تا دنا) را به  آقای زارعی ریاست فدراسیون کوهنوردی تقدیم نمودند.

در پایان مسئولین استانها گزارشی از اقدامات و عملکردهای انجام شده در مناطق کوهستانی خود از قبیل: شناسایی نقاط پر خطر ، ایمن سازی مسیرها ، دوره های آموزشی ، عملیات های امداد و نجات ، مسائل و مواردی که با روسای هلال احمر در منطقه دارند را شرح دادند.

1000راه رفته تلاشهای مسئول جستجو و نجات استان گیلان و اعضائ کارگروه

در پی تلاش خانم زارع رییس کارگروه جستجو و نجات استان گیلان با وجود تمامی مشکلاتی که پیش رو داشتند .ایشان توانستند با پیگیری و ارائه راهکارهای مناسب نسبت به رفع آنها کوشیده و اقدامات ذیل را انجام دهند :

 فعال سازی شهرستانها ، نحوهء شناسایی و ایمن سازی مسیرهای کوهنوردی ، برگزاری جلسات با سازمان ها و ارگانها ، حضور در ستاد بحران در استان که با حمایت و پشتیبانی رییس هیات جناب آقای فلاحی همراه بوده مورد تحسین همگان واقع شده و برای این بانوی پرتوان و جسور آرزوی سلامتی و پیروزی داریم.

با توجه به حضور موثر روسای هیات کوهنوردی استان خراسان رضوی و کهگیلویه و بویراحمد و بررسی مشکلات کارگروه مقرر گردید در نشست های بعد از حضور برخی روسای محترم استانها نیز بهر مند گردیم تا نسبت به رفع مشکلات مطروحه اقدامات لازم را بعمل آورند.

از تمامی عزیزانی که ما را در برگزاری هرچه بهتر این نشست یاری کردند سپاسگزاری می نماییم.

 عکس ها را در ادامه ببینید: ...

کارگروه جستجو و نجات فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی

 

 



:: موضوعات مرتبط: تابستان 98، ،

ادامه مطلب...
نویسنده : روابط عموی گروه آوا تاریخ : یک شنبه 10 شهريور 1398

بررسی علت مرگ بانوی کوهنورد ایرانی درکوه گشت(گفت گوی زنده با علی عسگری دبیر بخش جست و جو و نجات)
تعداد بازدید: 163
تاریخ انتشار: چهار شنبه 23 مرداد 1398 - 12:28:13
 

بررسی علت مرگ بانوی کوهنورد ایرانی درکوه گشت

چهارمین برنامه از فصل جدید کوه گشت به بررسی علت مرگ بانوی کوهنورد ایرانی در مسیر صعود به قله دماوند می‌پردازد.

برنامه کوه گشت شبکه ورزش سیما که هر هفته پنجشنبه‌ها با آخرین اخبار و گزارش ها از کوهنوردی ایران و جهان میهمان خانه‌های ورزش دوستان و علاقمندان به ورزش کوهنوردی است، در برنامه این هفته خود به بررسی علت مرگ بانوی کوهنورد کشورمان می‌پردازد که هفته گذشته در مسیر صعود به قله دماوند دچار حادثه و متاسفانه فوت شد.


گزارش ویژه از مجمع فدارسیون کوه نوردی و صعود های ورزشی، تحلیلی بر ششمین جشنواره صعود های برتر سال با حضور میهمانان و معرفی آخرین تجهیزات کوهنوردی روز دنیا از جمله دیگر بخش های کوه گشت این هفته خواهد بود.


بخش های مختلف کوه گشت پنجشنبه 24 مرداد 1398

- اخبار

- مخاطب و پیامک ها

- گزارش از مجمع فدارسیون کوه نوردی و صعود های ورزشی

- گزارش کوهپیمایی همگانی از ارومیه

- گزارش تصویری از همایش کوه نوردان ارتباطات زیرساخت

- آموزش سنگ نوردی به نونهالان در شهر کودک تهران

- حوادث اخیر در کوهستان / گفت گوی زنده با علی عسگری دبیر بخش جست و جو و نجات

- امید به زندگی

- نقدی به جشنواه کلنگ زنی طلایی 2019 و تحلیلی بر ششمین جشنواره صعود های برتر سال / صعود دندان اژدها / با حضور مجتبی قهیه ای ، سعید فراهانی و علیرضا آدینه

 



:: موضوعات مرتبط: اطلاعیه، ،

نویسنده : روابط عموی گروه آوا تاریخ : یک شنبه 10 شهريور 1398

اطلاعیه / قابل توجه مسئولین بخش های جستجو و نجات استان‌ها

اطلاعیه / قابل توجه مسئولین بخش های جستجو و نجات استان‌ها

1398/03/26 | بخشنامه ها


متن خبر :

با توجه به مسئولیت و جایگاه ویژه بخش جستجو و نجات فدراسیون و هیأت‌های کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی استان‌ها در ارتقای ایمنی و سلامت کوه‌نوردان و همچنین برنامه‌ریزی دقیق در حوزه‌های ایمنی، آموزش و جستجو و نجات و پیشگیری از حوادث کوهستان و دستیابی به اهداف تعیین‌شده؛ به پیوست آیین‌نامه بخش جستجو و نجات کمیته پزشکی، جستجو و نجات فدراسیون جهت اطلاع و بهره‌برداری ارسال می‌شود.

فایل پیوست را دریافت و ملاحظه نمائید: 
 

 


آلبوم تصاویر

 

فایل های ضمیمه

آیین نامه بخش جستجو و نجات .pdf
حجم : 346KB 
دانلود 


:: موضوعات مرتبط: بهار 98، ،

نویسنده : روابط عموی گروه آوا تاریخ : یک شنبه 26 خرداد 1398

انعقاد تفاهم نامه همکاری فدراسیون با سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر
انعقاد تفاهم نامه همکاری فدراسیون با سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر

1398/03/08 | پزشکی، جستجو ونجات


متن خبر :

عصر امروز در محل جمعیت هلال احمر تفاهم نامه همکاری میان سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر

و فدراسیون کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی منعقد گردید در این دیدار که باحضور اعضای بخش جستجو و نجات فدراسیون و

اعضای سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر برگزار شد، رضا زارعی و مرتضی سلیمی از طرف سازمانهای مطبوع

خود تفاهم نامه همکاری امضا کردند. بدین شکل سازمانهای مذکور متعهد شدند در زمینه های پیشگیری از حوادث و

فعالیتهای امداد و نجات همکاری ها خود را تداوم و نزدیکتر پیگیری نمایند. درادامه این جلسه بازدید از سالن

محل آموزش نجات در ارتفاع، اطاق کنترل عملیات امداد و پایگاه هوایی جمعیت هلال احمر صورت گرفت. عکس‌ها در ادامه:

 



:: موضوعات مرتبط: بهار 98، ،

نویسنده : روابط عموی گروه آوا تاریخ : سه شنبه 21 خرداد 1398

واژه کوهستان یا قبرستان:
واژه کوهستان یا قبرستان:
صدای زنگ حوادث تلخ در کوهستان پیچیده؛ 
پیدا شدن جنازه ها یکی بعد از دیگری در کوهها در اخبار رسانه ها طنین افکنده ...

nxty_1438414_728.jpg

انجمن پزشکی کوهستان ایران:

کوهنوردی یا خودکشی

صدای زنگ حوادث تلخ در کوهستان پیچیده؛

پیدا شدن جنازه ها یکی بعد از دیگری در کوهها در اخبار رسانه ها طنین افکنده ...

به کجا می رویم؟

تا به کی باید تاوان اشتباهات را به این سنگینی بدهیم؟

آیا زمان آن نرسیده که یاد بگیریم و اصولی پای در محیط طبیعت و کوهستان بگذاریم؟

تا کی باید بخاطر اشتباهات کوهنوردان جان نجاتگران بی ادعا و داوطلب و بی مزد و مواجیب را به خطر بیاندازیم؟

تا کی!!! چرا؟؟؟

5rco_بهمن_جسد.jpg

صدای زنگ حوادث تلخ در کوهستان پیچیده و پیدا شدن جنازه ها یکی بعد از دیگری در کوهها...

اخبار رسانه ها: بعد از چندین ماه دو عدد جمجمه و یک جنازه پیدا شدند.

همنوردانی که به تنهایی عزم و قصد صعود یک روزه به قله ای داشتند

حالا بعد از ماه ها و آب شدن برفها، سر از زیر برف بیرون آوردند و خانواده هایی

که مدتها چشم انتظار جگر گوشه هایشان بودند از انتظار فارغ شدند.

خدا رحمتشان کند، روحشان شاد و به خانواده شان صبر دهد.
 
و حالا این سوال مطرح است

آیا یک صعود در یک هوای خراب، صعود انفرادی، صعود به قیمت از دست دادن جان!!!

آیا واقعا ارزشش را دارد؟ 

از شما می پرسیم تا کی باید اینگونه به کوهستان برویم حتما باید خودمان تجربه دیگران شویم؟

آیا وقت آن نرسیده از اشتباهات جبران ناپذیر دست بکشیم!

آیا هنوز علاقمند به تجربه تلخ دیگری هستیم؟

هنوز تعدادی از جنازه ها در کوهها باقی مانده که ممکن است هرگز پیدا نشوند

و خانواده هایی که چشم انتظار فرزندان و پدرانشان هستند؟ 

روی سخن با همه همنوردان است؟ 

بیاییم با یادگیری اصولی و علمی همراه با باشگاه های کوهنوردی پا به کوهستان گذاریم

تا از اتفاقات تلخ جلوگیری کنیم.


با وجود تمام مشکلات اقتصادی آیا ارزش از دست دادن جان شیرین را دارد؟

کسانی که بعد از یک صعود تا ایستگاه پنج توهم زده و تشکیل گروه میدهند

و افرادی را با خود بدون آگاهی به کوهستان میبرند،


ایا می توانند بعد از هر حادثه ای پاسخ وجدان خود و خانواده های حادثه دیده را بدهند؟؟؟

بیایید علمی به کوهنوردی بپردازیم تا جلوی حوادث تلخ جبران ناپذیر را بگیریم

و اینگونه کوهستان را تبدیل به قبرستان نکنیم.


با آرزوی صعودهای ایمن برای همه کوهنوردان. 

علی عسگری -
دبیر کارگروه جستجو و نجات فدراسیون کوهنوردی

انجمن پزشکی کوهستان ایران

 



:: موضوعات مرتبط: اطلاعیه، ،

نویسنده : روابط عموی گروه آوا تاریخ : سه شنبه 7 خرداد 1398

شاهوار ۱۷.۱۲.۹۷

شاهوار ۱۷.۱۲.۹۷

اخرین برنامه سال 97 صعود قله شاهوار همراه با گروه کوهنوردی ساوالان. 

صعود از مسیر تاش

شب مانی خانه کوهنوردان فاقد امکانات گرمایشی داخل خونه بسیار سردتر از بیرون بود.

حرکت ساعت 5 صبح

tr2t_2019-03-08_05-37-40.jpg

 

مسیر جاده معدن که با نیسان رفتیم

caj_Û²Û°Û±Û¹Û°Û³Û°Û¸_Û°ÛµÛµÛ³Û²Û±.jpg

l0_2019-03-08_08-34-12.jpg

alal_2019-03-08_08-34-26.jpg

yqwb_2019-03-08_08-34-37.jpg

برف سنگین در منطقه و کندی حرکت گروه با برف کوبی بسیار سنگین

n2lj_2019-03-08_09-12-46.jpg

5bvt_Û²Û°Û±Û¹Û°Û³Û°Û¸_Û°Û¶ÛµÛ¹ÛµÛ².jpg

بارش برف و باد شدید در 120 متری قله

3cre_2019-03-08_11-59-56.jpg

8po4_Û²Û°Û±Û¹Û°Û³Û°Û¸_Û°Û¸ÛµÛ³ÛµÛ².jpg

wkvq_Û²Û°Û±Û¹Û°Û³Û°Û¸_Û±Û²Û°Û±Û±Û¸.jpg

bd50_img_20190309_112119_258.jpg

zy8d_img_20190309_221624_190.jpg

مجتبی گل

pu63_img_20190309_221810_588.jpg

 

 



:: موضوعات مرتبط: زمستان 97، ،

نویسنده : روابط عموی گروه آوا تاریخ : دو شنبه 5 فروردين 1398

یخ نوردی دره هملون ۲۸.۱۰.۹۷

یخ نوردی دره هملون ۲۸.۱۰.۹۷

مسعود محمدی /جعفری جوهری/ مهدی محمدی/ ارش/

yoty_Û²Û°Û±Û¹Û°Û±Û±Û¸_Û±Û²Û´Û´ÛµÛ´.jpg

 

oo_Û²Û°Û±Û¹Û°Û±Û±Û¸_Û°Û¹Û²Û±Û´Û².jpg

307y_Û²Û°Û±Û¹Û°Û±Û±Û¸_Û°Û¹Û²Û±ÛµÛ°.jpg

qtm8_Û²Û°Û±Û¹Û°Û±Û±Û¸_Û°Û¹Û²Û´Û³Û·.jpg

k5fe_Û²Û°Û±Û¹Û°Û±Û±Û¸_Û±Û±Û±Û¶ÛµÛµ.jpg

meif_Û²Û°Û±Û¹Û°Û±Û±Û¸_Û±Û±ÛµÛ±Û±Û².jpg

od4g_Û²Û°Û±Û¹Û°Û±Û±Û¸_Û±Û±ÛµÛ´ÛµÛµ.jpg

qv5_Û²Û°Û±Û¹Û°Û±Û±Û¸_Û±Û±ÛµÛ¹Û³Û±.jpg

f1bg_Û²Û°Û±Û¹Û°Û±Û±Û¸_Û±Û²Û´Û²Û³Û·.jpg

k8g5_Û²Û°Û±Û¹Û°Û±Û±Û¸_Û±Û²Û´Û¹ÛµÛ´.jpg

crd_Û²Û°Û±Û¹Û°Û±Û±Û¸_Û±Û²ÛµÛ²Û²Û³.jpg

arg4_Û²Û°Û±Û¹Û°Û±Û±Û¸_Û±Û²ÛµÛ³Û°Û¶.jpg

kbtq_Û²Û°Û±Û¹Û°Û±Û±Û¸_Û±Û³Û²Û¹Û´Û°.jpg

 



:: موضوعات مرتبط: زمستان 97، ،

نویسنده : روابط عموی گروه آوا تاریخ : دو شنبه 5 فروردين 1398

گاوبینی ۲۱.۱۰.۹۷

قسمت دوم گزارش تصویری

برنامه قله گاوبینی همراه با گروه دوستان علم کوه

گاوبینی ۲۱.۱۰.۹۷

lo2g_2019-01-11_14-15-21.jpg

2j9a_Û²Û°Û±Û¹Û°Û±Û±Û±_Û±Û³Û³Û¸ÛµÛ¶.jpg

e9s1_Û²Û°Û±Û¹Û°Û±Û±Û±_Û±Û´Û±Û²Û±Û´.jpg

ivgi_Û²Û°Û±Û¹Û°Û±Û±Û±_Û±Û´Û±Û¸Û±Û¹.jpg

tg6f_Û²Û°Û±Û¹Û°Û±Û±Û±_Û±Û´Û±Û¹Û³Û¶.jpg

qyz4_Û²Û°Û±Û¹Û°Û±Û±Û±_Û±Û´Û²Û±Û´Û².jpg

k8oh_Û²Û°Û±Û¹Û°Û±Û±Û±_Û±Û´Û²Û¸Û´Û´.jpg

xj9l_Û²Û°Û±Û¹Û°Û±Û±Û±_Û±ÛµÛ±ÛµÛ±Û°.jpg

2ogi_1547201191351.jpg

b96w_1547201405029.jpg



:: موضوعات مرتبط: زمستان 97، ،

نویسنده : روابط عموی گروه آوا تاریخ : دو شنبه 5 فروردين 1398

گاوبینی ۲۱.۱۰.۹۷

گزارش تصویری برنامه قله گاوبینی همراه با گروه دوستان علم کوه

گاوبینی ۲۱.۱۰.۹۷

hf7j_img_20190111_221049_750.jpg

zdrm_2019-01-11_08-53-33.jpg

ساخت قصر در ارتفاع 2500 متری ئ احداث جاده تا قصرشون واقعا بی قانونی تا کی؟؟؟؟

3lrz_2019-01-11_08-56-22.jpg

mm80_2019-01-11_09-02-10.jpg

ib5l_2019-01-11_15-34-15.jpg

a4mr_Û²Û°Û±Û¹Û°Û±Û±Û±_Û°Û¹Û²ÛµÛµÛ¶.jpg

rvug_Û²Û°Û±Û¹Û°Û±Û±Û±_Û±Û±Û°Û²Û³Û·.jpg

ktsk_Û²Û°Û±Û¹Û°Û±Û±Û±_Û±Û²Û°Û¹ÛµÛ±.jpg

w4vc_Û²Û°Û±Û¹Û°Û±Û±Û±_Û±Û²Û±Û±Û³Û¸.jpg

nsy_Û²Û°Û±Û¹Û°Û±Û±Û±_Û±Û²Û±Û³Û²Û±.jpg

2znd_Û²Û°Û±Û¹Û°Û±Û±Û±_Û±Û²Û±Û³Û²Û´.jpg

2cpj_Û²Û°Û±Û¹Û°Û±Û±Û±_Û±Û³Û´Û±Û±Ûµ.jpg

9fd4_Û²Û°Û±Û¹Û°Û±Û±Û±_Û±ÛµÛ±Û´ÛµÛ·.jpg

 



:: موضوعات مرتبط: زمستان 97، ،

نویسنده : روابط عموی گروه آوا تاریخ : دو شنبه 5 فروردين 1398

نجفدر به هاره قسمت سوم تصاویر

قسمت سوم تصاویر نجفدر به هاره

پیمایش مسیر زیبایی نجفدر به هاره ادرس و بقیه مواردش بماند بهتره همین طور نا اشنا بماند 

بخاطر اینکه از دست برخی انسانها لااقل جان سالم به در برد.

فقط تصاویرش رو ببنید لذت ببرید.

همنوردان : امیر ملکی ،  جعفری، طاقه،حسن، عمو اسد و بانوی محترم و خانم زهره مبارکی

u8sr_Û²Û°Û±Û¸Û°Û·Û°Û¶_Û±Û³Û±Û²Û³Û³.jpg

9rvz_Û²Û°Û±Û¸Û°Û·Û°Û¶_Û±Û³Û±Û²Û°Û¶.jpg

rv8z_Û²Û°Û±Û¸Û°Û·Û°Û¶_Û±Û³Û±Û±Û²Û².jpg

ujy3_Û²Û°Û±Û¸Û°Û·Û°Û¶_Û±Û²ÛµÛ°Û´Ûµ.jpg

8a79_Û²Û°Û±Û¸Û°Û·Û°Û¶_Û±Û²ÛµÛ°Û±Û´.jpg

2jcw_Û²Û°Û±Û¸Û°Û·Û°Û¶_Û±Û²Û³Û´Û°Û¹.jpg

yafn_2018-07-06_17-40-17.jpg

lecy_2018-07-06_17-40-00.jpg

coev_2018-07-06_17-13-43.jpg

mm4p_2018-07-06_17-10-25.jpg

8old_2018-07-06_14-00-01.jpg

ad4b_2018-07-06_13-35-44.jpg



:: موضوعات مرتبط: تابستان 97، ، 



:: موضوعات مرتبط: تابستان 97، ،

نویسنده : روابط عموی گروه آوا تاریخ : دو شنبه 5 فروردين 1398

نجفدر به هاره قسمت دوم تصاویر

قسمت دوم تصاویر

پیمایش مسیر زیبایی نجفدر به هاره ادرس و بقیه مواردش بماند بهتره همین طور نا اشنا بماند 

بخاطر اینکه از دست برخی انسانها لااقل جان سالم به در برد.

فقط تصاویرش رو ببنید لذت ببرید.

همنوردان : امیر ملکی ،  جعفری، طاقه،حسن، عمو اسد و بانوی محترم و خانم زهره مبارکی

tfut_2018-07-06_12-47-56.jpg

ox1z_2018-07-06_13-02-44.jpg

xo3z_2018-07-06_13-15-23.jpg

1hp7_2018-07-06_13-15-36.jpg

t9si_2018-07-06_17-05-42.jpg

miac_Û²Û°Û±Û¸Û°Û·Û°Û¶_Û±Û²Û³Û³ÛµÛ´.jpg

tebw_Û²Û°Û±Û¸Û°Û·Û°Û¶_Û±Û²Û³Û¶Û³Û¸.jpg

9qir_Û²Û°Û±Û¸Û°Û·Û°Û¶_Û±Û²Û³Û¹Û´Û¸.jpg

dn3e_Û²Û°Û±Û¸Û°Û·Û°Û¶_Û±Û²Û´Û±ÛµÛ·.jpg

3hz4_Û²Û°Û±Û¸Û°Û·Û°Û¶_Û±Û²Û´Û¶Û°Û¹.jpg

n336_Û²Û°Û±Û¸Û°Û·Û°Û¶_Û±Û²Û´Û¹Û°Û·.jpg

pqts_Û²Û°Û±Û¸Û°Û·Û°Û¶_Û±Û²ÛµÛ°Û±Û·.jpg

cgr9_Û²Û°Û±Û¸Û°Û·Û°Û¶_Û±Û²ÛµÛ²Û°Û².jpg

lrd1_Û²Û°Û±Û¸Û°Û·Û°Û¶_Û±Û³Û°Û²Û°Ûµ.jpg

r80j_2018-07-06_12-37-32.jpg



:: موضوعات مرتبط: تابستان 97، ،

نویسنده : روابط عموی گروه آوا تاریخ : دو شنبه 5 فروردين 1398

نجفدر به هاره

پیمیش مسیر زیبایی نجفدر به هاره ادرس و بقیه مواردش بماند بهتره همین طور نا اشنا بماند 

بخاطر اینکه از دست برخی انسانها لااقل جان سالم به در برد.

فقط تصاویرش رو ببنید لذت ببرید.

همنوردان : امیر ملکی ،  جعفری، طاقه،حسن، عمو اسد و بانوی محترم و خانم زهره مبارکی 

42mu_2018-07-06_07-27-57.jpg

عمو اسد و بانو

b5jv_2018-07-06_09-22-01.jpg

sh0s_2018-07-06_10-19-13.jpg

znvb_2018-07-06_11-03-14.jpg

c5pq_2018-07-06_11-19-30.jpg

4n8x_2018-07-06_11-34-34.jpg

املت مشتی اقای جعفری

3avw_2018-07-06_11-35-41.jpg

1li_Û²Û°Û±Û¸Û°Û·Û°Û¶_Û°Û·Û³Û´Û³Û¸.jpg

1l4b_Û²Û°Û±Û¸Û°Û·Û°Û¶_Û°Û·Û´Û·ÛµÛ¶.jpg

7kza_Û²Û°Û±Û¸Û°Û·Û°Û¶_Û°Û¹Û²Û¸Û±Û¹.jpgkhis_Û²Û°Û±Û¸Û°Û·Û°Û¶_Û±Û±Û²Û²ÛµÛ³.jpg

t7pc_Û²Û°Û±Û¸Û°Û·Û°Û¶_Û±Û±Û´Û¸Û´Û².jpg

 



:: موضوعات مرتبط: تابستان 97، ،

نویسنده : روابط عموی گروه آوا تاریخ : دو شنبه 5 فروردين 1398

قله برج ۱۰.۶.۹۷

قله برج ۱۰.۶.۹۷ 

گزارش تصویری قله برج همراه با دوستان عزیز سعید و ارش گودرزی

4eun_img_20180901_233909_031.jpg

xgdy_Û²Û°Û±Û¸Û°Û¸Û³Û±_Û°Û·Û°Û¶Û´Û´.jpg

4j0b_Û²Û°Û±Û¸Û°Û¸Û³Û±_Û°Û·Û°Û¸Û´Û¸.jpg

nluc_Û²Û°Û±Û¸Û°Û¸Û³Û±_Û°Û·Û´Û¹ÛµÛ¸.jpg

k5ez_Û²Û°Û±Û¸Û°Û¸Û³Û±_Û°Û¸Û°Û·Û²Û¸.jpg

vr1w_Û²Û°Û±Û¸Û°Û¸Û³Û±_Û°Û¸Û±Û¹ÛµÛ´.jpg

cr11_Û²Û°Û±Û¸Û°Û¸Û³Û±_Û±Û²Û±Û±ÛµÛ¸.jpg

j0fs_Û²Û°Û±Û¸Û°Û¸Û³Û±_Û±Û³ÛµÛ°Û´Û¹.jpg

oqmc_eb1b8858-90e7-4a73-841c-cb3f3854f814.jpg

uqxw_2018-08-31_13-32-41.jpg

wqm_2018-08-31_13-31-31.jpg

2h90_2018-08-31_10-48-53.jpg

5bc_2018-08-31_08-12-28.jpg

1ot3_2018-08-31_08-10-05.jpg

6iyb_2018-08-31_08-09-36.jpg

 



:: موضوعات مرتبط: تابستان 97، ،

نویسنده : روابط عموی گروه آوا تاریخ : دو شنبه 5 فروردين 1398

تصاویر قله پاشوره ۲۲.۴.۹۷

تصاویر  قله پاشوره ۲۲.۴.۹۷

در دو فصل زمستان و تابستان

h2y9_Û²Û°Û±Û¸Û°Û·Û±Û³_Û±Û·Û´Û´Û´Û°.jpg

rhwe_Û²Û°Û±Û¸Û°Û·Û±Û³_Û±Û¹ÛµÛ²Û´Û°.jpg

ir_img_20180714_170333_606.jpg

xvy9_img_20180714_170345_898.jpg

nmwp_2018-07-13_13-22-02.jpg

bibn_img_20180714_170353_805.jpg

2p0b_img_20180714_170322_071.jpg

k70d_img_20180714_170327_066.jpg

9ppj_img_20180714_170342_590.jpg

sv19_fe9201e6-affa-44ba-ae04-77f3db40222c.jpg

tbmr_5c9d9b65-9517-4d8b-9f6f-3b998c28a7f2.jpg

c37s_2018-07-13_15-24-07.jpg

v4kv_2018-07-13_19-43-48.jpg

xm91_2018-07-13_20-34-37.jpg

9xwd_Û²Û°Û±Û¸Û°Û·Û±Û³_Û±ÛµÛ´Û¶Û°Û±.jpg

czjm_img_20180714_170324_589.jpg

 

3y0y_img_20180714_130304_647.jpg

ya0q_img_20180714_170327_066.jpg

qhkf_img_20180714_170331_326.jpg

 



:: موضوعات مرتبط: زمستان 97، ،

نویسنده : روابط عموی گروه آوا تاریخ : یک شنبه 26 اسفند 1397

دوره نجات فنی

۲۵ و۲۶ بهمن ۹۷ دوره نجات فنی

استاد کامران اندامی

منطقه پور سالن فدراسیون کوهنوردی

8850_img_20190215_222036_420.jpg

66e_img_20190215_222134_081.jpg

 h7xk_Û²Û°Û±Û¹Û°Û²Û±Û´_Û°Û¹ÛµÛ´Û°Û±.jpg

iycc_Û²Û°Û±Û¹Û°Û²Û±Û´_Û±Û±Û°Û³Û²Û².jpg

gbda_Û²Û°Û±Û¹Û°Û²Û±Û´_Û±Û±Û°Û¶Û³Û¶.jpg

drsq_Û²Û°Û±Û¹Û°Û²Û±Û´_Û±Û±Û±Û²Û²Û·.jpg

n0pt_Û²Û°Û±Û¹Û°Û²Û±Û´_Û±Û±Û±Û´Û±Û´.jpg

v8u2_Û²Û°Û±Û¹Û°Û²Û±Û´_Û±Û±Û±Û¹Û±Û¸.jpg

q8ra_Û²Û°Û±Û¹Û°Û²Û±Û´_Û±Û²Û´Û³Û³Û±.jpg

f4io_Û²Û°Û±Û¹Û°Û²Û±Û´_Û±ÛµÛ³Û°Û´Û¶.jpg

nhn1_Û²Û°Û±Û¹Û°Û²Û±Û´_Û±ÛµÛ´Û¸ÛµÛ°.jpg

81nf_Û²Û°Û±Û¹Û°Û²Û±Û´_Û±ÛµÛ´Û¹Û²Û¸.jpg

bla_Û²Û°Û±Û¹Û°Û²Û±Û´_Û±Û¶Û´Û°Û°Û¸.jpg

tc5y_Û²Û°Û±Û¹Û°Û²Û±Û´_Û±Û¶ÛµÛ²Û´Û².jpg

fwkj_Û²Û°Û±Û¹Û°Û²Û±Û´_Û±Û¹Û³Û²Û±Û±.jpg

udsj_Û²Û°Û±Û¹Û°Û²Û±Û´_Û²Û°ÛµÛ±ÛµÛ°.jpg

 



:: موضوعات مرتبط: زمستان 97، ،

نویسنده : روابط عموی گروه آوا تاریخ : یک شنبه 26 اسفند 1397

دهمین جلسه کمیسیون ایمنی ارتفاعات شمالی تهران برگزار شد

دهمین جلسه کمیسیون ایمنی ارتفاعات شمالی تهران برگزار شد

1397/12/22 | پزشکی، جستجو ونجات


متن خبر :

 

متعاقب جلسات گذشته و لزوم هماهنگی های لازم جهت پیشگیری از حوادث کوهستان روز سه شنبه 21 اسفند 1397 جلسه دوره ای کمیسیون ایمنی ارتفاعات شمالی تهران با حضور آقایان :
 
صابونی مدیر بحران فرمانداری شمیرانات ،دکتر مساعدیان رییس بخش جستجو و نجات فدارسیون ،مصطفی
آقا میر شهردار ناحیه کوهستان منطقه یک، رامین نائب پور رییس ایستگاه  64 و نجات کوهستان آتش نشانی، سعید علی وردی نماینده تله کابین توچال ، علی افشار معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر شمیرانات، امیر حسین خسروی مسئول بخش پژوهش و آموزش هلال احمر شمیرانات ،علی عسگری رییس بخش ایمنی کارگروه جستجو و نجات فدراسیون، سرهنگ یادگاری رییس پلیس کوهستان، ستوان صادقی فرمانده پاسگاه پلیس دربند، بابایی دبیر هیت کوهنوردی استان تهران و مزدک بلوک رییس ستاد اطلاع رسانی و پیشگیری از
حوادث کوهستان استان تهران در فدارسیون کوهنوردی برگزار گردید.
 
در این جلسه طی گزارش های ارائه شده سازمانهای مرتبط، در زمینه فعالیت های انجام شده در سالی که به پایان میرسد و همچنین لزوم هماهنگی های بیشتر در جهت ارتقای ایمنی و امداد و نجات کوهستان ارتفاعات شمالی تهران بحث و تبادل نظر گردید. 
 
آمار عملیاتهای امداد و نجات از ابتدای سال 1397 تاکنون که با مشارکت سازمانها و تله کابین توچال صورت پذیرفته است.
 
آمار نجات یافتگان توسط عملیات های آتش نشانی ایستگاه 64 ولنجک 364 حادثه دیده (114 نفر اقایان و 250 نفر خانمها) بوده و 6 مورد فوتی که بیشترین حوادث در مسیر قله به ایستگاه هفت و برعکس بوده است گزارش گردید.
 
همچنین متاسفانه مسیر امامزاده داود، کشار و واریش شاهد حوادث بسیاری بوده اند. در مجموع 500 ساعت اقدامات عملیات امدادی تنها توسط اتش نشانی صورت پذیرفته است.
 
آمار امدادگران هلال احمر:
68 مورد رها سازی دیواره 
اعزام 9 سورتی پرواز بالگرد
600 نفر مراجعین حضوری به پایگاههای امداد و نجات کوهستان 
25 مورد انتقال مصدوم توسط بسکت و موارد دیگر
 
اقدامات انجام شده :
نصب دکل بیسیم در منطقه درکه و ایستگاه 5 تله کابین و مرتفع شدن نقاط کور توسط اتش نشانی و
همکاری تله کابین توچال
تشکیل کمیته مشورتی ایمنی ارتفاعات شمالی تهران در فرمانداری شمیرانات
 
اعطاء احکام:
اعضاء کمیته مشورتی در فرمانداری شمیرانات 
نصب و راه اندازی ابگرم در سرویس های بهداشتی مسیر درکه توسط شهرداری منطقه یک
 
حضور پلیس کوهستان در جهت پیشگیری، ارتقاء امنیت و مبارزه با ارازل و اوباش
 
همکاری پلیس کوهستان در هشت منطقه کوههای شمالی تهران
 
مصوبات دهمین جلسه و موارد در دست اقدام به شرح ذیل می باشد :
 
بررسی مشکلات برق در پایگاه امداد ایستگاه 5 تله کابین و کلک چال مذاکره با مسئولین مربوطه توسط
فرمانداری شمیرانات
 
رفع مشکل آب در پایگاه درکه و ایستگاه سه کلک چال توسط شهرداری ناحیه کوهستان
 
شناسایی مناطق پر خطر و نصب تابلوهای هشدار توسط هییت کوهنوردی استان تهران با همکاری هلال احمر و شهرداری منطقه یک
 
با توجه به حضور امدادگران هلال احمر در پناهگاه شیرپلا در طول ایام نوروز مقرر گردید هماهنگی لازم جهت استفاده از امکانات پناهگاه شیرپلا توسط امدادگران کوهستان صورت پذیرد.
 
تخفیف دوره های آموزشی کوهستان به امدادگران هلال احمر توسط فدراسیون کوهنوردی با ارائه معرفی
نامه و تایید مسئولین هلال احمر
 
با توجه به مشکلات ریزش آب از پشت بام اتاق امدادگران در پناهگاه شیرپلا مقرر گردید نسبت به
رفع این امر توسط فدراسیون کوهنوردی اقدامات لازم انجام پذیرد.
 
احداث بنا و بازسازی پاسگاه پلیس کوهستان در منطقه داراباد و دربند توسط شهردای منطقه یک
 
شرکت اعضا کمیسیون در دوره های اموزشی فرمانداری شمیرانات 
 
اطلاع رسانی و تعیین ایین نامه ای جهت استفاده کنندگان و حادثه دیدگان در کوهستان از امکانات تله
کابین و هتل توچال با هماهنگی تله کابین و فدراسیون کوهنوردی
 
ارسال مصوبات جلسات توسط فرمانداری شمیرانات به اعضاء محترم 
 
با تشکر از همه عزیزانی که جهت خدمات رسانی به هموطنان عزیز و بهبود عرصه جستجو و نجات و ارتقای ایمنی و سلامتی کوهنوردان تلاش می نمایند.
 
 






:: موضوعات مرتبط: اطلاعیه، ،

نویسنده : روابط عموی گروه آوا تاریخ : یک شنبه 26 اسفند 1397

خط الراس ریزان.پرسون.اندار.۹۷۰۳۰۱۸

خط الراس ریزان.پرسون.اندار.۹۷۰۳۰۱۸

گزارش تصویری صعود سه قله و خط الراس ریزان به اندار همراه با دوستان 

ترک مسیر 

https://files.fm/u/x9yxxy6s

 

به طرف خورشید

hvdw_img_20180613_071739_672.jpg

spet_img_Û²Û°Û±Û¸Û°Û¶Û°Û¸_Û±Û±Û²Û´Û³Ûµ.jpg

 0qqa_img_20180613_071252_285.jpg

akk0_img_20180613_071730_630.jpg

s07k_Û²Û°Û±Û¸Û°Û¶Û°Û¸_Û±Û³Û°Û²Û³Û´.jpg

a4k_Û²Û°Û±Û¸Û°Û¶Û°Û¸_Û°Û·Û±Û°Û°Û°.jpg

dlqh_Û²Û°Û±Û¸Û°Û¶Û°Û¸_Û°Û¹Û´Û¹ÛµÛ¸.jpg

bgw9_Û²Û°Û±Û¸Û°Û¶Û°Û¸_Û°Û¹ÛµÛ²Û°Û¶.jpg

6ex8_Û²Û°Û±Û¸Û°Û¶Û°Û¸_Û±Û±Û´Û²Û±Û¹.jpg

دشت لار

5k3p_Û²Û°Û±Û¸Û°Û¶Û°Û¸_Û±Û³Û²Û°Û±Û±.jpg

6aaa_img_20180613_071929_210.jpg

قله پرسون

gucx_Û²Û°Û±Û¸Û°Û¶Û°Û¸_Û±Û´Û´Û¹Û³Ûµ.jpg

قله اندار

rcck_Û²Û°Û±Û¸Û°Û¶Û°Û¸_Û±ÛµÛ°Û·Û´Û´.jpg

به طرف قله ریزان

na2m_img_20180613_071736_389.jpg

uwon_img_20180613_071042_880.jpg

xjmv_img_20180613_071201_906.jpg

قله اندار و استراحت و ناهار همراه با ارش سوادکوهی

mnkf_Û²Û°Û±Û¸Û°Û¶Û°Û¸_Û±ÛµÛ²Û°ÛµÛ².jpg

و پایان ابتنی روستای افجه نمیشد گذشت

i9wk_Û²Û°Û±Û¸Û°Û¶Û°Û¸_Û±Û¸Û±Û¹Û²Û².jpg

 



:: موضوعات مرتبط: بهار 97، ،

نویسنده : روابط عموی گروه آوا تاریخ : یک شنبه 7 بهمن 1397

مصوبات نهمین جلسه کمیسیون ایمنی ارتفاعات شمال تهران:

مصوبات نهمین جلسه کمیسیون ایمنی ارتفاعات شمال تهران:

 
متعاقب بارش های هفته گذشته در ارتفاعات کشور و زمستانی شدن چهره ارتفاعات البرز و لزوم هماهنگی های لازم جهت پیشگیری از حوادث کوهستان روز یکشنبه 27/8/97 جلسه دوره ای کمیسیون ایمنی ارتفاعات شمالی تهران در محل فرمانداری شهرستان شمیرانات برگزار گردید.
 
 
             در این جلسه که با حضور آقایان مهندس قدرتی معاون فنی و عمرانی فرمانداری شهرستان شمیرانات ، صابونی مدیر بحران فرمانداری شهرستان شمیرانات ،دکتر مساعدیان رییس بخش کارگروه جستجو و نجات فدارسیون ، مصطفی آقا میر شهردار ناحیه کوهستان منطقه یک، رامین نائب پور رییس ایستگاه  64 و نجات کوهستان آتش نشانی، علی افشار معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر شمیرانات، قیدی مشاور اجرایی مدیر عامل تله کابین توچال ، علی وردی مسئول امداد ایمنی و آتش نشانی تله کابین توچال ، علی عسگری رییس بخش ایمنی کارگروه جستجو ونجات فدراسیون، ستوان صادقیان پلیس کوهستان ، مزدک بلوک مسئول ستاد اطلاع رسانی و پیشگیری از حوادث کوهستان استان تهران وخسروی مسئول بخش آموزش و پژوهش هلال احمر شمیرانات به دعوت فدراسیون کوهنوردی حضور داشتند.
 
 
 
 
 در این جلسه طی گزارش های ارائه شده سازمانهای مرتبط، در زمینه فعالیت های انجام شده در شش ماه گذشته و همچنین لزوم هماهنگی های  بیشتر در جهت ارتقای ایمنی و امداد و نجات کوهستان ارتفاعات شمالی تهران بحث و تبادل نظر گردید و مشکلات دو پایگاه  امداد و نجات ایستگاه سه کلک چال و درکه توسط اعضاء محترم بیان گردید. حضور امدادگران اتش نشانی در منطقه درکه و هلال احمر در پایگاه کلک چال باعث پیشگیری از حوادث بسیاری شده است. چرا که تا قبل از افتتاح این دو پایگاه حوادث بسیاری اتفاق می‌افتاد و بعضا به دلیل تاخیر در مشکلات امدادرسانی شاهد مشکلات بسیاری برای کوهنوردان و گردشگران بودیم که به لطف خدا و همکاری هر دو ارگان این امر تا حد بسیار کاهش یافته و به حداقل رسیده است.
و امیدواریم با همکاری و همیاری گردشگران و کوهنوردان دیگر شاهد هیچ حادثه ای در مناطق کوهستان کشور نباشیم.
 
 
   مصوبات نهمین جلسه به شرح ذیل می باشد :
1)     با توجه به مشکلات برق هر دو پایگاه امداد و نجات مقرر گردید که فرمانداری با مسئولین برق منطقه مذاکره نموده و نسبت به رفع این مشکل اقدام لازم را معمول نمایند.
2)      با توجه به قطع اب و نوسانات شدید برق در پایگاه درکه مقرر گردید فرمانداری شمیرانات با دهیاری درکه نسبت به رفع این موضوع مذاکره نمایند. شایان ذکر است در شش ماه گذشته بیش از80 مورد حادثه کوهستان تنها در این منطقه اتفاق افتاده است که سه مورد آن متاسفانه عارضه سکته بوده که منجر به فوت گردشگران شده است. هم اکنون بدلیل سرمای زمستان و مشکلات یاد شده پایگاه درکه دو هفته است که تعطیل می باشد.
3)     مذاکره با مرکز مخابرات شمیران در خصوص نصب دکل در منطقه درکه و رفع نقاط کور جهت انتن دهی موبایل 
4)     ساماندهی مراکز پلیس و ساختن ساختمان های مناسب جهت استقرار ضابطین قضایی توسط شهرداری کوهستان منطقه یک
5)     تحویل کانکس مستقر در منطقه داراباد به هییت کوهنوردی استان تهران
6)      با توجه به هزینه های بالای طرح ستاد اطلاع رسانی و پیشگیری از حوادث کوهستان استان تهران و با همکاری شهردای ناحیه کوهستان مقرر گردید که جهت تامین هزینه های ستاد از تابلوها و تلویزیون های شهردای جهت تبلیغات و درامدزایی جهت ستاد اطلاع رسانی استفاده نمایند.
7)     با توجه به پراکندگی و بیان اخبار حوادث کوهستان در مناطق کوهنوردی ارتفاعات استان تهران مقرر گردید آقای علی عسگری بعنوان سخنگوی حوادث کوههای استان تهران معرفی گردد.
8)     با توجه به گستردگی حوادث و بحث پیشگیری و ایمن سازی ارتفاعات و بازدید از سایر مناطق کوهستانی و استفاده از تجربیات سایر هییت های کوهنوردی استان تهران به پیشنهاد آقای صابونی مقرر گردید جلسه بعدی کمیسیون در دفتر پیست اسکی شمشک یا دربندسر برگزار گردد.
9)     مقرر گردید که کمیته ایمنی ، امداد و نجات ارتفاعات شمالی تهران در ستاد فرمانداری شهرستان شمیرانات با حضور اعضاء کمیسیون تشکیل و برای کلیه اعضاء از طرف فرمانداری حکم صادر گردد،تا ضمن قانونی بودن مصوبات جلسه امکان پیگیری و ضمانت اجرایی از طرف ارگانها را نیز داشته باشد.
10) ارائه چارت ستاد اطلاع رسانی و پیشگیری از حوادث کوهستان به فرمانداری شمیرانات
11) حضور فدراسیون کوهنوردی بعنوان عضو شورای بحران در فرمانداری شهرستان شمیرانات
 
با تشکر از همه عزیزانی که جهت خدمات رسانی به هموطنان عزیز و بهبود عرصه جستجو و نجات تلاش می نمایند.


:: موضوعات مرتبط: پاییز 97، ،

نویسنده : روابط عموی گروه آوا تاریخ : چهار شنبه 30 آبان 1397

دهمین شماره گاهنامه «صعود» منتشر شد

دهمین شماره گاهنامه «صعود» منتشر شد

1397/08/28 | روابط عمومی


متن خبر :

 

نسخه الکترونیک هفدهمین شماره گاهنامه «صعود» را می‌توانید از طریق فایل ضمیمه دریافت و ملاحظه نمائید: ... 

 


آلبوم تصاویر

 

فایل های ضمیمه

n17.pdf
حجم : 34267KB 
دانلود 


:: موضوعات مرتبط: اطلاعیه، ،

نویسنده : روابط عموی گروه آوا تاریخ : چهار شنبه 30 آبان 1397

مصوبات هشتمین جلسه کمیسیون ایمنی ارتفاعات شمال تهران

مصوبات هشتمین جلسه کمیسیون ایمنی ارتفاعات شمال تهران

1397/04/06 | پزشکی، جستجو ونجات



متن خبر :

 

 

صابونی مدیر بحران فرمانداری شمیران ،دکتر مساعدیان رییس بخش کارگروه جستجو و نجات فدارسیون ،مصطفی آقا میر شهردار ناحیه کوهستان منطقه یک، رامین نائب پور رییس ایستگاه  64 و نجات کوهستان آتش نشانی، علی افشارمعاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر شمیرانات، قیدی مدیر کل حراست تله کابین توچال ،علی عسگری رییس بخش ایمنی کارگروه جستجو ونجات فدراسیون، سرهنگ یادگاری رییس پلیس کوهستان ، ستوان صادقی و سرکار خانم سلیمی سرپرست هیت کوهنوردی استان تهران در فدارسیون کوهنوردی برگزار گردید.

ابتدای جلسه شرح مختصری از اقدامات انجام شده در خصوص اقدامات انجام شده و مشکلات دو پایگاه تازه تاسیس ایستگاه سه کلک چال و درکه توسط توسط اعضاء محترم بیان گردید و مصوبات به شرح ذیل به تایید اعضاء محترم رسید :

  1. مقرر گردید جلسات کمیسیون در فواصل کوتاهتر برگزار گردد.
  2. با توجه به آمار حوادث کوهستان مقرر گردید جلسه ای با حضور رییس فدراسیون کوهنوردی ، اسکی و فدارسیون پزشکی برگزار گردد.
  3. دعوت از اعضاء محترم قضایی جهت سهولت در امور حوادث کوهستان و رفع مشکلات قضایی
  4. دعوت ازاعضاء کمیسیون ایمنی جهت مشاوره و نوشتن تفاهم نامه با سازمان امداد ونجات کشور
  5. ارائه گزارش حوادث کوهستان از طریق فدراسیون کوهنوردی به فرمانداری شمیرانات
  6. نصب تابلوی هشدار در منطقه آبشار سوتک و کبوتر خان توسط شهرداری
  7. ارائه طرح دوره های آموزشی امداد و نجات به فرمانداری جهت برگزاری دورهای مذکور با توجه به نیاز آتش نشانی
  8. جهت سهولت تردد امدادگران هلال احمر به پایگاه کلک چال مقرر گردید فرمانداری نامه ای به فرماندهی سپاه مستقر در منطقه ارسال نماید یا در صورت لزوم جلسه ای مشترک با هلال احمر ،فرمانداری و مدیران پادگان سپاه برگزار نمایند.

 

با تشکر از همه عزیزانی که جهت خدمات رسانی به هموطنان عزیز و بهبود عرصه جستجو و نجات تلاش می نمایند.

 

 

 



:: موضوعات مرتبط: کمیسیون ایمنی ارتفاعات شمالی تهران، ، 



:: موضوعات مرتبط: تابستان 97، ،

نویسنده : روابط عموی گروه آوا تاریخ : چهار شنبه 6 تير 1397

جلسه مشترک فدراسیون کوه نوردی و سازمان امداد و نجات کشور

 

جلسه مشترک فدراسیون کوه نوردی و سازمان امداد و نجات کشور 
 
 
شنبه دوم تیر ماه 1397 جلسه ای با حضور دکتر مساعدیان رییس کارگروه جستجو و نجات و علی عسگری رییس بخش ایمنی کارگروه جستجو و‌ نجات فدراسیون کوهنوردی در دفتر جناب اقای سلیمی رییس سازمان امداد و نجات هلال احمر  و اقای شاهین فتحی معاون عملیات سازمان امداد و نجات هلال احمر کشور پیرامون مسائل و مشکلات امداد و نجات در کوهستان کشور برگزار گردید. این جلسه با هدف ارتقای وضعیت امداد و نجات کوهستان و در جهت خدمت رسانی بهتر در حوادث کوهستان خصوصا در ورزش کوهنوردی انجام شد.
 
در ابتدای جلسه دکتر حمید مساعدیان ضمن ارائه گزارشی در خصوص مسائل و مشکلات امداد و نجات کوهستان و مشکلات ناشی از نبود متولی قانونی و مشخص در امر امداد و نجات کوهستان مقرر گردید کمیسیونی جهت رفع مشکلات مطروحه با حضور کارشناسان هر دو ارگان تشکیل گردد.
 
همچنین در این جلسه طرح جامع امداد و نجات کوهستان که از طرف فدارسیون کوهنوردی در حال عملیاتی شدن میباشد تشریح و مورد استقبال مسئولین سازمان امداد و نجات کوهستان قرار گرفت.

 

در این جلسه علی عسگری در خصوص طراحی و ساخت اپلیکیشن امداد و نجات توسط یکی از شرکتها توصیحات کاملی ارائه دادند که بسیار مورد استقبال قرار گرفته شد.مقرر گردید این طرح نیز در کمیسیون مشترک ارائه و بعد از تایید اعضا به مرحله اجرا در دسترس کوهنوردان قرار .
 
گیرد.


:: موضوعات مرتبط: تابستان 97، ،

نویسنده : روابط عموی گروه آوا تاریخ : چهار شنبه 6 تير 1397

ایمنی در سفر (شبکه گفتگو)

ضیافت

۲ ماه پیش

ایمنی در سفر- خدمات مسافری

با حضور دهنوی(تهیه كننده)، جلالی(كارشناس مجری)،

سرهنگ رحیم ساعد (جانشین ترافیك شهری پلیس راهور كشور)،

احمد ابوطالبی (معاون مدیركل نظارت بر خدمات مسافربری شركت راه آهن) و 

علی عسگری (رئیس ایمنی و كارگروه نجات بخش كوهستان فدراسیون كوهنوردی)

http://webapp.iranseda.ir/EpgRecordArchive.aspx?VALID=TRUE&epgId=132068913&chid=29

 
 
 

ضیافت

سه شنبه 22 اسفند 1396 ساعت 22:00     مدت : 1 ساعت و 55 دقیقه

ایمنی در سفر- خدمات مسافری با حضور دهنوی(تهیه كننده)، جلالی(كارشناس مجری)، سرهنگ رحیم ساعد(جانشین ترافیك شهری پلیس راهور كشور)، احمد ابوطالبی(معاون مدیركل نظارت بر خدمات مسافربری شركت راه آهن) و علی عسگری(رئیس ایمنی و كارگروه نجات بخش كوهستان فدراسیون كوهنوردی) 

http://headend1.iranseda.ir/downloadFile/?vid=468982_206&VALID=TRUE

http://headend1.iranseda.ir/downloadFile/?vid=469000_206&VALID=TRUE

http://headend1.iranseda.ir/downloadFile/?vid=469018_206&VALID=TRUE

 شبکه گفتگو

 
 
 
 


:: موضوعات مرتبط: اطلاعیه، ،

نویسنده : روابط عموی گروه آوا تاریخ : شنبه 22 ارديبهشت 1397

تصاویر برف تهران زمستان 96

عکاس علی عسگری

ss8t_Û²Û°Û±Û¸Û°Û±Û²Û¸_Û±Û¹Û´Û·Û´Û·.jpg

h473_Û²Û°Û±Û¸Û°Û±Û²Û¸_Û±Û¹Û´Û·Û²Û¹.jpg

9nr_Û²Û°Û±Û¸Û°Û±Û²Û¸_Û±Û¹Û´Û¶Û²Û±.jpg

5tm9_Û²Û°Û±Û¸Û°Û±Û²Û¸_Û±Û³Û°Û¹Û²Û³.jpg

qjpu_Û²Û°Û±Û¸Û°Û±Û²Û¸_Û±Û·Û³Û¹Û³Ûµ.jpg

fyth_Û²Û°Û±Û¸Û°Û±Û²Û¸_Û±Û·Û³Û¹Û´Û·.jpg

7quj_Û²Û°Û±Û¸Û°Û±Û²Û¸_Û±Û·Û´Û°Û±Û°.jpg

0am4_Û²Û°Û±Û¸Û°Û±Û²Û¸_Û±Û¸Û±Û±Û²Û°.jpg

6l0t_Û²Û°Û±Û¸Û°Û±Û²Û¸_Û±Û¸Û±Û±Û²Û·.jpg

9kk_Û²Û°Û±Û¸Û°Û±Û²Û¸_Û±Û¸Û±Û²Û³Û±.jpg

qu5j_Û²Û°Û±Û¸Û°Û±Û²Û¸_Û±Û¸Û±Û±Û´Û¸.jpg

pj4_Û²Û°Û±Û¸Û°Û±Û²Û¸_Û±Û¹Û´Û±Û°Û·.jpg

cmvh_Û²Û°Û±Û¸Û°Û±Û²Û¸_Û±Û¹Û´Û±Û²Û¸.jpg

6d7l_Û²Û°Û±Û¸Û°Û±Û²Û¸_Û±Û¹Û´Û±ÛµÛ³.jpg

dcdk_Û²Û°Û±Û¸Û°Û±Û²Û¸_Û±Û¹Û´Û±ÛµÛ¹.jpg

27mo_Û²Û°Û±Û¸Û°Û±Û²Û¸_Û±Û¹Û´Û´ÛµÛ¸.jpg

aycu_Û²Û°Û±Û¸Û°Û±Û²Û¸_Û±Û¹Û´ÛµÛ±Û°.jpg

 

 



:: موضوعات مرتبط: بهار 97، ،

نویسنده : روابط عموی گروه آوا تاریخ : شنبه 22 ارديبهشت 1397

تصاویر برف تهران زمستان 96

تصاویر برف تهران زمستان 96

028s_Û²Û°Û±Û¸Û°Û±Û²Û¸_Û±Û¸Û±Û±Û³Û¹.jpg

nhuo_Û²Û°Û±Û¸Û°Û±Û²Û¸_Û±Û°Û³ÛµÛ²Û·.jpg

p7z8_Û²Û°Û±Û¸Û°Û±Û²Û¸_Û±Û²Û³Û´ÛµÛ±.jpg

2p8j_Û²Û°Û±Û¸Û°Û±Û²Û¸_Û±Û²Û³Û´ÛµÛ¹.jpg

b85h_Û²Û°Û±Û¸Û°Û±Û²Û¸_Û±Û²Û³ÛµÛ²Û´.jpg

gwnr_Û²Û°Û±Û¸Û°Û±Û²Û¸_Û±Û²Û³ÛµÛ²Û¸.jpg

zaob_Û²Û°Û±Û¸Û°Û±Û²Û¸_Û±Û²Û³ÛµÛµÛµ.jpg

8jed_Û²Û°Û±Û¸Û°Û±Û²Û¸_Û±Û²Û³Û¸Û°Û±.jpg

zxlz_Û²Û°Û±Û¸Û°Û±Û²Û¸_Û±Û²Û´Û°ÛµÛ·.jpg

apg_Û²Û°Û±Û¸Û°Û±Û²Û¸_Û±Û²Û´Û±Û°Û±.jpg

hl9k_Û²Û°Û±Û¸Û°Û±Û²Û¸_Û±Û³Û°Û´Û³Û¶.jpg

ko85_Û²Û°Û±Û¸Û°Û±Û²Û¸_Û±Û³Û°Û´Û´Û³.jpg

fkvq_Û²Û°Û±Û¸Û°Û±Û²Û¸_Û±Û³Û°Û´Û´Û¶.jpg

0hbr_Û²Û°Û±Û¸Û°Û±Û²Û¸_Û±Û³Û°ÛµÛ²Û³.jpg

nadm_Û²Û°Û±Û¸Û°Û±Û²Û¸_Û±Û³Û°ÛµÛ²Û¹.jpg

ttb5_Û²Û°Û±Û¸Û°Û±Û²Û¸_Û±Û³Û°ÛµÛ´Û±.jpg

m12_Û²Û°Û±Û¸Û°Û±Û²Û¸_Û±Û³Û°Û¸Û³Û°.jpg

cmtr_Û²Û°Û±Û¸Û°Û±Û²Û¸_Û±Û³Û°Û¸Û´Û³.jpg

9a1h_Û²Û°Û±Û¸Û°Û±Û²Û¸_Û±Û³Û°Û¸ÛµÛ².jpg

 



:: موضوعات مرتبط: بهار 97، ،

نویسنده : روابط عموی گروه آوا تاریخ : شنبه 22 ارديبهشت 1397

تصاویر برف تهران زمستان 96

تصاویر برف تهران زمستان 96

عکاس علی عسگری

 hqxl_Û²Û°Û±Û¸Û°Û±Û²Û¸_Û±Û¹Û´Û·ÛµÛ·.jpg

y4cc_Û²Û°Û±Û¸Û°Û±Û²Û¹_Û°Û¹Û³Û¶Û³Û¶.jpg

jfjk_Û²Û°Û±Û¸Û°Û±Û²Û¹_Û°Û¹Û³Û¶Û´Û±.jpg

wn17_Û²Û°Û±Û¸Û°Û±Û²Û¹_Û°Û¹Û³Û¹Û±Û².jpg

74qz_Û²Û°Û±Û¸Û°Û±Û²Û¹_Û°Û¹Û´Û°Û²Û¸.jpg

3ygw_Û²Û°Û±Û¸Û°Û±Û²Û¹_Û°Û¹Û´Û±Û³Û°.jpg

jikg_Û²Û°Û±Û¸Û°Û±Û²Û¹_Û°Û¹Û´Û³Û±Û³.jpg

akxm_Û²Û°Û±Û¸Û°Û±Û²Û¹_Û±Û·Û±Û¹Û´Û².jpg

czi_Û²Û°Û±Û¸Û°Û±Û²Û¹_Û±Û·Û±Û¹ÛµÛ³.jpg

jlrz_Û²Û°Û±Û¸Û°Û±Û²Û¹_Û±Û·Û²Û°Û°Û³.jpg

rw58_Û²Û°Û±Û¸Û°Û±Û²Û¹_Û±Û·Û²Û³Û°Û±.jpg

t1t4_Û²Û°Û±Û¸Û°Û±Û²Û¹_Û±Û·Û²Û³Û³Û¸.jpg

g9m6_Û²Û°Û±Û¸Û°Û²Û°Û³_Û°Û¹Û³Û¹ÛµÛ³.jpg



:: موضوعات مرتبط: بهار 97، ،

نویسنده : روابط عموی گروه آوا تاریخ : شنبه 22 ارديبهشت 1397

«فرخ رحمدل» پیش‌کسوت نام آشنای کوه‌نوردی، چشم از جهان فروبست

«فرخ رحمدل» پیش‌کسوت نام آشنای کوه‌نوردی، چشم از جهان فروبست

1397/02/16 | پیشکسوتان


متن خبر :

متأسفانه مطلع شدیم آقای «فرخ رحمدل» پیشکسوت کوه‌نوردی کشور و ازبنیانگذاران باشگاه دماوند دارفانی را وداع گفتند. مصیبت وارده رابه خانواده محترم ایشان و جامعه کوه‌نوردی تسلیت عرض می‌نمائیم.

 
مراسم تشییع شادروان «فرخ رحمدل» ساعت ۹ صبح سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت از ورزشگاه شیرودی.
مراسم ختم مسجد جامع شهرک غرب اول خیابان فرحزادی  پنج‌شنبه ۲۰ اردیبهشت از ساعت ۱۴ الی ۱۵/۳۰


:: موضوعات مرتبط: اطلاعیه، ،

نویسنده : روابط عموی گروه آوا تاریخ : سه شنبه 18 ارديبهشت 1397

بارگاه سوم دماوند آخرین جمعه سال 1396

بارگاه سوم دماوند آخرین جمعه سال 1396

من و مصطفی و خانم زهره مبارکی

17m6_Û²Û°Û±Û¸Û°Û³Û±Û¶_Û±Û³Û´Û¹Û°Û¸.jpg

3r3k_Û²Û°Û±Û¸Û°Û³Û±Û¶_Û±Û´Û±Û·Û´Û´.jpg

 

یادی از یک دوست عزیز سنگ چینی بیادماندی که محاله هرگز یادم بره.

روحش شاد علی عزیز 

eczj_Û²Û°Û±Û¸Û°Û³Û±Û¶_Û±Û²ÛµÛ¶Û²Û³.jpg

ezfp_Û²Û°Û±Û¸Û°Û³Û±Û¶_Û°Û¹Û²ÛµÛ´Û¹.jpg

h8o5_Û²Û°Û±Û¸Û°Û³Û±Û¶_Û°Û¹Û²Û¶Û³Û².jpg

z3xr_img_20180317_120735_174.jpg

عین شهر مردها شبیه بود با سکوت محض و صدای بادی که می امد.گوسفند سرا

ix52_Û²Û°Û±Û¸Û°Û³Û±Û¶_Û°Û¹ÛµÛµÛ´Û¸.jpg

mf4y_img_20180317_120736_838.jpg

cixt_img_20180317_120727_726.jpg

te5h_Û²Û°Û±Û¸Û°Û³Û±Û¶_Û°Û¹ÛµÛ·Û²Û².jpg

82m3_Û²Û°Û±Û¸Û°Û³Û±Û¶_Û±Û°Û´ÛµÛ±Û¹.jpg

srit_Û²Û°Û±Û¸Û°Û³Û±Û¶_Û±Û²Û±ÛµÛ°Ûµ.jpg

2vx4_Û²Û°Û±Û¸Û°Û³Û±Û¶_Û±Û³Û´Û·Û°Û°.jpg

 

q43j_Û²Û°Û±Û¸Û°Û³Û±Û¶_Û±Û³Û´Û·ÛµÛ°.jpg

dm1v_Û²Û°Û±Û¸Û°Û³Û±Û¶_Û±Û³ÛµÛ´Û°Û¹.jpg

b53l_Û²Û°Û±Û¸Û°Û³Û±Û¶_Û±Û´Û´Û¹Û±Û¶.jpg

2el_Û²Û°Û±Û¸Û°Û³Û±Û¶_Û±ÛµÛ²Û´Û±Ûµ.jpg

 

 



:: موضوعات مرتبط: زمستان 96، ،

نویسنده : روابط عموی گروه آوا تاریخ : سه شنبه 18 ارديبهشت 1397

گزارش برنامه صعود قله زرین کوه

گزارش برنامه صعود به قله زرین کوه 
گروه کوهنوردی و سنگنوردی ماهین، باشگاه کوهنوردی و اسکی دماوند و گروه توگا
تاریخ اجرای برنامه : 11 اسفند 1396
ارتفاع قله : 3850 متر
ارتفاع شروع برنامه : 2229 متر
ارتفاع صعود شده : 1271 متر (صعود تا ارتفاع 3500 متر)
اعضاء حاضر در برنامه : 31 نفر

اسامی همنوردان :  
1- 
قدرت اشتری  2- عبدا... ناهید   3- حسن خاقانی   4- غلامحسن هداوند   5- افشین شهلا   6- حسین عاشقی      7- غلامرضا قاسمی  8- حمید شعبانیان  9- اکبر سروری  10- ونوشه گل افشان   11- یاسین   12- رشید قندعلی   13- رضا شمسایی   14- کمال رضایی   15- ابوالفضل میرزایی   16- حسین میرزایی   17- یوسفی   18- زهره مبارکی   19- علی عسگری   20- سهیلا حمیدپور   21- امیر محمدی   22- مهرنوش مددیان   23- سیما داودی   24- نوشین جودکی   25- فرهاد آقائی   26- فروغ فرقانی   27- حجت اله میرزایی   28- وحید فرهادیان   29- سپر ریاحی   30- علی رضائی   31- طاهر عابدین زاده   

سرپرست برنامه : آقای قدرت اشتری
کمک سرپرست ها : آقایان افشین شهلا ، غلامحسن هداوند و طاهر عابدین زاده 
سرقدم : آقای عبدا... ناهید 
عقبدار : آقایان غلامحسن هداوند و طاهر عابدین زاده
عکاس : آقایان حسین عاشقی و سپهر ریاحی
پزشک گروه : خانم دکتر سهیلا حمیدپور
گزارش نویس : آقای طاهر عابدین زاده

wxtf_img_20180303_230606_691.jpg

01c0_img_20180303_224247_219.jpg

yvua_img_20180303_223744_677.jpg

معرفی قله زرین کوه:
قله زرین کوه یکی از قلل انفرادی البرز مرکزی است. این قله با ارتفاع ۳۸۵۰ متر در شمال روستاهای خسروان و آینه ورزان از توابع شهرستان دماوند قرار دارد
قله زرین کوه بر روی خط الراس شرقی - غربی در البرز مرکزی و در جنوب خط الراس دوبرار و دریاچه های تار و هویر قرار دارد. در جنوب این قله روستاهای آینه ورزان  خسروان و جابان قرار دارند. در دامنه های اين كوه، انواع گياهان دارويي و گل هاي فراوان از جمله کنگر، گون، آلاله زرد، لاله سرخ، لاله زرد، شقایق، آویشن، پونه، والک، نعنا کوهی و تره کوهی را می توان یافت.

مسیر های صعود به قله:
۱مسیر شمالی از کنار دریاچه تار بطول تقریبی ۳ کیلومتر، کوتاهترین مسیر و دارای شیب یکنواخت و تند تا قله می باشد که در فصل زمستان و بارش ها بسیار مشکل بوده و خطر بهمن وجود دارد و توصیه نمی شود.
۲مسیر شرقی از شمال روستای جابان شروع می شود که طولانی ترین مسیر می باشد.
۳مسیر غربی مسیری متوسط با طول تقریبی ۱۰ کیلومتر در ابتدا شیب ملایم و از کیلومتر ۳ به بعد با شیب نسبتا تند اما با مناظر طبیعی زیبا مثل آبشار و تنگه و می باشد
۴مسیر جنوبی که از روستای خسروان شروع می شود و از داخل دره و کنار رودخانه با عبور از آبشارها و شیبهای تند و سنگین می باشد و صعود از این مسیر نیاز به  آمادگی بدنی بالایی دارد.

n49y_img_20180303_230539_366.jpg


شرح گزارش : 
صبح روز جمعه ساعت 5:08 از جلوی باشگاه به سمت فیروزکوه و روستای جابان، حرکت کردیم. ساعت 7 به روستای جابان رسیده و برای جلوگیری از اتلاف وقت، ساعت 7:05 حرکت را آغاز نمودیم. مسیر صعود از شمال روستای جابان و از کنار رودخانه، آغاز گردید. کمی بعد از شروع برنامه و خارج شدن از روستا، توقف کرده و مراسم معارفه را انجام دادیم
تقریبا یک ساعت اول مسیر، شیب ملایمی داشته و از کنار رودخانه، ادامه دارد. در انتهای رودخانه و قبل از شروع شیب های تند، ساعت 8:07 برای صبحانه توقف کردیم و حدود نیم ساعت بعد از آن، مسیر را ادامه دادیم.  از اینجا به بعد، از روی یال، مسیر را ادامه دادیم که این بخش از مسیر تا خود قله، دارای شیب های تندی بوده و همچنین در بعضی قسمتها نیاز به برف کوبی بود. قبل از رسیدن به آخرین شیب قله که بسیار نفسگیر هم بود سه استراحت کوتاه پنج دقیقه ای انجام دادیم
ساعت 14 به ارتفاع 3500 متری قله رسیدیم که بعلت برف کوبی و همچنین رعایت قانون ساعت 14، با صلاحدید سرپرست برنامه، صعود را متوقف کرده و مسیر برگشت را آغاز نمودیم. تعدادی از همنوردان با سرپرستی آقای عبدا.. ناهید، همچنان مسیر را ادامه داده و به سمت قله حرکت نمودند
ساعت 14:45 در پایین قله و در زین اسبی، ناهار را صرف نموده و مجددا مسیر را به سمت روستا ادامه دادیم. در ساعت 18 وارد روستا شده و کنار ماشین رسیدیم. بقیه دوستانی هم که خارج از برنامه، به سمت قله رفته بودند ساعت 19:30 به گروه اصلی پیوستند و همگی به سمت تهران حرکت کردیم. برنامه صعود به قله زرین کوه، راس ساعت 21 در جلوی باشگاه به پایان رسید
خدا رو شکر که یک روز دیگر و یک برنامه دیگر در کنار همنوردان، با موفقیت و سلامتی سپری گردید. از استاد هاشم نژاد نیز همانند همیشه بابت هواشناسی عالی، سپاسگزاریم

td3q_img_20180303_224100_482.jpg

ویژگی های برنامه : 
1- 
اجرای قانون ساعت 14 و انصراف از صعود 
2- 
شناسایی مسیرهای صعود و فرود  
3- 
شناسایی قله های اطراف
4- 
آموزش استفاده از باتوم و گام برداری در برف

lcwx_img_20180303_224243_214.jpg

 





:: موضوعات مرتبط: زمستان 96، ،

ادامه مطلب...
نویسنده : روابط عموی گروه آوا تاریخ : سه شنبه 18 ارديبهشت 1397

رادیو گفتگو ایمنی در سفرهای نوروزی
 

جانشین ترافیک شهری پلیس راهور ناجا با اشاره به آغاز طرح نوروزی از ۲۵ اسفند تا ۱۴ فروردین ماه گفت: آمار تلفات جاده ای از ۲۸ هزار نفر به ۱۶ هزار نفر کاهش یافته ولی هنوز جای نگرانی هست.

سرهنگ رحیم ساعد با حضور در برنامه "حجره" از شبکه رادیویی گفت وگو از احتمال افزایش طرح نوروزی پلیس راهور خبر داد و افزود: «پلیس راهور ناجا در آماده باش کامل به سر می برد و تاکتیک های ما برای ایجاد نظم در عبور و مرور و کاهش تصادفات [آمادگی دارد].»
وی گفت: «در سال ۸۸ حدود ۲۸ هزار کشته داشتیم ولی علی رغم اینکه خودروها به ۲۱ میلیون و موتور سیکلت به ۱۲ میلیون دستگاه افزایش پیدا کرد، خوشبختانه با تلاش تمامی نیروها و واحدهای امداد رسان، [از شمار تلفات کاسته شده است].»
سرهنگ ساعد از کاهش تلفات جاده ای کمتر از ۱۶ هزار نفر خبر داد و افزود: «این کاهش بسیار خوب است؛ البته حضرت آقا فرمودند حتی یک نفر نیز اضافه است و ما خوشحالیم که این آمار کاهش یافته ولی هنوز هم نسبت به این آمار نگران هستیم.»
همچنین احمد ابوطالبی، معاون مدیرکل نظارت بر خدمات مسافربری شرکت راه آهن در خصوص تمهیدات راه آهن برای کاهش حجم سفرهای جاده ای در ایام نوروز اظهار کرد: «تعداد صندلی ایجادی برای مسافرین در ایام نوروز به یک میلیون و ۸۷۲ هزار و ۹۲۴ عدد رسیده است.»
وی از وجود ۴ هزار و ۸۴۰ رام قطار در ایام نوروز خبر داد و افزود: «نسبت به سال گذشته ۱۵,۷ درصد رشد در تعداد رام قطار ایجادی و ۱۳.۸ درصد در تعداد مسافر و صندلی افزایش داشته ایم.»
ابوطالبی این آمار را ناظر بر ۲۵ اسفند تا ۱۵ فروردین دانست و گفت: «این مسئله شامل کل شبکه راه آهن در مسیرهای مختلف است و روزانه ۸۹ هزار و ۱۸۷ نفر مسافر در شبکه راه آهن جا به جا خواهند شد.»

gpeu_Û²Û°Û±Û¸Û°Û³Û±Û³_Û±Û±Û±Û±Û±Û³.jpg
معاون مدیرکل نظارت بر خدمات مسافربری شرکت راه آهن افزود: «با توجه به تاکید مدیرعامل راه آهن نسبت به ارتقای کیفی در ارائه خدمات در ایستگاه های مسافری بسیاری پروژه ها قبل از پیک نوروزی به بهره برداری رسیده است.»
ابوطالبی با بیان این مطلب گفت :«کلیه ایستگاه ها و نمازخانه ها در طول مسیر آماده شده و سفره های هفت سین از ۲۵ اسفند برپا خواهد شد. همچنین زیباسازی ورودی ایستگاه ها انجام گرفته و پروژه ها تا قبل از شروع سفرها به بهره برداری رسیده است.»
در بخشی دیگر از برنامه علی عسگری، رئیس بخش ایمنی و کارگروه جست وجو و نجات گفت: «برای پیشگیری و ایمنی بیشتر در تهران و برخی استان ها که دارای کوه های کناری هستند، ستاد پیشگیری از حوادث کوهستان را برقرار کرده ایم.»

rf8v_Û²Û°Û±Û¸Û°Û³Û±Û³_Û±Û²ÛµÛ³Û±Û·.jpg

وی افزود: «مجموعه ای از کوهنوردان بصورت داوطلبانه در ستادها حاضر هستند و برای راهنمایی مردم و کوهنوردان نا آشنا از ساعات ابتدایی صبح اسقرار می یابند و با ایجاد این ستادها شاهد هستیم از حوادث برای مردم غیر حرفه ای با ورود به کوه پیشگیری شده است.»
عسگری خاطرنشان ساخت: «هر پنجشنبه و آخر هفته در تهران بیش از ۳۱۳ نفر در کوه ها و در این ستاد شرکت دارند و از آغاز فروردین تا آخر تعطیلات ستاد پیشگیری از حوادث کوهستان در تهران، اصفهان و البرز مستقر هستند.»



:: موضوعات مرتبط: اطلاعیه، ،

نویسنده : روابط عموی گروه آوا تاریخ : سه شنبه 18 ارديبهشت 1397

اقدامات پیشگیرانه از حوادث کوهستان در شمیرانات

گلناز مظفریان نایب رئیس هیئت کوهنوردی شهرستان شمیرانات ، حضور دکتر حمید مساعدیان ( رئیس هیئت )

را تحت عنوان مسئول کارگروه جستجو و نجات فدراسیون ، در نخستین جلسه ی کاری فدراسیون کوهنوردی در سال جدید گزارش کرد .
نشست تخصصی کارگروه جستجو و نجات فدراسیون کوهنوردی ، در روز یکشنبه ( مورخ 97/01/19 ) ،

با ریاست آقای زارعی رئیس فدراسیون کوهنوردی در محل این فدراسیون به انجام رسید .


همچنین ؛ در تاریخ مذکور ، خانم سعادتی مسئول ستاد اطلاع رسانی و پیشگیری از حواث کوهستان باشگاه کوهنوردی همت شمیران نیز در سومین جلسه ستاد اطلاع رسانی و پیشگیری از حوادث هیئت کوهنوردی استان تهران ، حضور فعال داشت .
سومین جلسه ی هماهنگی ستاد اطلاع رسانی و پیشگیری از حوادث کوهستان ۹۶-۹۷ ، با حضور ۱۲ نفر از مسئولین ستاد باشگاه ها و گروه های کوهنوردی استان تهران در محل هیئت کوهنوردی استان برگزار شد .

شایان ذکر است : در آغازین روزهای سال جاری ، یکی از مهم ترین اقدامات پیشگیرانه از وقوع حوادث کوهستان نیز در ارتفاعات شهرستان شمیرانات رقم خورده است . 
صبح روز ۱۱ فروردین ۹۷ ، پایگاه امداد و نجات کوهستان در منطقه ی پلنگچال - به عنوان یکی از پرتردد ترین مسیرهای کوهپیمایی تعطیلات پایان هفته در ارتفاعات شمالی تهران - رسماً راه اندازی شد . مراسم افتتاحیه ی پایگاه امداد و نجات پلنگچال با حضور مدیر عامل سازمان آتش نشانی و جمعی از مسئولین این سازمان ، دکتر مساعدیان مسئول بخش جستجو و نجات فدراسیون کوهنوردی و علی عسگری مسئول بخش ایمنی این فدراسیون برگزار گردید .

 



:: موضوعات مرتبط: اطلاعیه، ،

نویسنده : روابط عموی گروه آوا تاریخ : سه شنبه 18 ارديبهشت 1397

اتشکوه 8/10/96

بر

ای دیدن بقیه تصاویر به ادامه مطلب مراجعه نمایید.

0pzh_۲۰۱۷۱۲۲۹_۱۴۰۶۰۰_resized_10.jpg

kzoo_۲۰۱۷۱۲۲۹_۰۷۱۵۰۲_resized.jpgچ

60nv_۲۰۱۷۱۲۲۹_۱۳۲۰۵۲_resized_5.jpg

 0n9c_img_20171229_235404_931.jpg

w6bi_img_20171229_235209_387.jpg

 py4a_۲۰۱۷۱۲۲۹_۱۴۰۳۱۱_resized_8.jpg

yas9_۲۰۱۷۱۲۲۹_۱۱۵۸۰۴_resized_1_4.jpg



:: موضوعات مرتبط: زمستان 96، ،

ادامه مطلب...
نویسنده : روابط عموی گروه آوا تاریخ : یک شنبه 17 دی 1396

مصوبات هفتمین جلسه کمیسیون ایمنی ارتفاعات شمال تهران

مصوبات هفتمین جلسه کمیسیون ایمنی ارتفاعات شمال تهران

 

متن خبر :

 

روز شنبه 2 دیماه جلسه کمیسیون ایمنی ارتفاعات شمال تهران برگزار گردید. متن زیر بخشی از مصوبات جلسه مذکور می باشد.

مصوبات هفتمین جلسه کمیسیون ایمنی ارتفاعات شمال تهران:

هفتمین جلسه کمیسیون ایمنی ارتفاعات شمال تهران مورخ 2/10/96 با حضور آقایان :

صابونی مدیر بحران فرمانداری شمیران ،دکتر مساعدیان رییس بخش کارگروه جستجو و نجات فدارسیون ،مصطفی آقا میر شهردار ناحیه کوهستان منطقه یک، رامین نائب پور رییس ایستگاه  64 و نجات کوهستان آتش نشانی، رمضانی رییس هیت کوهنوردی استان تهران ، علی عسگری رییس بخش ایمنی کار گروه جستجو ونجات فدارسیون ، ستوان صادقی نماینده پلیس کوهستان ،بیاتانی مسئول بخش امداد شهرداری ناحیه کوهستان، علی افشار رییس بخش کارگروه جستجو و نجات هییت کوهنوردی استان تهران، در خانه داوطلب هلال احمر شمیران برگزار گردید.

ابتدای جلسه شرح مختصری از اقدامات انجام شده در طی دو سال گذشته توسط اعضاء بیان گردید و مصوبات به شرح ذیل به تایید اعضاء محترم رسید :

1.       مقرر گردید جهت تسهیل در امور خدمات رسانی و ایمن سازی مسیرهای کوهنوردی جلسه بعدی کمیسیون ایمنی در دفتر شهرداری منطقه یک برگزار گردد.

2.     با توجه به عدم دریافت هزینه های جاری ستاد اطلاع رسانی و پیشگیری از حوادث کوهستان در دو سال گذشته، توسط هیت کوهنوردی استان تهران و گذاشتن وثیقه  مقرر گردید مدارک مربوط به قراردادهای ستاد به شهرداری ناحیه کوهستان جهت پیگیری لازم ارائه گردد. 

3.    با توجه به هزینه های جاری ایمن سازی مسیرهای کوهنوردی و ستاد اطلاع رسانی و پیشگیر از حوادث مقرر گردید این موضوع در جلسه با شهردار محترم مطرح تا نسبت به دریافت تعیین بودجه لازم اقدام دستور مقتضی صادر فرمایند.

4.     مقرر گردید که شهرداری نسبت به رفع مشکلات برق پایگاه داوودی اقدام نمایند. 

5.     پیشنهاد تغییر یا اضافه نمودن یک ایستگاه ستاد اطلاع رسانی داراباد به کنار ساختمان ارتش

6.     ایجاد ستاد اطلاع رسانی و پیشگیری از حوادث کوهستان در منطقه پهن حصار روستای واریش

7.    مقرر گردی مشکل رفع آب پایگاه دربند توسط شهرداری ناحیه کوهستان انجام پذیرد.

8.    مقرر گردید فدراسیون کوهنوردی نسبت به تهیه کلیپ و نکات آموزشی کوهپیمایی جهت پخش در تلویزیونهای شهرداری اقدام نماید.

9.     مقرر گردید بعد از رفع و عایق بندی مشکل تانکر آب پایگاه امداد و نجات ایستگاه سه کلک چال در روز چهارشنبه نسبت به افتتاح این پایگاه توسط هلال احمر شمیران اقدام نمایند.

10.    مقرر گردید جهت رفع مشکل بیسیم دکل شش متری توسط هلال احمر در منطقه کلک چال نسب گردد و جلسه با حضور مسولین مربوطه توسط شهرداری تنظیم گردد.

11.   مقرر گردید آقای عسگری نسبت به پیگیری دورهای آموزشی کوهستان آتش نشانی تا حصول نتیجه کامل اقدام نمایند.

12.  مقرر گردید نسبت به نصب دکل بی سیم در منطقه درکه توسط آتش نشانی اقدام نمایند.

13. مقرر گردید جلسه در محل فرمانداری شمیران برگزار گردد.

14. مقرر گردید تمامی صورت جلسات توسط فدراسیون کوهنوردی به استحضار و امضاء اعضا محترم کمیسیون برسد.

با تشکر از همه عزیزانی که جهت خدمات رسانی به هموطنان عزیز و بهبود عرصه جستجو و نجات تلاش می نمایند.

 



:: موضوعات مرتبط: اطلاعیه، ،

نویسنده : روابط عموی گروه آوا تاریخ : یک شنبه 10 دی 1396

تسلیت حادثه اشترانکوه
جاودانه شدن 9 تن از کوهنوردان استان خراسان در سقوط بهمن ارتفاعات اشترانکوه(کلو جنون) را
به جامعه کوهنوردی و خانواده های آن عزیزان تسلیت می گوییم.

 



:: موضوعات مرتبط: اطلاعیه، ،

نویسنده : روابط عموی گروه آوا تاریخ : سه شنبه 21 آذر 1396

تسلیت حادثه اشترانکوه
جاودانه شدن 9 تن از کوهنوردان استان خراسان در سقوط بهمن ارتفاعات اشترانکوه(کلو جنون) را
به جامعه کوهنوردی و خانواده های آن عزیزان تسلیت می گوییم.


:: موضوعات مرتبط: اطلاعیه، ،

نویسنده : روابط عموی گروه آوا تاریخ : سه شنبه 21 آذر 1396

روز جهانی کوهستان مبارک باد
نماد روز جهانی کوهستان شامل سه مثلث متساوی الاضلاع بر روی یک خط افقی است.
مثلث سمت چپ یک الماس آبی رنگ در بالا دارد و نشان از یخ و برف در قله کوه و لزوم توجه به گرمایش زمین و حفظ برفهای کوهستان دارد. 
مثلث میانه دایره نارنجی دارد که نشان دهنده منابع طبیعی محیط کوهستان است که به طور مداوم از داخل کوه ها استخراج می شوند
و مثلث سمت راست یک مثلث سبز کوچک در پایه دارد که نشان دهنده سرسبزی و محصولاتی است که در دامنه کوه ها رشد می کنند.
 


:: موضوعات مرتبط: اطلاعیه، ،

نویسنده : روابط عموی گروه آوا تاریخ : سه شنبه 21 آذر 1396

«رضا زارعی» با اکثریت آراء برای چهار سال دیگر به عنوان رئیس فدراسیون کوه نوردی و صعودهای ورزشی انتخا
«رضا زارعی» با اکثریت آراء برای چهار سال دیگر به عنوان رئیس فدراسیون کوه نوردی و صعودهای ورزشی انتخاب شد
از ساعت ۱۰ صبح روز دوشنبه ۲۰ آذر ۹۶، مجمع انتخاباتی فدراسیون کوه نوردی و صعودهای ورزشی به ریاست دکتر «داورزنی»
معاون ورزش قهرمانی وزارت ورزش و جوانان و با حضور اعضای مجمع این فدراسیون، آغاز شد. 
در ابتدای این مجمع، ضمن پخش نماهنگی محزون از حادثه اخیر ریزش بهمن در «اشترانکوه»،
یاد کوه نوردان جان باخته ی این حادثه با قرائت فاتحه، گرامی داشته شد.
در ادامه، نوبت به ارائه دیدگاه ها، رویکردها و برنامه های سه نامزد پست ریاست این فدراسیون رسید
که به ترتیب توسط «رضا زارعی»، «هادی صابری» و «منصوره گرجی» ارائه شد. 
پس از آن، «منصوره گرجی» به نفع «رضا زارعی» کنار رفت و فرآیند اخذ رأی اعضای مجمع بین «زارعی» و «صابری» انجام شد
که در نهایت؛ «رضا زارعی» با کسب ۳۴ رأی در برابر ۲ رأی «هادی صابری»، برای مدت چهار سال دیگر، به عنوان سکان دار این فدراسیون انتخاب شد.
منبع: پایگاه خبری فدراسیون

 



:: موضوعات مرتبط: اطلاعیه، ،

نویسنده : روابط عموی گروه آوا تاریخ : سه شنبه 21 آذر 1396

برگزاری نخستین کارگاه آموزشی اکسس توسط رییس کمیته اکسس UIAA

برگزاری نخستین کارگاه آموزشی اکسس توسط رییس کمیته اکسس UIAA

با حضور مربیان و اعضا فدارسیون

 

h8kv_img_20171027_185950.jpg

ztmv_img_20171027_190008.jpg

 



:: موضوعات مرتبط: اطلاعیه، ،

نویسنده : روابط عموی گروه آوا تاریخ : شنبه 6 آبان 1396

صعود "پروانه كاظمي" و "سيد هادي ستار فروغ" به قله "دائولاگيري"

صعود "پروانه كاظمي" و "سيد هادي ستار فروغ" به قله "دائولاگيري"

1396/02/29 | کارگروه هیمالیانوردی


متن خبر :

"پروانه کاظمی بر فراز دائولاگیری" بنا بر خبر ارسالی هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان تهران ؛ جمعه 29 اردیبهشت 96 خانم "پروانه کاظمی" پس از 14 ساعت تلاش از کمپ 3 موفق شد ساعت 15:30 به وقت محلی بر فراز "دائولاگیری" به ارتفاع 8167 متر، هفتمین قله بلند جهان بایستد و افتخار بزرگی را نصیب کشورمان نماید. 

برای ایشان سلامتی وبازگشتی ایمن آرزومندیم. فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی این موفقیت را به ایشان و جامعه کوهنوردی صميمانه تبریک می گويد. 

باتوجه به تلاش "سيد هادي ستار فروغ" بر روی دائولاگيري، اطلاع دقیقی از صعود ایشان مخابره نشده كه به محض دريافت خبر از وي، اطلاع رساني خواهد شد. 

خبر تكميلي: 
"سید هادی ستار فروغ نيز بر فراز دائولاگیری ايستاد" بنا بر گزارش رسيده؛ روز جمعه 29 اردیبهشت 96 "سید هادی ستار فروغ" موفق شد ساعت 14:30 به وقت ایران بر فراز قله ۸۱۶۷ متری دائولاگیری هفتمین قله بلند جهان بایستد. اين گزارش حاكي است؛ وي صعودش را بدون استفاده از كپسول اكسيژن و بدون شرپا انجام داده است. ضمن تبريك، برای ایشان سلامتی و بازگشتی ایمن آرزومندیم.

 



:: موضوعات مرتبط: اطلاعیه، ،

نویسنده : روابط عموی گروه آوا تاریخ : شنبه 30 ارديبهشت 1396

صعود «قیچی ساز» به قله «لوتسه» و تحقق افتخار پیوستن به باشگاه هشت هزاري هاي جهان

صعود «قیچی ساز» به قله «لوتسه» و تحقق افتخار پیوستن به باشگاه هشت هزاري هاي جهان

 

z0qp_uf8b8r08td.jpg

صعود ۵ کوهنورد ایرانی به قله لوتسه

 

1396/02/29 | کارگروه هیمالیانوردی

 

 

 

 


 

متن خبر :

«عظیم قیچی ساز» و چهار کوه نورد ديگر ایرانی جمعه 29 اردیبشهت 96 موفق به صعود قله 8516 متری «لوتسه»، چهارمین قله مرتفع جهان شدند. 

به گزارش روابط عمومی فدراسیون کوه نوردی و صعودهای ورزشی؛ «عظیم قیچی ساز» با صعودی موفق و بدون استفاده از کپسول اکسیژن به قله «لوتسه» توانست آمار صعودهای خود به چهارده قله ی بالای هشت هزارمتر دنیا را تکمیل کند تا به عنوان اولین ایرانی و یک افتخار ارزشمند و ماندگار نام خود را در باشگاهی موسوم به «باشگاه هشت هزاری های جهان» ثبت نماید. 

شایان ذکر است؛ وی سی و هفتمین کوه نوردی است که به این باشگاه پیوسته و در این میان جزو شانزده کوه نورد توانمندی است که بدون استفاده از کپسول اکسیژن مصنوعی این چهارده قله ی مرتفع و سرسخت جهان را صعود کرده است. 

این گزارش حاکی ست؛ هم زمان با صعود «قيچي ساز»، چهار هيماليانورد ديگر كشورمان «محمود هاشمی»، «ایرج معانی»، «حسین مقدم» و «سعید میرزایی» نیز موفق به فتح این قله مرتفع شدند. کوه نوردان کشورمان پس از صعود قله؛ هم اکنون در صحت و سلامت در مسیر بازگشت به کمپ های پائین تر هستند. 

فدراسیون کوه نوردی و صعودهای ورزشی این موفقیت و افتخار ارزنده را خاصه به «عظیم قیچی ساز» عزیز ، خانواده محترم وی، جامعه کوه نوردی و صعودهای ورزشی و یکایک مردم عزیز و شریف ایران، صمیمانه تبریک عرض می نماید.





:: موضوعات مرتبط: اطلاعیه، ،

نویسنده : روابط عموی گروه آوا تاریخ : شنبه 30 ارديبهشت 1396

گزارش برگزاری ششمین جلسه کمیسیون ایمنی ارتفاعات شمالی تهران

1396/02/17 | کارگروه پزشکی، جستجو ونجات


متن خبر :

 

ششمین جلسه کمیسیون ایمنی ارتفاعات توچال روز سه شنبه 12 اردیبهشت ماه 96 با هدف ارتقای ایمنی ارتفاعات شمالی تهران در محل فدراسیون برگزار شد.
در این جلسه مسائل و مشکلات امداد و نجات و راه کارهای بهبود خدمات و ایمنی ارتفاعات توچال با حضور متولیان و سازمانهای  دست اندرکار از جمله شهرداری ناحیه کوهستان، آتش نشانی، هلال احمر استان تهران، تله کابین توچال، هیات کوهنوردی استان تهران، پلیس کوهستان، آتش نشانی، و ... برگزار گردید.
در این جلسه افزایش ضریب ایمنی مسیرهای عبوری ارتفاعات توچال و اقدامات انجام شده و راه کارهای پیشگیرانه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت. توسعه امکانات فیزیکی از جمله پایگاه های امداد و نجات کوهستان، ستادهای اطلاع رسانی و پیشگیری از حوادث کوهستان، و ..
بررسی گردید.
در این جلسه آقایان رضا زارعی رییس محترم فدارسیون کوهنوردی ، دکتر مساعدیان رییس بخش کارگروه جستجو و نجات فدارسیون ، مصطفی آقا میر شهردار ناحیه کوهستان منطقه یک، رامین نائب پور رییس ایستگاه  64 و نجات کوهستان آتش نشانی، مزدک بلوک دبیرکارگروه جستجو و نجات و نماینده هییت کوهنوردی استان تهران ، علی عسگری رییس بخش ایمنی ، محمود رضا قیدی مدیر حراست تله کابین توچال، ابوالفضل قیطانی رییس اداره عملیات جمعیت هلال احمر استان تهران، سرگرد شهرام معظمی گودرزی نماینده پلیس کوهستان حضور داشتند.
 
 
 
 


:: موضوعات مرتبط: اطلاعیه، ،

نویسنده : روابط عموی گروه آوا تاریخ : دو شنبه 18 ارديبهشت 1396

صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 44 صفحه بعد



تمام حقوق اين وبلاگ و مطالب آن متعلق به گروه کوهنوردی آوا مي باشد.