گروه کوهنوردی آوا
گزارش صعود به قلل ایران

اطلاعیه / قابل توجه مسئولین بخش های جستجو و نجات استان‌ها انعقاد تفاهم نامه همکاری فدراسیون با سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر واژه کوهستان یا قبرستان: شاهوار ۱۷.۱۲.۹۷ یخ نوردی دره هملون ۲۸.۱۰.۹۷ گاوبینی ۲۱.۱۰.۹۷ گاوبینی ۲۱.۱۰.۹۷ نجفدر به هاره قسمت سوم تصاویر نجفدر به هاره قسمت دوم تصاویر نجفدر به هاره قله برج ۱۰.۶.۹۷ تصاویر قله پاشوره ۲۲.۴.۹۷ دوره نجات فنی دهمین جلسه کمیسیون ایمنی ارتفاعات شمالی تهران برگزار شد خط الراس ریزان.پرسون.اندار.۹۷۰۳۰۱۸ مصوبات نهمین جلسه کمیسیون ایمنی ارتفاعات شمال تهران: دهمین شماره گاهنامه «صعود» منتشر شد مصوبات هشتمین جلسه کمیسیون ایمنی ارتفاعات شمال تهران

فصلنامه انجمن کوهنوردی گچساران

انجمن کوهنوردان ایران نمایندگی گچساران
طبیعت گردی، کوهپیمائی، کوهنوردی، سنگنوردی، اسکی، صعود ورزشی

پنجمین شماره نشریه کوله پشتی منتشر شد

پنجمین شماره نشریه کوله پشتی منتشر شد. با تشکر از همه عزیزانی که در تهیه این نشریه ما را یاری کردند، از علاقمندان دعوت میکنیم نشریه را از لینک زیر دانلود کرده و نظرات خود را به هیئت تحریریه انعکاس دهند

کوله پشتی

مورخ 10/4/93

سرپرست نادر نوا

همنوردان : نادر نوا ، علی عسگری ، مهدی معدنی

ساعت11:10 دقیقه با کرده ای سه نفره،سر طنابی مهدی شروع کردیم.ساعت 14بعد از صعود به طرف پایین فرود آمدیم.

برای دیدن بقیه عکسها ادامه مطلب را ببنید

عکس های خفن

علی عسگری - مهدی معدنی - نادر نوا

:: موضوعات مرتبط: تابستان 93، ،

ادامه مطلب...
نویسنده : روابط عموی گروه آوا تاریخ : پنج شنبه 16 مرداد 1393

برگزاری همایش حفظ محیط کوهستان / ۲۲ تا ۲۴ مرداد ۹۳

فدراسیون کوه نوردی و انجمن کوه نوردان ایران برگزار می کنند

به آگاهی می‌رساند؛ فدراسیون کوه نوردی در نظر دارد اولین همایش با رویکرد حفظ محیط کوهستان را در منطقه دماوند در تاریخ‌های ۲۲، ۲۳ و ۲۴ مردادماه سال جاری برگزار نماید. با توجه به لزوم حفظ این سرمایه ملی ثبت شده، ضروری است جهت مشارکت فعال در این برنامه، حداکثر تا تاریخ ۱۵/مرداد/۹۳ نسبت به معرفی مسئول کارگروه حفظ محیط کوهستان آن هیأت اقدام نمایند. بدیهی است این حرکت ارزنده گامی است در جهت حفظ محیط کوهستان‌های کشور که جزء سرمایه‌های تجدیدناپذیر این سرزمین محسوب می‌شوند.

ـ زمان و مکان ثبت‌نام و پذیرش: روز چهارشنبه ۲۲/مرداد/۹۳ ـ ساعت ۹ صبح ـ مجتمع کوهستانی پلور.

:: موضوعات مرتبط: اطلاعیه، ،

نویسنده : روابط عموی گروه آوا تاریخ : چهار شنبه 8 مرداد 1393

چند ثانیه تا سقوط مرگباردر دره کلون بستک

گزارش برنامه کلون بستک :

گزارش علی عسگری

عکس های خفن

طبق قرار قبلی برنامه این هفته قله کلون بستک بود.ساعت 8 صبح حرکت به طرف قله رو آغاز کردیم.گروه 48 نفری ما که بسیار اهسته حرکت می کردند.ساعت 11 به قله رسیدند.بنده به اتفاق سه نفر از دوستان،تصمیم گرفتیم با توجه به زمانی که داریم . تا ساعت 3 به طرف قله سرک چال حرکت کنیم.حدود ساعت 14 برای صرف ناهار توقف نموده و بعد تصمیم گرفتیم برگردیم. طبق پیشنهاد یکی از دوستان مسیر را به طرف گردنه ،تراورس کردیم با وجود اینکه مسیر شیب تند و شن اسکی و لیز بود باز هم این اشتباه رو کردیم و به طرف گردنه راه افتادیم.

حدود یک ساعت رفتیم به شیب نسبتا تندتر که ماسه زار هم بود رسیدیم.دونفر از دوستان به سختی از مسیر عبور کردند،یکی از دوستان که جلوی من بود،روی مسیری که حدود 5 متر بود لیز خورد،بهش گفتم روی زمین بخوابد تا اصطکاکش با زمین بیشتر شود ولی بدلیل شیب تند همچنان در حال سقوط به طرف دره بود.ناچارا من به طرفش رفتم و با دست چپ بازویش را گرفتم.ولی خودم هم لیز خوردم و دونفری به طرف دره در حال سقوط بودیم.هیچ مانعی برای نگه داشتن ما وجود نداشت.وهیچ کاری هم از دست کسی بر نمی آمد.سنگ اول را گرفتم خرد شد سنگ دوم و سوم هم بدلیل ریزشی بودن خرد شد.و من با دست راست می گشتم شاید چیزی پیدا کنم که خودم و دوستم را نگه دارم.خداوند رحمان گیره ناخنی کوچک برای ما فرستاد و با دست راست سنگ را محکم گرفتم . در حالی که حدود یک متر مانده بود به ته دره سقوط کنیم.تمام این ماجرا در فاصله زمانی چند ثانیه اتفاق افتاد. بلافاصله بعد از توقف،با  شنهایی که زیر پایم جمع شده بود یک سکو درست کردم. هنگامی که مطمئنم شدم می شود روی سکو تکیه کرد،روی زانویم نشستم.بلافاصله طناب انفرادی را از کوله ام در آوردم و با بستن گره سینه به دوستم،توسط همنوردان، حمایت و به مکانی امنی  منتقل شد.بعد هم خودم توسط دوستم به بالا صعود کردم.وماجرا بخیر گذشت.

همیشه اشتباه انسانی است که در کوه باعث مرگ و اتفاقات ناگوار می شود.اگر خدا با ما نبود حتما امروز در دره ای عمیق ارامیده بودیم و الان تیتر سایتها و وبلاگها بودیم.

یادتان باشد همیشه بهترین مسیر،مسیر پاکوب و عمومی است.چرا که کاملا شناخته شده و تقریبا امن می باشد. همیشه کوتاهترین راه بهترین راه نیست.

ما بخاطر اینکه چند دقیقه زودتر برسیم مسیر بسیار خطرناکی رو برای فرود انتخاب کردیم.واگر لطف خدا و کمک دوستانم نبودحتما به ته دره سقوط می کردیم.

این مطلب رو برای خودستایی در اختیار شما دوستان عزیزم قرار نمی دهم.این گزارش صرفا جهت اطلاع شما عزیزان کوهنوردی است که اشتباه ما را تکرار نکنید و از تجربه ای که برای ما اتفاق افتاد درس عبرت بگیرید.

با ارزوی سلامتی برای همه ورزشکاران و کوهنوردان عزیز.

:: موضوعات مرتبط: تابستان 93، ،

نویسنده : روابط عموی گروه آوا تاریخ : یک شنبه 5 مرداد 1393

تمام حقوق اين وبلاگ و مطالب آن متعلق به گروه کوهنوردی آوا مي باشد.