گروه کوهنوردی آوا
گزارش صعود به قلل ایران

اطلاعیه / قابل توجه مسئولین بخش های جستجو و نجات استان‌ها انعقاد تفاهم نامه همکاری فدراسیون با سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر واژه کوهستان یا قبرستان: شاهوار ۱۷.۱۲.۹۷ یخ نوردی دره هملون ۲۸.۱۰.۹۷ گاوبینی ۲۱.۱۰.۹۷ گاوبینی ۲۱.۱۰.۹۷ نجفدر به هاره قسمت سوم تصاویر نجفدر به هاره قسمت دوم تصاویر نجفدر به هاره قله برج ۱۰.۶.۹۷ تصاویر قله پاشوره ۲۲.۴.۹۷ دوره نجات فنی دهمین جلسه کمیسیون ایمنی ارتفاعات شمالی تهران برگزار شد خط الراس ریزان.پرسون.اندار.۹۷۰۳۰۱۸ مصوبات نهمین جلسه کمیسیون ایمنی ارتفاعات شمال تهران: دهمین شماره گاهنامه «صعود» منتشر شد مصوبات هشتمین جلسه کمیسیون ایمنی ارتفاعات شمال تهران

یمایش مسیر امامزاده بی بی زبیده ، روستای خرمده 92/9/22

بنام خالق کوه های سر فراز

عنوان برنامه : پیمایش مسیر امامزاده بی بی زبیده ، واقع در گیلاوند ، روستای خرمده

زمان اجرای برنامه : 92/9/22 ازساعت 8 صبح تا 5/5 بعد ازظهر

همنوردان :مصطفی رحمت اللهی ،هادی احمدی ، امیر مهدی کیا ، اسماعیل جعفرپور، احمد فرشباف ، پرویز مقدم

، اکبر عظیمی ، حسین امیری ،رحمان رفیقی

راهنما : هادی احمدی

عکس : آقای جعفرپور

با تشکر از وبلاگ آب حیات و آقای جعفر پور

نویسنده : روابط عموی گروه آوا تاریخ : شنبه 23 آذر 1392

روز جهانی کوهستان مبارک باد

کوه نوردی، تنها بالا رفتن از کوه نیست!

ما مسوولیت حفاظت کوهستان را نیز داریم. در این جا خواهیم کوشید:

1-کوه نوردی و کوه گردی مسوولیت پذیر را بشناسیم و ترویج کنیم.

2-مشکلات کوه ها را ببینیم، این مشکلات را گزارش کنیم، و راه هایی برای جلوگیری از آلودگی و تخریب کوهستان بیابیم.

ما کوه‌نوردان می‌توانیم روز جهانی کوهستان را روزی بدانیم برای تجدید پیمان میان خودمان به منظور حفاظت و حمایت از محیط‌های بی‌مانندی که رنگ و شور زندگی‌مان را مدیون آن‌ها هستیم.

International Mountain Day in Iran

از سال 2003، روز یازدهم دسامبر از سوی سازمان ملل، "روز جهانی کوهستان" نامیده شده است. هدف از این نام‌گذاری و اجرای برنامه‌های گوناگون به این مناسبت، دامن زدن به بحث‌ اهمیت کوهستان در چرخه‌ی حیات است. کوه‌ها، تامین‌کننده‌ی بخش بزرگی از آب شیرین جهان، فراهم‌کننده‌ی مواد  معدنی و چوب، پناه‌دهنده به حیات وحش، ایجاد کننده‌ی جریان‌های هوایی، پدید آورنده‌ی فرهنگ‌ها و خرده‌فرهنگ‌های ارزشمند، و  بستر انواع ورزش‌ها و تفریح‌های طبیعی هستند.

با تمام ارزش‌هایی که کوه‌ها برای "زیست پایدار" جامعه‌های انسانی دارند، اما انواع بهره‌برداری‌ها و برنامه‌های عمرانی بی‌ملاحظه سبب تخریب و آلودگی این سرمایه‌های گرانفدر و بی‌جایگزین شده است. برای نمونه، در ایران استفاده‌ از جنگل‌‌ها و مراتع های کوهستانی در حد بالاتر از ظرفیت تحمل آن‌ها، برای چراندن دام و برداشت چوب و بوته، موجب فرسایش شدید خاک شده که این خود به ناباروری خاک، بروز سیل‌های ویرانگر، تخریب بستر رودها، پر شدن مخزن سدها و کوتاه شدن عمر مفید آن‌ها شده است. همچنین، طرح‌های پرشمار سد سازی که بی توجه به ملاحظات زیست‌محیطی و بسیار فراتر از نیاز کشور به این سازه‌ها، اجرا شده یا در دست اجرا هستند، سبب نابودی مراتع و جنگل‌های کوهستانی، تغییر مخرب بوم‌سازگان (اکوسیستم) رودخانه‌ها، تغییر سامانه‌های دیرپای بهره‌برداری از آب رودها، بروز اختلاف‌های محلی و منطقه‌ای، خشک شدن تالاب‌ها، و مشکلات دیگر شده است.

:: موضوعات مرتبط: اطلاعیه، ،

نویسنده : روابط عموی گروه آوا تاریخ : چهار شنبه 20 آذر 1392

قله تماشا ( 92/9/1 )

به نام خالق مهربان

در هر طلوع و غروب خورشید، شاد باش و خوب زندگی کن، شاید فردایی نباشد

وقتی اون بالا می رسی ، در میان خنده وگریه ، در میان همهمه شادی همنوردا ، دوست داری سرت را سوی

آسمان کنی و با تمام وجود فریاد بکشی که :

شکرت خدایا ...

برای دیدن بقیه عکسها ادامه مطلب را ببینید

برنامه : قله تماشا 1/9/92

راهنما : هادی احمدی

گزارش : علی عسگری

عکس : آقای جعفرپور و عسگری

همنوردا ن: آقایان سید احمد حسینی ، جعفر پور ، هادی احمدی ، اکبر عظیمی ، جعفری  ، مقدم و

محمد پاینده

منطقه : بومهن -روستاهای گلخندان- کرده بند - زردستان

بهترین زمان صعود زمستان است.

در طول مسیر آب وجود ندارد.

بعضی جاها آنتن موبایل وجود دارد.

با تشکر و سپاس فراوان از جناب آقای احمدی که لطف می کند ، وتجربه چندین ساله خود رو به ما منتقل می کند .انشالله که همیشه سلامت و تندرست باشید

عکس های خفن

قبل از اینکه گزارش برنامه رو بخوام بنویسم.متاسفانه در طول مسیر صعود با صحنه ای روبرو شدیم که بسیار ناراحت کننده بود.در جایی که تابلو سازمان محیط زیست جاجرود نسب شده بود ، شخصی از وسط مسیر یه جاده خاکی زده بود و کامیونهای زیادی تردد می کردند ، یه بیل مکانیکی در حال عبور بود که با دیدن ما در اون منطقه تعجب کرد بعد از احوال پرسی ازش پرسیدیم اینجا که جزء ، منطقه حفاظت شده است شما اینجا چیکار می کنید  گفت یک نفر اینجا معدن زده و کامیونها همه برای اون کار می کنند. جالبتر این بود از روی قله که نگاه می کردیم . زمینهای منطقه رو تقسیم کرده و دیوارکشی و مشغول ساخت و ساز ساختمان بودند.بنده و آقای احمدی به چند نفر از ارگانهای ذیربط تماس گرفته و اطلاع دادیم که تا امروز برای انها اهمیت نداشته و با ما تماس نگرفته اند.

درصورت تمایل با ارسال شماره تماس به ایمیل زیر با آنها همکاری لازم را انجام خواهیم داد.

Ali.asgari1355@yahoo.com

عکس های خفن

ساعت 5 از میدان نازی اباد حرکت کرده و ساعت 7:30 به بومهن رسیدیم. بعد از عبور از روستای گلخندان و کردبچه در انتهای روستای زردستان خودروها را  پارک نمودیم.ساعت 8 شروع به حرکت کرده و حدود ساعت 11 به قله رسیدیم.البته ما از سمت شمال به سمت غرب  که قله قرار داشت حرکت کردیم . بعد از صرف صبحانه در روی قله که پوشیده از مه و برف بود ساعت 12:30 به طرف جنوب حرکت کرده و در مسیر آب رفت ، راه افتادیم تا به آبشار کوچکی رسیدیم از آن سٌر خورده ، و سپس مسیر را به طرف شرق ادامه  دادیم . تا به دشت بسیار زیبایی که از بالا انگار رنگ زرد پاشیده بودند رسیدیم . بعد از گرفتن چندتا عکس مسیر را که تقریبا پاکوب بود به طرف شمال ادامه دادیم تا به رودخانه و تنگه بسیار زیبایی رسیدیم ، با کمک یک تنه درخت و استفاده از طناب انفرادی ، از رودخانه عبور کردیم و جالبتر دیدن ، درخت اناری بود که پرندگان از آن تغذیه می کردند.و یادم افتاد که خداوند رحمان در هر جای به مخلوقات خود روزی می دهد .

مسیر را به طرف  شرق ادامه دادیم . و ناچارا باید از یه مسیر باتلاقی عبور میکردیم که در انجا  جای پای یه پلنگ را مشاهده کردیم.

خلاصه بعد از عبور از چند تپه که به طرف شمال می رفت و عبور از روخانه در تاریکی شب ساعت 19 سوار ماشینها شدیم و به طرف تهران حرکت نمودیم.

عکس های خفن

به جرات می توانم بگم که در تمام سالهایی که با دوستان و گروههای مختلف کوهنوردی کردم . این برنامه در آن منطقه بکر و زیبا چیز دیگری بود.جای همه دوستان واقعا خالی بود.

تا صعودی دیگر ، لذتی دیگر ، پروازی دیگر ، تجربه ای دیگر

نویسنده : روابط عموی گروه آوا تاریخ : دو شنبه 11 آذر 1392

صعود یادمانی گرامیداشت کوهنورد فقید پرویز ستوده شایق " جمعه ۸ آذر ۱۳۹۲

با تشکر از وبلاگ آب حیات

تاریخ اجرای برنامه : جمعه ۸ آذر ۱۳۹۲

عنوان برنامه : شرکت در برنامه بزرگداشت کوهنورد فقید پرویز ستوده شایق  از پارک جمشیدیه تا تپه نور الشهداء و سپس صعود به قله کلک چال

همراهان :آقایان رحمت اللهی ٬ احمدی ٬ عسگری ٬ جعفرپور ٬ محسن وکیلی ٬ مقدم ٬ و خانم مریناز دواچی  و مهمانان برنامه آقای جهانبخش و خانم الماسی

ساعت هفت ونیم صبح حرکت خود را از پارک جمشیدیه شروع کردیم و بعد از پیوستن به گروه هایی که در برنامه کوه پیمایی گرامی داشت آقای ستوده شرکت کرده بودند ٬ در ساعت حدود ده به تپه نور الشهدا رسیدیم . این مراسم از طرف گروه کوهنوردی سازمان فضایی ایران با همکاری گروه کوهنوردی شهید ورکش و دیگر گروه های کوهنوردی و با شرکت خانواده محترم ستوده برگذار شده بود که تا ساعت یازده و نیم ادامه داشت . گروه ما هم در این مراسم شرکت و به خانواده مرحوم ستوده تسلیت گفته و مراتب همدردی خود را اعلام کردیم.

سپس عازم اردوگاه کلک چال شده و پس از صرف غذا در ساعت ۱۲.۵ به قصد قله به راه افتادیم البته آقای احمدی به دلیل اینکه پسرش محمد حسین همراهش بود به همراه آقای رحمت اللهی و مقدم ادامه مسیر ندادند .

فاصله یک ساعته تا تقاطع محلی که به قله کلک چال و شیر پلا و دره پیاز چال منتهی می شد را در شرایطی طی کردیم که در ابتدا اثری از باد و برف نبود اما با نزدیک شدن به تقاطع ٬هم حجم برف افزایش می یافت و هم بر شدت باد افزوده می شد . به طوری که در آن نقطه آنطور که کوهنوردان دیگر می گفتند شدت باد بیش از چهل کیلومتر و دمای هوا پنج درجه زیر صفر بود .

بیش از ده دقیقه نتوانستیم در آن منطقه توقف کنیم و کوهنوردانی هم که از قله باز می گشتند آن طور که خود می گفتند با استفاده از طنابی که به همدیگر بسته بودند از آسیب باد در امان مانده بودند .

ساعت سه و نیم بود که به اردوگاه باز گشتیم و بعد از یکساعت نشستن و استراحت به سمت جمشیدیه حرکت کردیم.

برای دیدن بقیه عکسها ادامه مطلب راببینید

نویسنده : روابط عموی گروه آوا تاریخ : یک شنبه 10 آذر 1392

برنامه جمعه 8/9/92

سلام با توجه به اطلاعیه فوق برنامه قبلی که اعلام گردیدکنسل شد و برنامه گروه بر اساس  زیر انجام می گیرد

برای شادی روح همه کوهنوردان صلوات بفرستید

بنام خدا

" صعود یادمانی گرامیداشت کوهنورد فقید پرویز ستوده شایق "
جمعه ۸ آذر ۱۳۹۲

گروه کوهنوردی سازمان فضایی ایران با همکاری گروه کوهنوردی شهید ورکش در نظر دارد صعودی همگانی به مناسبت گرامیداشت یاد و خاطره ی کوهنورد فقید، زنده یاد "پرویز ستوده شایق" برگزار کند.

برای این منظور اجرای برنامه ی تپه نورالشهداء - کلکچال در نظر گرفته شده است. سطح این برنامه کوهپیمایی سبک بوده و امکان شرکت تمام عزیزان در آن میباشد.

لذا از تمامی عزیزانی که امکان و تمایل به شرکت در این برنامه را دارند، دعوت می شود صبح روز جمعه، 1392.09.08 راس ساعت 07:30 در مقابل درب اصلی پارک جمشیدیه حضور به هم رسانند.

منبع : تهران کوه
لطفا اطلاع رسانی کنید

:: موضوعات مرتبط: اطلاعیه، ،

نویسنده : روابط عموی گروه آوا تاریخ : چهار شنبه 6 آذر 1392

تمام حقوق اين وبلاگ و مطالب آن متعلق به گروه کوهنوردی آوا مي باشد.