گروه کوهنوردی آوا
گزارش صعود به قلل ایران

اطلاعیه / قابل توجه مسئولین بخش های جستجو و نجات استان‌ها انعقاد تفاهم نامه همکاری فدراسیون با سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر واژه کوهستان یا قبرستان: شاهوار ۱۷.۱۲.۹۷ یخ نوردی دره هملون ۲۸.۱۰.۹۷ گاوبینی ۲۱.۱۰.۹۷ گاوبینی ۲۱.۱۰.۹۷ نجفدر به هاره قسمت سوم تصاویر نجفدر به هاره قسمت دوم تصاویر نجفدر به هاره قله برج ۱۰.۶.۹۷ تصاویر قله پاشوره ۲۲.۴.۹۷ دوره نجات فنی دهمین جلسه کمیسیون ایمنی ارتفاعات شمالی تهران برگزار شد خط الراس ریزان.پرسون.اندار.۹۷۰۳۰۱۸ مصوبات نهمین جلسه کمیسیون ایمنی ارتفاعات شمال تهران: دهمین شماره گاهنامه «صعود» منتشر شد مصوبات هشتمین جلسه کمیسیون ایمنی ارتفاعات شمال تهران


آقای خردمند و همسر محترم..زیارت خانه امن الهی بر شما گوارا باد

 

جناب آقاي خردمند و همسر گرامي 

 

ورود به حريم امن الهي سنگ زدن بر اهريمن درون

و تصفيه روح و جانتان را ارج مي نهيم

مقدمتان گلباران زيارتتان مقبول درگاه حق

 

کعبه، بوسه گاه هزاران مجنون است که در پی لیلای دیدار،

 

رنجِ بادیه بر دوش کشیده

 

و بار هجران را تحمّل کرده اند تا به این مَطاف و مسعی برسند

التماس دعا

 

براي سلامتي تمام زاِِِِيران امن الهي صلوات بفرستيد

 

   

فروشگاه خرید اینترنتی

 



:: موضوعات مرتبط: اطلاعیه، ،

نویسنده : روابط عموی گروه آوا تاریخ : یک شنبه 26 خرداد 1392

بدون شرح

 

 



:: موضوعات مرتبط: بهار 92، ،

ادامه مطلب...
نویسنده : روابط عموی گروه آوا تاریخ : شنبه 25 خرداد 1392

كلاس سنگ پیشرفته 14-16 خرداد92

 

گزارش تصویری دوره پیشرفته سنگوردی

برای دیدن عکسهای بیشتر به ادامه مطلب مراجعه نمایید..

 

 

ساپورت طلایی براق

ساپورت طلایی براق



:: موضوعات مرتبط: بهار 92، ،

ادامه مطلب...
نویسنده : روابط عموی گروه آوا تاریخ : شنبه 25 خرداد 1392

نوشیدنی مناسب برای ورزشکاران

 

 

استفاده از نوشیدنی و مواد غذایی مناسب هنگام ورزش و پس از آن ، می تواند نقش موثری در جبران انرژی از دست رفته ورزشکار داشته باشد:

 بیشتر ورزشکاران از آب یا نوشیدنی‌های ورزشی صنعتی استفاده می‌کنند. محققان اخیرا دریافتند که خوردن شیر کاکائوی کم‌چرب می‌تواند مفیدتر از نوشیدنی‌های ورزشی باشد.

milk

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، تحقیقات جدید نشان دادند که خوردن شیرکاکائوی کم‌چرب برای بازیابی قوا بعد از ورزش مناسب است. خوردن این نوشیدنی بعد از ورزش برای ورزشکاران حرفه‌ای و آماتور فوایدی به همراه دارد. این تحقیقات در کالج آمریکایی پزشکی ورزش انجام شدند و در مجله‌ی «قدرت و شایسته‌سازی» به چاپ رسیده‌اند. ورزشکارانی که بعد از ورزش شیرکاکائوی کم‌چرب حاوی کربوهیدرات و میزان کمی پروتئین مصرف کنند، کارآیی بالاتری پیدا می‌کنند و در شرایط بدنی بهتری خواهند بود.

محققان دانشگاه تگزاس، فواید مصرف شیرکاکائوی کم‌کالری را با خوردن نوشیدنی‌های کربوهیدرات‌دار دیگر مقایسه کردند.

فواید شیرکاکائو عبارتند از:

۱- بالا بردن کارآیی: بعد از تمرینات خسته کننده، ورزشکارانی که از شیرکاکائوی کم‌چرب استفاده می‌کنند قدرت بیشتری پیدا می‌کنند. ۱۰ دوچرخه‌سوار که به مدت ۹۰ دقیقه با شدت متوسط تمرین کرده بودند، در مدت ۴ ساعت استراحت خودد از این نوشیدنی استفاده کردند که نتیجه بهتری از این ماده غذایی گرفتند.

۲- سازگاری سریع‌تر با تمرین: در مقایسه با نوشیدنی‌های ورزشی دیگر، شیر کاکائوی کم‌کالری، کارآیی هوازی بدن و سازگاری بدن را بالا می‌برد. در مطالعاتی که بر روی ۳۲ مرد و زن دوچرخه‌سوار انجام شد، بعد از ۴/۵ هفته دوچرخه‌سواری همراه با ۵ روز در هفته ورزش سنگین دوچرخه‌سواران از این نوشیدنی استفاده کردند که نتایج مثبتی به همراه داشت.

۳- ترکیبات بهتر بدن: (عضلات بیشتر و چربی کمتر)

با خوردن شیرکاکائو بعد از ورزش، دوچرخه‌سواران بعد از ۴/۵ هفته ورزش حدود ۳ پوند ماهیچه بیشتر از کسانی که نوشیدنی‌های کربوهیدرات‌دار خوردند اضافه کردند.

به طور کلی تمامی این تحقیقات نشان دادند که شیرکاکائوی کم‌چرب که در دسترس همه‌ی ورزشکاران نیز هست می‌تواند کارآیی آنها را بالا ببرد. تحقیقات بیشتری برای درک کامل مکانیزم بدن بعد از خوردن این نوشیدنی لازم است.

محققان معتقدند دو ساعت بعد از ورزش زمان بسیار مهمی است. در این زمان ورزشکاران باید به بازیابی قوا بپردازند تا بهترین استفاده را از تمرینات خود ببرند.

شیرکاکائوی کم‌چرب بسیاری از مواد غذایی از جمله پروتئین، کلسیم، پتاسیم، سدیم و منیزیم را در خود دارد. به‌علاوه این نوشیدنی ویتامین B لازم برای کسب انرژی، ویتامین D و فسفر دارد که به ورزشکاران کمک می‌کند تا استخوان‌های مقاوم‌تری داشته باشند خطر شکستگی در آنها کمتر شود.

منبع: ایسنا با تشکر از گروه کوه نوردی یاشا سهندیم

 



:: موضوعات مرتبط: تغذیه، ،

نویسنده : روابط عموی گروه آوا تاریخ : سه شنبه 21 خرداد 1392

صعود مشترک فصلی بانوان کوه‌نورد و مربی استان تهران به قله "میشینه مرگ لزور"

 

بانوان کوه نورد تهرانی، به سیزدهمین صعود فصلی بانوان استان؛ فراخوانده می شوند

"صعود قله میشینه مرگ لزور (4075 متر) - در روستای لزور"



 

احتراماً، به اطلاع می رساند این هیئت افتخار دارد که در چهارمین سال اجرای صعود های فصلی بانوان و در راستای اهداف آن شامل: ترغیب روحیه همکاری و همدلی، آشنایی بیشتر با یکدیگر، تبادل اطلاعات و نقطه نظرات، ارتقای سطح فنی و کیفی فعالیت‌ها، سیزدهمین صعود فصلی خود را در بهار در تاریخ جمعه 31 خرداد ماه 1392 به قله 4075 متری "میشینه مرگ لزور" در روستای زیبای لزور واقع در بخش ارجمند شهرستان فیروزکوه و با سرفصل آموزشی پوشش گیاهی برگزار نماید.

لذا از هیئت ‌های تابعه، حوزه‌ها، باشگاه‌ ها و گروه‌ها درخواست می شود در صورت تمایل؛ حداکثر تا پایان وقت اداری روز یکشنبه 26 خرداد ماه 1392، اسامی 3 نفر از بانوان کوه‌ نورد خود را که دارای کارت بیمه ورزشی، مدرک کارآموزی کوه پیمایی، آمادگی جسمانی مناسب و دارای تجربه کوه نوردی می باشند، جهت اقدامات بعدی؛ به این هیئت اعلام نمایند.


:: موضوعات مرتبط: اطلاعیه، ،

نویسنده : روابط عموی گروه آوا تاریخ : دو شنبه 20 خرداد 1392

قله کلون بستک (10/3/92)

 

بنام هستی بخش بی همتا

مقصد : قله کلون بستک

تعداد :  ده نفر از همراهان گروه کوهنوردی آوا

آقایان : مصطفی  رحمت اللهی ـ هادی احمدی ـ قاسم خردمند ـ اسماعیل جعفرپور ـ پرویز مقدم ـ اکبر عظیمی ـ رحمان رفیقی ـ حسن جوهری ـ عباس صادق زاده ـ میلاد خردمند

سرپرست : عباس صادق زاده

گزارش و عكس : آقاي جعفر پور

 

با تشكر از وبلاگ آب حيات 


http://abehayat.blogfa.com/

قلهٔ کلون‌بستک، در خط الرأس سرکچال، در شمال روستای دربندسر قرار گرفته‌است. دامنه‌های جنوب و جنوب شرقی این قله مشرف به منطقه لواسانات و دشت لار بوده و نزدیک حد رودبارقصران قرار دارد و آبریز این دامنه، رودخانه جاجرود است. همچنین دره رودخانه ولایت رود، در جهت شرق به غرب، از شمال این قله گذشته و پس از ادغام با وارنگه رود، رودخانه کرج را تشکیل می‌دهد.

ساعت هشت صبحه که به گردنه دیزین می رسیم  و بعد از پیاده شدن از مینی بوس جاده خاکی را که رو در جهت شرق دارد پیش می گیریم. البته راه ماشین رو تا انتهای این جاده ادامه دارد.

بعد از بیست دقیقه به پارکینگ انتهای جاده خاکی می رسیم. در این محل افراد زیادی در گروه های مختلف  آماده  صعود به قله کلون بستک می باشند.

 

  ادامه گزارش و عکس های بیشتر در ادامه مطلب 

 

 آب حیات




:: موضوعات مرتبط: بهار 92، ،

ادامه مطلب...
نویسنده : روابط عموی گروه آوا تاریخ : یک شنبه 12 خرداد 1392

برگزاری دوره فشرده آشنایی با طبیعت - 14 تا 17 خرداد 1392

 

برگزاری دوره فشرده آشنایی با طبیعت - 14 تا 17 خرداد 1392:

 


انجمن پزشکی کوهستان ایران: در حال حاضر؛ "راهنمایان کوهستان" نقشی اساسی در صنعت گردشگری کشورهای کوهستانی پیشرو در عرصه گردشگری جهان دارند و برنامه ریزی و اجرای برنامه های کوه نوردی تماماً توسط راهنمایان کوهستان انجام می­شود. بر طبق قوانین حقوقی کشور ما نیز، سرپرستان تورها و برنامه های طبیعت گردی و کوه نوردی ملزم به دریافت کارت راهنما هستند و در صورت بروز حادثه تنها گروه هایی تحت پوشش بیمه قرار خواهند گرفت که سرپرست برنامه دارای کارت راهنما باشد.

برگزاری "دوره آموزشی راهنمایان کوهستان" در ایران نیز با همکاری مشترک "فدراسیون کوه نوردی و صعودهای ورزشی" و "سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری" از دو سال پیش آغاز شده است. در حال حاضر گواهینامه تعدادی از فراگیران این دوره آموزشی صادر گردیده و تعدادی دیگر از فراگیران دوره راهنمایان کوهستان؛ نیز در حال تطبیق سازی مدارک گذرانده شده خود در فدراسیون کوه نوردی و صعودهای ورزشی هستند که پس از تایید دوره­ها توسط "کارگروه راهنمایان کوهستان"، مدارک این عزیزان نیز جهت صدور گواهینامه راهنمایان کوهستان آماده خواهد شد ...

 

شایان ذکر است که گواهینامه راهنمایان کوهستان؛ به امضای مشترک ریاست محترم "فدراسیون کوه نوردی و صعودهای ورزشی" و ریاست محترم "سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری" می رسد. لذا فارغ التحصیلان این دوره، علاوه بر سرپرستی برنامه در باشگاه ها و گروه های کوه نوردی؛ این امکان را دارند تا به عنوان سرپرست و راهنمای تورهای طبیعت گردی و کوه نوردی در آژانس های گردشگری فعالیت نمایند.
تمهیدات و تسهیلات ویژه "کارگروه راهنمایان کوهستان" برای "مربیان و مدرسان کوه نوردی":

 


"دوره راهنمایان کوهستان"
، از سه بخش مختلف تشکیل می شود: . . . .


:: موضوعات مرتبط: اطلاعیه، ،
:: برچسب‌ها: راهنمایان کوهستان,

ادامه مطلب...
نویسنده : روابط عموی گروه آوا تاریخ : چهار شنبه 8 خرداد 1392



تمام حقوق اين وبلاگ و مطالب آن متعلق به گروه کوهنوردی آوا مي باشد.