برنامه : قله الوند 12/8/91
گروه کوهنوردی آوا
گزارش صعود به قلل ایران

اطلاعیه / قابل توجه مسئولین بخش های جستجو و نجات استان‌ها انعقاد تفاهم نامه همکاری فدراسیون با سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر واژه کوهستان یا قبرستان: شاهوار ۱۷.۱۲.۹۷ یخ نوردی دره هملون ۲۸.۱۰.۹۷ گاوبینی ۲۱.۱۰.۹۷ گاوبینی ۲۱.۱۰.۹۷ نجفدر به هاره قسمت سوم تصاویر نجفدر به هاره قسمت دوم تصاویر نجفدر به هاره قله برج ۱۰.۶.۹۷ تصاویر قله پاشوره ۲۲.۴.۹۷ دوره نجات فنی دهمین جلسه کمیسیون ایمنی ارتفاعات شمالی تهران برگزار شد خط الراس ریزان.پرسون.اندار.۹۷۰۳۰۱۸ مصوبات نهمین جلسه کمیسیون ایمنی ارتفاعات شمال تهران: دهمین شماره گاهنامه «صعود» منتشر شد مصوبات هشتمین جلسه کمیسیون ایمنی ارتفاعات شمال تهران

برنامه : قله الوند 12/8/91

راهنما : آقای هادی احمدی

سرپرست و گزارش : علی عسگری

عکاس : امیر مهدی کیا

تعداد همنوردان : 15 نفر

آقایان :مصطفی رحمت اللهی .داوود احمدی .حسین امیری . علی رضا امیری . امیر حسین امیری اکبر عظیمی . محسن وکیلی . احمد حسینی . سعید روشن ضمیر . حسن شاد فر .

خانمها : سپیده فتحی . ویدا جوراب دوزها

برای دیدن بقیه عکسها به ادرس زیر مراجعه نمایید.

الوند با ارتفاع 3450 متر بلندترین قله منطقه همدان است و از جمله کوه هایی است که به دلیل وجود در منطقه سردسیر همدان دارای زمستانی سرد و طاقت فرساست. البته بایستی دانست که زمستان الوند از اواخر ماه آبان آغاز شده و تا اواخر فروردین ماه ادامه می یابد. به دلیل نزدیک بودن الوند به شهر همدان و همچنین وجود جاذبه گردشگری گنج نامه در دامنه این کوه زیبا همه هفته خیل مشتاقان طبیعت و کوهنوردی به سمت منطقه رهسپار می شوند و به صعود الوند و بازدید از مناطق دیدنی اطراف آن می پردازند

از جمله مواردی که در مورد الوند و اهمیت آن در صعود می توان اشاره کرد این است که این کوه منطقه ایست برای اجرای برنامه های تمرینی فدراسیون کوهنوردی و همچنین تیمهای آزادی که قصد صعود به قلل خارج از کشور به خصوص کوه های منطقه هیمالیا را دارند

امیر حسین امینی (سر قدم)

طبق برنامه گروه حرکت ما شب پنج شنبه 11/8/91 ساعت 22 حرکت از ترمینال جنوب آغاز شد و جمعه 12/8/91 ساعت 30/1 بامداد به شهر همدان رسیدیم. خوشبختانه مکان مناسبی در ترمینال وجود دارد ، برای استراحت مسافرانی که امکان اسکان ندارند جای خوبی است. پس از آماده شدن همنوردان ساعت 30/2 بامداد  حرکت به سمت گنج نامه آغاز شد. ساعت 15/3 صبح آغاز کوهپیمایی و حدود ساعت 5 صبح به پناهگاه میشان رسیدیم.

قله و یخچال صاحب الزمان عج

خدایشش عجب پناهگاه تمیزی دست مسئولینش درد نکنه که اینجا رو اینقدر تمیز نگه داری میکنن. جا داره مدیریت محترم شیرپلا یه سر به اونجا بزنه و ...

قله الوند

پس از یک ساعت استراحت و صرف صبحانه، صعود به سمت قله رو ساعت 6  آغاز کردیم. در راه با گروه کوهنوردی آزاد از تهران برخورد کردیم وافتخار همنوردی با این پیشکسوتان عزیز تا تخته نادر و کنار چشمه گورای نادر نسیب ما شد. بعد از گرفتن چند تا عکس تکی مسیررو به سمت قله که کاملا پاکوب و مشخص است ادامه دادیم. جای همه دوستان واقعا خالی بود...

این بار اقای امیر حسین امیریجوانترین عضو گروه ما افتخار سر قدمی رو به همه ما داد.و با قدمهای کوچک خودش همه بدنبالش حرکت کردیم.متاسفانه بدلیل نداشتن کفش مناسب و باتوجه به بارش برف نسبتا سنگینی که در منطقه وجود داشت. با وجود آمادگی جسمانی خوبی که داشت با توجه به نظر سرپرست گروه اجازه صعود به قله رو بهش  ندادند.(امیرحسین  جان ببخشید کوهستان با تمام زیبایی که داره خطراتی داره که ممکن بود باعث آسیبهای جبران ناپذیر بشه که انشالله در برنامه بعدی و با لوازم مناسب در خدمتت هستیم.)

ساعت 30/11 به موفق به صعود قله شدیم. باد نسبتا سردی می وزید و اجاز نمیداد که زیاد بتونیم رو قله بمونیم.بعد گرفتن چندتا عکس، خوردن میوه در قله که واقعا همیشه لذت بخشه و با هیچ چیز قابل مقایسه  نیست وبه امید صعود دیگر انشالله با بقیه دوستان با این منطقه نیز خداحافظی کردیم.ساعت 16 به پناهگاه رسیده و بعد از صرف ناهار با تله کابین به گنج نامه رسیدیم و ساعت 17 سوار اتوبوس به سمت تهران حرکت کرده .ساعت 22 نیز به ترمینال جنوب رسیدیم.

اخ ب چه صفایی میده با تله کابین بر میگردی

نخود نخود هر کی رود خانه خود تا جمعه اینده انشالله...

نظرات شما عزیزان:

هادی احمدی
ساعت19:45---18 آبان 1391
باعرض سلام به تمام همنوردان

امیدوارم خوش گذشته باشد.به امیدسفرهای جذاب ودیدنی دیگر.درضمن مصیبت وارده را به خانم عرب گل تسلیت عرض میکنم.

حسن شادفر

عکس شما

:: موضوعات مرتبط: پاییز 91، ،

نویسنده : روابط عموی گروه آوا تاریخ : یک شنبه 14 آبان 1391

تمام حقوق اين وبلاگ و مطالب آن متعلق به گروه کوهنوردی آوا مي باشد.