پردیس:روستای واصفجان (11/12/91)
گروه کوهنوردی آوا
گزارش صعود به قلل ایران

اطلاعیه / قابل توجه مسئولین بخش های جستجو و نجات استان‌ها انعقاد تفاهم نامه همکاری فدراسیون با سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر واژه کوهستان یا قبرستان: شاهوار ۱۷.۱۲.۹۷ یخ نوردی دره هملون ۲۸.۱۰.۹۷ گاوبینی ۲۱.۱۰.۹۷ گاوبینی ۲۱.۱۰.۹۷ نجفدر به هاره قسمت سوم تصاویر نجفدر به هاره قسمت دوم تصاویر نجفدر به هاره قله برج ۱۰.۶.۹۷ تصاویر قله پاشوره ۲۲.۴.۹۷ دوره نجات فنی دهمین جلسه کمیسیون ایمنی ارتفاعات شمالی تهران برگزار شد خط الراس ریزان.پرسون.اندار.۹۷۰۳۰۱۸ مصوبات نهمین جلسه کمیسیون ایمنی ارتفاعات شمال تهران: دهمین شماره گاهنامه «صعود» منتشر شد مصوبات هشتمین جلسه کمیسیون ایمنی ارتفاعات شمال تهران


پردیس:روستای واصفجان (11/12/91)

 

بنام خالق هستی بخش

با تشکر از آقای جعفر پور بابت گزارش وعکسهای زیبایشان

برداشت از وبلاگ آب حیات

http://abehayat.blogfa.com/

 

روستای واصفجان با 3کیلومتر فاصله در شمال فاز یک شهرپردیس واقع شده است. این روستا با سابقه سکونت 800ساله در دامنه کوه گته‌بند (صخره بزرگ) از رشته‌ کوه‌های البرز، از قدیم الایام در محدوده لواسانات و جزو روستاهای شهرستان شمیرانات به حساب می آمد که پس از تاسیس شهر جدید پردیس به این شهر الحاق شد.. واصفجان از آب، برق و تلفن و گازشهری بهره مند است .روستایی با حدود هزار نفر جمعیت که شغل سنتی باغداری گردو اولین پیشه‌شان است. گرچه چند سالی است اغلب به جای کشاورزی و باغداری، زمین‌هایشان را برای ویلاسازی می‌فروشند.

برنامه این هفته رو با حضور چهار نفر از دوستان در ساعت هشت شروع کردیم .ارتفاعات این منطقه در شمال روستا و در امتداد شرق به غرب گسترده شده وبا آشنایی که آقای احمدی به منطقه داشتن تونستیم ساعت دوازده در قله شرقی مستقر بشیم .در بازگشت زمان کافی بود تا در محوطه میان دره و در کنار جوی آب آتشی روشن کرده و از غذا و چای و گپ دوستانه بهره مند بشیم.

واقعا این برنامه ها فرصتی است برای شناختن مناطقی که تا حال برامون نا آشنا بوده و همه این ها رو مدیون دوست عزیزمون آقای احمدی هستیم که با محبت و سخاوت آنچه را که در طول بیش از سی سال آموخته و تجربه کرده بدون هیچ چشمداشت و منتی در اختیارما قرار می دهد. و جا دارد که از طرف خودم و سایر دوستانی که در برنامه ها حضور دارنداز ایشان تشکر و قدردانی کنم.

سر در مسجد جامع روستای واصفجان

نمایی از روستا که خانه های آن شباهتی به خانه های روستایی ندارد

در مسیر قله با دورنمایی از قله

بر فراز قله

تقدیم به دوست عزیز آقای احمدی

استراحت و لذت بردن از گرمای آتش

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







:: موضوعات مرتبط: زمستان 91، ،

نویسنده : روابط عموی گروه آوا تاریخ : پنج شنبه 17 اسفند 1391



تمام حقوق اين وبلاگ و مطالب آن متعلق به گروه کوهنوردی آوا مي باشد.