كوه‌نوردان مراقب سقوط فصلی بهمن باشند!
گروه کوهنوردی آوا
گزارش صعود به قلل ایران

اطلاعیه / قابل توجه مسئولین بخش های جستجو و نجات استان‌ها انعقاد تفاهم نامه همکاری فدراسیون با سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر واژه کوهستان یا قبرستان: شاهوار ۱۷.۱۲.۹۷ یخ نوردی دره هملون ۲۸.۱۰.۹۷ گاوبینی ۲۱.۱۰.۹۷ گاوبینی ۲۱.۱۰.۹۷ نجفدر به هاره قسمت سوم تصاویر نجفدر به هاره قسمت دوم تصاویر نجفدر به هاره قله برج ۱۰.۶.۹۷ تصاویر قله پاشوره ۲۲.۴.۹۷ دوره نجات فنی دهمین جلسه کمیسیون ایمنی ارتفاعات شمالی تهران برگزار شد خط الراس ریزان.پرسون.اندار.۹۷۰۳۰۱۸ مصوبات نهمین جلسه کمیسیون ایمنی ارتفاعات شمال تهران: دهمین شماره گاهنامه «صعود» منتشر شد مصوبات هشتمین جلسه کمیسیون ایمنی ارتفاعات شمال تهران


كوه‌نوردان مراقب سقوط فصلی بهمن باشند!

 

كوه‌نوردان مراقب سقوط فصلی بهمن باشند!

انجمن پزشکی کوهستان ایران: «حميد مساعديان» رئيس مؤسسه‌ی پزشكي كوهستان ايران در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران افزود: فصل زمستان تمام شده و هوا كم كم گرم مي‌شود و اين مسئله باعث مي شود كه در مناطق كوهستاني برف آب و سرازير شود و در نهايت سقوط بهمن حاصل شود و در اين ميان كوه‌نوردان بايد مراقب خود باشند و با احتياط به اين ورزش بپردازند.

وي تصريح كرد، در اين فصل سرما به همراه برف است و افراد بايد با تجهيزات كامل اعزام شوند .

«مساعديان» درادامه گفت : يكي از نكته هاي مهم كه بايد در نظر گرفته شود اين است كوه‌نوردان حتماً قبل از اعزام از شرايط جوي منطقه اطلاعات كافي پيدا كنند و با توجه به اينكه در زمستان اكثر مواقع هواي كوهستان برفي وسرد است از انجام اين ورزش خودداري كنند.

وي اضافه كرد: با آغاز بهار علاقه‌مندان به كوه‌نوردي وطبيعت‌گردي مي‌خواهند به اين ورزش بپردازند و در ايام تعطيلات نوروز كوه‌نوردي انجام دهند كه نياز است مواردي را مورد توجه قرار دهند. اول اينكه قبل از عزيمت از هواشناسي وضعيت آب وهوايي منطقه را بپرسند و با توجه به اينكه در اين فصل هوا متغير است خيلي بايد مواظب خود باشند امكان دارد صبح هوا خوب باشد ولي عصر شرايط به گونه ديگر باشد.

وي گفت: گم كردن مسير هم مسئله مهمي در كوه‌نوردي است كه موجب مي‌شود جان ورزشكار به خطر بيا فتد و سلامت فرد را تهديدكند.

«مساعديان» اضافه كرد كمبودغذا نيز ممكن است سلامت وجان كوه‌نورد را به خطر بياندازد براي همين همراه داشتن دو وعده غذاي اضافي لازم است .

وي گفت: اگر افراد با وسيله نقليه قصد سفر دارند ايمني ماشين خود را كنترل كنند و زنجير و يخ شكن را همراه خود داشته باشند كوهستان را جدي بگيرند و لباس گرم نيز از ملزومات كوه‌نوردي است .

وي عنوان كرد اگر در هنگام سفر مخصوصاً در مناطق كوهستان لباس گرم باعث مي شود كه دماي بدن فرد پايين بيايد و شخص دچار سرما‌زدگي شد اين مورددر سنين پايين و خيلي بالا ممكن است عواقب بدي را به دنبال داشته باشد شايد جوانان مقاومت زيادي را دارا باشند ولي كودكان و كهنسالان اينگونه نيستند!

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







:: موضوعات مرتبط: اطلاعیه، ،

نویسنده : روابط عموی گروه آوا تاریخ : پنج شنبه 8 فروردين 1392



تمام حقوق اين وبلاگ و مطالب آن متعلق به گروه کوهنوردی آوا مي باشد.