برگزاری دوره فشرده آشنایی با طبیعت - 14 تا 17 خرداد 1392
گروه کوهنوردی آوا
گزارش صعود به قلل ایران

اطلاعیه / قابل توجه مسئولین بخش های جستجو و نجات استان‌ها انعقاد تفاهم نامه همکاری فدراسیون با سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر واژه کوهستان یا قبرستان: شاهوار ۱۷.۱۲.۹۷ یخ نوردی دره هملون ۲۸.۱۰.۹۷ گاوبینی ۲۱.۱۰.۹۷ گاوبینی ۲۱.۱۰.۹۷ نجفدر به هاره قسمت سوم تصاویر نجفدر به هاره قسمت دوم تصاویر نجفدر به هاره قله برج ۱۰.۶.۹۷ تصاویر قله پاشوره ۲۲.۴.۹۷ دوره نجات فنی دهمین جلسه کمیسیون ایمنی ارتفاعات شمالی تهران برگزار شد خط الراس ریزان.پرسون.اندار.۹۷۰۳۰۱۸ مصوبات نهمین جلسه کمیسیون ایمنی ارتفاعات شمال تهران: دهمین شماره گاهنامه «صعود» منتشر شد مصوبات هشتمین جلسه کمیسیون ایمنی ارتفاعات شمال تهران


برگزاری دوره فشرده آشنایی با طبیعت - 14 تا 17 خرداد 1392

 

برگزاری دوره فشرده آشنایی با طبیعت - 14 تا 17 خرداد 1392:

 


انجمن پزشکی کوهستان ایران: در حال حاضر؛ "راهنمایان کوهستان" نقشی اساسی در صنعت گردشگری کشورهای کوهستانی پیشرو در عرصه گردشگری جهان دارند و برنامه ریزی و اجرای برنامه های کوه نوردی تماماً توسط راهنمایان کوهستان انجام می­شود. بر طبق قوانین حقوقی کشور ما نیز، سرپرستان تورها و برنامه های طبیعت گردی و کوه نوردی ملزم به دریافت کارت راهنما هستند و در صورت بروز حادثه تنها گروه هایی تحت پوشش بیمه قرار خواهند گرفت که سرپرست برنامه دارای کارت راهنما باشد.

برگزاری "دوره آموزشی راهنمایان کوهستان" در ایران نیز با همکاری مشترک "فدراسیون کوه نوردی و صعودهای ورزشی" و "سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری" از دو سال پیش آغاز شده است. در حال حاضر گواهینامه تعدادی از فراگیران این دوره آموزشی صادر گردیده و تعدادی دیگر از فراگیران دوره راهنمایان کوهستان؛ نیز در حال تطبیق سازی مدارک گذرانده شده خود در فدراسیون کوه نوردی و صعودهای ورزشی هستند که پس از تایید دوره­ها توسط "کارگروه راهنمایان کوهستان"، مدارک این عزیزان نیز جهت صدور گواهینامه راهنمایان کوهستان آماده خواهد شد ...

 

شایان ذکر است که گواهینامه راهنمایان کوهستان؛ به امضای مشترک ریاست محترم "فدراسیون کوه نوردی و صعودهای ورزشی" و ریاست محترم "سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری" می رسد. لذا فارغ التحصیلان این دوره، علاوه بر سرپرستی برنامه در باشگاه ها و گروه های کوه نوردی؛ این امکان را دارند تا به عنوان سرپرست و راهنمای تورهای طبیعت گردی و کوه نوردی در آژانس های گردشگری فعالیت نمایند.
تمهیدات و تسهیلات ویژه "کارگروه راهنمایان کوهستان" برای "مربیان و مدرسان کوه نوردی":

 

 

 

 


"دوره راهنمایان کوهستان"
، از سه بخش مختلف تشکیل می شود:

1- دوره آشنایی با طبیعت:
این دوره در خصوص طبیعت و حیات وحش ایران می باشد که زیر نظر سازمان گردشگری برگزار می شود و حدود پنج ماه به طول می انجامد. این دوره، شامل دروسی همچون آشنایی با پرندگان ایران، آشنایی با گیاهان ایران، آشنایی با پستانداران ایران، آشنایی با اکوتوریسم و مناطق حفاظت شده، آشنایی با اقوام و عشایر ایران، آشنایی با ژئوتوریسم و زمین شناسی و ... می باشد.

2- کوه نوردی عمومی:
کارآموزی کوه پیمایی مقدماتی - نقشه خوانی و کار با قطب نما - مقدماتی GPS - هواشناسی کوهستان - پزشکی مقدماتی کوهستان - کارآموزی مقدماتی برف - کارآموزی مقدماتی سنگ - بهمن شناسی و غاربرفی.

3- کوه نوردی پیشرفته:
کارآموزی پیشرفته سنگ - کارآموزی پیشرفته برف - مبانی جستجو در کوهستان ...


مربیان و مدرسان محترم "فدراسیون کوه نوردی و صعودهای ورزشی" معمولاً دوره های بخش کوهستان را در حین گذراندن دوره های مربیگری؛ پشت سر می گذارند و تمامی مدارکی که در گذشته توسط فدراسیون کوه نوردی و صعودهای ورزشی صادر شده باشد، مورد تایید است و نیازی به حضور مجدد در دوره نمی باشد. تنها مشکل این عزیزان، دوره 5 ماهه آشنایی با طبیعت است. بر این اساس، "موسسه آموزشی آوای ارسباران" تصمیم گرفت تا با همکاری "هیئت کوه نوردی و صعودهای ورزشی استان تهران" تسهیلات ویژه ای را در اختیار مربیان و مدرسان قرار دهد و بخش "آشنایی با طبیعت" دوره راهنمایان کوهستان به صورت فشرده و طی دو زمان چهار روزه؛ برای مربیان و مدرسان کوه نوردی برگزار شود.

این امکان، فقط و فقط اختصاص به مربیان و مدرسان فدراسیون کوه نوردی و صعودهای ورزشی دارد و دیگر کارآموزان، باید در دوره 5 ماهه شرکت کنند. گفتنی ا‌ست؛ در این دوره 8 روزه، تمام مباحث مورد نیاز برای امتحان جامع سازمان گردشگری که شامل 7 درس اصلی می باشد، گنجانده شده است. در کنار آن، فیلم مربوط به کلاس‏های برگزار شده جهت پوشاندن تمام موارد؛ در اختیار مربیان محترم شرکت کننده در دوره فشرده قرار داده می شود.


شایان ذکر است که در تاریخ 14 خرداد تا 17 خرداد بخش اول دوره فوق در تهران؛ ویژه مربیان و مدرسان کوه نوردی برگزار می شود. بدیهی است که ظرفیت محدود بوده و اولویت با دوستانی است که زودتر ثبت نام می کنند. مربیانی که از شهرستان ها قصد دارند در این دوره شرکت می کنند، با هماهنگی دفتر آموزش ارسباران می توانند در طی دوره؛ در استراحتگاه آموزشی ارسباران اقامت داشته باشند.
مدارک لازم جهت ثبت نام: کپی شناسنامه، کپی کارت ملی، کپی آخرین مدرک تحصیلی، 4 قطعه عکس 3*4 و همچنین مدارک مربوط به دوره های طی شده (تمامی این مدارک باید توسط کارگروه راهنمایان کوهستان فدراسیون کوه نوردی و صعودهای ورزشی مورد تایید قرار گیرد و مهر کپی برابر اصل داشته باشد.)

محل برگزاری و ساعات برگزاری کلاس:
 تهران، بلوار میرداماد، نرسیده به خیابان شریعتی، خیابان رودبارغربی جنوبی، پلاک 24
موسسه آموزشی آوای ارسباران، ساعت 8 صبح تا 18 عصر.

هزینه دوره:
 هزینه دوره فوق، معادل 400 هزار تومان می باشد که 200 هزار تومان آن در هنگام ثبت نام و 200 هزار تومان نیز طی یک چک بلند مدت به موسسه آموزشی آوای ارسباران ارائه می گردد. 

تلفن ثبت نام:
 22222032


برچسب‌ها: راهنمایان کوهستان


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







:: موضوعات مرتبط: اطلاعیه، ،
:: برچسب‌ها: راهنمایان کوهستان,

نویسنده : روابط عموی گروه آوا تاریخ : چهار شنبه 8 خرداد 1392



تمام حقوق اين وبلاگ و مطالب آن متعلق به گروه کوهنوردی آوا مي باشد.