نوشیدنی مناسب برای ورزشکاران
گروه کوهنوردی آوا
گزارش صعود به قلل ایران

اطلاعیه / قابل توجه مسئولین بخش های جستجو و نجات استان‌ها انعقاد تفاهم نامه همکاری فدراسیون با سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر واژه کوهستان یا قبرستان: شاهوار ۱۷.۱۲.۹۷ یخ نوردی دره هملون ۲۸.۱۰.۹۷ گاوبینی ۲۱.۱۰.۹۷ گاوبینی ۲۱.۱۰.۹۷ نجفدر به هاره قسمت سوم تصاویر نجفدر به هاره قسمت دوم تصاویر نجفدر به هاره قله برج ۱۰.۶.۹۷ تصاویر قله پاشوره ۲۲.۴.۹۷ دوره نجات فنی دهمین جلسه کمیسیون ایمنی ارتفاعات شمالی تهران برگزار شد خط الراس ریزان.پرسون.اندار.۹۷۰۳۰۱۸ مصوبات نهمین جلسه کمیسیون ایمنی ارتفاعات شمال تهران: دهمین شماره گاهنامه «صعود» منتشر شد مصوبات هشتمین جلسه کمیسیون ایمنی ارتفاعات شمال تهران


نوشیدنی مناسب برای ورزشکاران

 

 

استفاده از نوشیدنی و مواد غذایی مناسب هنگام ورزش و پس از آن ، می تواند نقش موثری در جبران انرژی از دست رفته ورزشکار داشته باشد:

 بیشتر ورزشکاران از آب یا نوشیدنی‌های ورزشی صنعتی استفاده می‌کنند. محققان اخیرا دریافتند که خوردن شیر کاکائوی کم‌چرب می‌تواند مفیدتر از نوشیدنی‌های ورزشی باشد.

milk

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، تحقیقات جدید نشان دادند که خوردن شیرکاکائوی کم‌چرب برای بازیابی قوا بعد از ورزش مناسب است. خوردن این نوشیدنی بعد از ورزش برای ورزشکاران حرفه‌ای و آماتور فوایدی به همراه دارد. این تحقیقات در کالج آمریکایی پزشکی ورزش انجام شدند و در مجله‌ی «قدرت و شایسته‌سازی» به چاپ رسیده‌اند. ورزشکارانی که بعد از ورزش شیرکاکائوی کم‌چرب حاوی کربوهیدرات و میزان کمی پروتئین مصرف کنند، کارآیی بالاتری پیدا می‌کنند و در شرایط بدنی بهتری خواهند بود.

محققان دانشگاه تگزاس، فواید مصرف شیرکاکائوی کم‌کالری را با خوردن نوشیدنی‌های کربوهیدرات‌دار دیگر مقایسه کردند.

فواید شیرکاکائو عبارتند از:

۱- بالا بردن کارآیی: بعد از تمرینات خسته کننده، ورزشکارانی که از شیرکاکائوی کم‌چرب استفاده می‌کنند قدرت بیشتری پیدا می‌کنند. ۱۰ دوچرخه‌سوار که به مدت ۹۰ دقیقه با شدت متوسط تمرین کرده بودند، در مدت ۴ ساعت استراحت خودد از این نوشیدنی استفاده کردند که نتیجه بهتری از این ماده غذایی گرفتند.

۲- سازگاری سریع‌تر با تمرین: در مقایسه با نوشیدنی‌های ورزشی دیگر، شیر کاکائوی کم‌کالری، کارآیی هوازی بدن و سازگاری بدن را بالا می‌برد. در مطالعاتی که بر روی ۳۲ مرد و زن دوچرخه‌سوار انجام شد، بعد از ۴/۵ هفته دوچرخه‌سواری همراه با ۵ روز در هفته ورزش سنگین دوچرخه‌سواران از این نوشیدنی استفاده کردند که نتایج مثبتی به همراه داشت.

۳- ترکیبات بهتر بدن: (عضلات بیشتر و چربی کمتر)

با خوردن شیرکاکائو بعد از ورزش، دوچرخه‌سواران بعد از ۴/۵ هفته ورزش حدود ۳ پوند ماهیچه بیشتر از کسانی که نوشیدنی‌های کربوهیدرات‌دار خوردند اضافه کردند.

به طور کلی تمامی این تحقیقات نشان دادند که شیرکاکائوی کم‌چرب که در دسترس همه‌ی ورزشکاران نیز هست می‌تواند کارآیی آنها را بالا ببرد. تحقیقات بیشتری برای درک کامل مکانیزم بدن بعد از خوردن این نوشیدنی لازم است.

محققان معتقدند دو ساعت بعد از ورزش زمان بسیار مهمی است. در این زمان ورزشکاران باید به بازیابی قوا بپردازند تا بهترین استفاده را از تمرینات خود ببرند.

شیرکاکائوی کم‌چرب بسیاری از مواد غذایی از جمله پروتئین، کلسیم، پتاسیم، سدیم و منیزیم را در خود دارد. به‌علاوه این نوشیدنی ویتامین B لازم برای کسب انرژی، ویتامین D و فسفر دارد که به ورزشکاران کمک می‌کند تا استخوان‌های مقاوم‌تری داشته باشند خطر شکستگی در آنها کمتر شود.

منبع: ایسنا با تشکر از گروه کوه نوردی یاشا سهندیم

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







:: موضوعات مرتبط: تغذیه، ،

نویسنده : روابط عموی گروه آوا تاریخ : سه شنبه 21 خرداد 1392



تمام حقوق اين وبلاگ و مطالب آن متعلق به گروه کوهنوردی آوا مي باشد.