حداقل نیم ساعت ورزش تند در روز می تواند خطر مرگ ناشی از سرطان را به میزان قابل توجهی کاهش دهد
گروه کوهنوردی آوا
گزارش صعود به قلل ایران

اطلاعیه / قابل توجه مسئولین بخش های جستجو و نجات استان‌ها انعقاد تفاهم نامه همکاری فدراسیون با سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر واژه کوهستان یا قبرستان: شاهوار ۱۷.۱۲.۹۷ یخ نوردی دره هملون ۲۸.۱۰.۹۷ گاوبینی ۲۱.۱۰.۹۷ گاوبینی ۲۱.۱۰.۹۷ نجفدر به هاره قسمت سوم تصاویر نجفدر به هاره قسمت دوم تصاویر نجفدر به هاره قله برج ۱۰.۶.۹۷ تصاویر قله پاشوره ۲۲.۴.۹۷ دوره نجات فنی دهمین جلسه کمیسیون ایمنی ارتفاعات شمالی تهران برگزار شد خط الراس ریزان.پرسون.اندار.۹۷۰۳۰۱۸ مصوبات نهمین جلسه کمیسیون ایمنی ارتفاعات شمال تهران: دهمین شماره گاهنامه «صعود» منتشر شد مصوبات هشتمین جلسه کمیسیون ایمنی ارتفاعات شمال تهران


حداقل نیم ساعت ورزش تند در روز می تواند خطر مرگ ناشی از سرطان را به میزان قابل توجهی کاهش دهد

حداقل نیم ساعت ورزش تند در روز می تواند خطر مرگ ناشی از سرطان را به میزان قابل توجهی کاهش دهد

 

ورزش تند  ،  خطر مرگ ناشی از سرطان را کاهش می دهد  .

پژوهشگران علوم پزشکی می گویند نتایج تحقیقات نشان داده است که  ورزش کردن با حرکات تند و سریع و فقط نیم ساعت در روز می تواند خطر مرگ ناشی از سرطان را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

 

به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز  ، فعالیت بدنی مناسب علاوه بر پیشگیری از ابتلا به سرطان، خود می‌تواند به درمان سرطان کمک کند.

 

شواهدی وجود دارند که نشان می‌دهند ورزش در درمان سرطان سودمند است.

 

مطالعات متعددی که بر روی ارتباط ورزش با توانبخشی و بازتوانی بیماران و کیفیت زندگی آنان انجام شده بیانگر تاثیر مثبت ورزش بر این موارد است.

 

ورزش هایی مانند پریدن، شنا کردن و بازی هایی مثل اسکوآش یا فوتبال همگی خطر ابتلا به سرطان و احتمال مرگ ناشی از این بیماری را کاهش می دهند اما این مطالعه تایید می کند که اگر مردم بخواهند از مزایای این ورزش ها برای سلامتی بهره مند شوند باید حداقل ۳۰ دقیقه در روز تمرینات خود را انجام دهند.

 

متخصصان دانشگاه های کیوپیو و اویولو در فنلاند با انجام این مطالعات دریافتند که فعالیت بدنی سریع و چابک بهترین روش برای کاهش خطر ابتلا به سرطان، بویژه سرطانهای ریه و دستگاه گوارش است.

 

در این بررسی ها ۲۵۶۰ مرد ۴۲ تا ۶۱ ساله از منطقه شرق فنلاند تحت آزمایشاتی قرار گرفتند. این افراد هیچ سابقه ابتلا به سرطان نداشتند.

 

همچنین تحقیقات نشان داده‌ که فعالیت جسمی می‌تواند کیفیت زندگی، خلق و انجام فعالیت جسمی بیماران را در طی و بعد از درمان بهبود بخشد . ژژوهشگران عنوان می کنند ورزش در درمان و بازتوانی بیماران سرطانی نقش بسیار ویژه ای دارد.
شرح این مطالعه در مجله انگلیسی «طب ورزش» منتشر شده است.

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







:: موضوعات مرتبط: آسیب ها و درمان، ،

نویسنده : روابط عموی گروه آوا تاریخ : سه شنبه 19 ارديبهشت 1391



تمام حقوق اين وبلاگ و مطالب آن متعلق به گروه کوهنوردی آوا مي باشد.