گروه کوهنوردی آوا
گزارش صعود به قلل ایران

اطلاعیه / قابل توجه مسئولین بخش های جستجو و نجات استان‌ها انعقاد تفاهم نامه همکاری فدراسیون با سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر واژه کوهستان یا قبرستان: شاهوار ۱۷.۱۲.۹۷ یخ نوردی دره هملون ۲۸.۱۰.۹۷ گاوبینی ۲۱.۱۰.۹۷ گاوبینی ۲۱.۱۰.۹۷ نجفدر به هاره قسمت سوم تصاویر نجفدر به هاره قسمت دوم تصاویر نجفدر به هاره قله برج ۱۰.۶.۹۷ تصاویر قله پاشوره ۲۲.۴.۹۷ دوره نجات فنی دهمین جلسه کمیسیون ایمنی ارتفاعات شمالی تهران برگزار شد خط الراس ریزان.پرسون.اندار.۹۷۰۳۰۱۸ مصوبات نهمین جلسه کمیسیون ایمنی ارتفاعات شمال تهران: دهمین شماره گاهنامه «صعود» منتشر شد مصوبات هشتمین جلسه کمیسیون ایمنی ارتفاعات شمال تهران

یمایش مسیر امامزاده بی بی زبیده ، روستای خرمده 92/9/22

بنام خالق کوه های سر فراز

عنوان برنامه : پیمایش مسیر امامزاده بی بی زبیده ، واقع در گیلاوند ، روستای خرمده

زمان اجرای برنامه : 92/9/22 ازساعت 8 صبح تا 5/5 بعد ازظهر

همنوردان :مصطفی رحمت اللهی ،هادی احمدی ، امیر مهدی کیا ، اسماعیل جعفرپور، احمد فرشباف ، پرویز مقدم

، اکبر عظیمی ، حسین امیری ،رحمان رفیقی

راهنما : هادی احمدی

عکس : آقای جعفرپور

با تشکر از وبلاگ آب حیات و آقای جعفر پور

نویسنده : روابط عموی گروه آوا تاریخ : شنبه 23 آذر 1392

قله تماشا ( 92/9/1 )

به نام خالق مهربان

در هر طلوع و غروب خورشید، شاد باش و خوب زندگی کن، شاید فردایی نباشد

وقتی اون بالا می رسی ، در میان خنده وگریه ، در میان همهمه شادی همنوردا ، دوست داری سرت را سوی

آسمان کنی و با تمام وجود فریاد بکشی که :

شکرت خدایا ...

برای دیدن بقیه عکسها ادامه مطلب را ببینید

برنامه : قله تماشا 1/9/92

راهنما : هادی احمدی

گزارش : علی عسگری

عکس : آقای جعفرپور و عسگری

همنوردا ن: آقایان سید احمد حسینی ، جعفر پور ، هادی احمدی ، اکبر عظیمی ، جعفری  ، مقدم و

محمد پاینده

منطقه : بومهن -روستاهای گلخندان- کرده بند - زردستان

بهترین زمان صعود زمستان است.

در طول مسیر آب وجود ندارد.

بعضی جاها آنتن موبایل وجود دارد.

با تشکر و سپاس فراوان از جناب آقای احمدی که لطف می کند ، وتجربه چندین ساله خود رو به ما منتقل می کند .انشالله که همیشه سلامت و تندرست باشید

عکس های خفن

قبل از اینکه گزارش برنامه رو بخوام بنویسم.متاسفانه در طول مسیر صعود با صحنه ای روبرو شدیم که بسیار ناراحت کننده بود.در جایی که تابلو سازمان محیط زیست جاجرود نسب شده بود ، شخصی از وسط مسیر یه جاده خاکی زده بود و کامیونهای زیادی تردد می کردند ، یه بیل مکانیکی در حال عبور بود که با دیدن ما در اون منطقه تعجب کرد بعد از احوال پرسی ازش پرسیدیم اینجا که جزء ، منطقه حفاظت شده است شما اینجا چیکار می کنید  گفت یک نفر اینجا معدن زده و کامیونها همه برای اون کار می کنند. جالبتر این بود از روی قله که نگاه می کردیم . زمینهای منطقه رو تقسیم کرده و دیوارکشی و مشغول ساخت و ساز ساختمان بودند.بنده و آقای احمدی به چند نفر از ارگانهای ذیربط تماس گرفته و اطلاع دادیم که تا امروز برای انها اهمیت نداشته و با ما تماس نگرفته اند.

درصورت تمایل با ارسال شماره تماس به ایمیل زیر با آنها همکاری لازم را انجام خواهیم داد.

Ali.asgari1355@yahoo.com

عکس های خفن

ساعت 5 از میدان نازی اباد حرکت کرده و ساعت 7:30 به بومهن رسیدیم. بعد از عبور از روستای گلخندان و کردبچه در انتهای روستای زردستان خودروها را  پارک نمودیم.ساعت 8 شروع به حرکت کرده و حدود ساعت 11 به قله رسیدیم.البته ما از سمت شمال به سمت غرب  که قله قرار داشت حرکت کردیم . بعد از صرف صبحانه در روی قله که پوشیده از مه و برف بود ساعت 12:30 به طرف جنوب حرکت کرده و در مسیر آب رفت ، راه افتادیم تا به آبشار کوچکی رسیدیم از آن سٌر خورده ، و سپس مسیر را به طرف شرق ادامه  دادیم . تا به دشت بسیار زیبایی که از بالا انگار رنگ زرد پاشیده بودند رسیدیم . بعد از گرفتن چندتا عکس مسیر را که تقریبا پاکوب بود به طرف شمال ادامه دادیم تا به رودخانه و تنگه بسیار زیبایی رسیدیم ، با کمک یک تنه درخت و استفاده از طناب انفرادی ، از رودخانه عبور کردیم و جالبتر دیدن ، درخت اناری بود که پرندگان از آن تغذیه می کردند.و یادم افتاد که خداوند رحمان در هر جای به مخلوقات خود روزی می دهد .

مسیر را به طرف  شرق ادامه دادیم . و ناچارا باید از یه مسیر باتلاقی عبور میکردیم که در انجا  جای پای یه پلنگ را مشاهده کردیم.

خلاصه بعد از عبور از چند تپه که به طرف شمال می رفت و عبور از روخانه در تاریکی شب ساعت 19 سوار ماشینها شدیم و به طرف تهران حرکت نمودیم.

عکس های خفن

به جرات می توانم بگم که در تمام سالهایی که با دوستان و گروههای مختلف کوهنوردی کردم . این برنامه در آن منطقه بکر و زیبا چیز دیگری بود.جای همه دوستان واقعا خالی بود.

تا صعودی دیگر ، لذتی دیگر ، پروازی دیگر ، تجربه ای دیگر

نویسنده : روابط عموی گروه آوا تاریخ : دو شنبه 11 آذر 1392

صعود یادمانی گرامیداشت کوهنورد فقید پرویز ستوده شایق " جمعه ۸ آذر ۱۳۹۲

با تشکر از وبلاگ آب حیات

تاریخ اجرای برنامه : جمعه ۸ آذر ۱۳۹۲

عنوان برنامه : شرکت در برنامه بزرگداشت کوهنورد فقید پرویز ستوده شایق  از پارک جمشیدیه تا تپه نور الشهداء و سپس صعود به قله کلک چال

همراهان :آقایان رحمت اللهی ٬ احمدی ٬ عسگری ٬ جعفرپور ٬ محسن وکیلی ٬ مقدم ٬ و خانم مریناز دواچی  و مهمانان برنامه آقای جهانبخش و خانم الماسی

ساعت هفت ونیم صبح حرکت خود را از پارک جمشیدیه شروع کردیم و بعد از پیوستن به گروه هایی که در برنامه کوه پیمایی گرامی داشت آقای ستوده شرکت کرده بودند ٬ در ساعت حدود ده به تپه نور الشهدا رسیدیم . این مراسم از طرف گروه کوهنوردی سازمان فضایی ایران با همکاری گروه کوهنوردی شهید ورکش و دیگر گروه های کوهنوردی و با شرکت خانواده محترم ستوده برگذار شده بود که تا ساعت یازده و نیم ادامه داشت . گروه ما هم در این مراسم شرکت و به خانواده مرحوم ستوده تسلیت گفته و مراتب همدردی خود را اعلام کردیم.

سپس عازم اردوگاه کلک چال شده و پس از صرف غذا در ساعت ۱۲.۵ به قصد قله به راه افتادیم البته آقای احمدی به دلیل اینکه پسرش محمد حسین همراهش بود به همراه آقای رحمت اللهی و مقدم ادامه مسیر ندادند .

فاصله یک ساعته تا تقاطع محلی که به قله کلک چال و شیر پلا و دره پیاز چال منتهی می شد را در شرایطی طی کردیم که در ابتدا اثری از باد و برف نبود اما با نزدیک شدن به تقاطع ٬هم حجم برف افزایش می یافت و هم بر شدت باد افزوده می شد . به طوری که در آن نقطه آنطور که کوهنوردان دیگر می گفتند شدت باد بیش از چهل کیلومتر و دمای هوا پنج درجه زیر صفر بود .

بیش از ده دقیقه نتوانستیم در آن منطقه توقف کنیم و کوهنوردانی هم که از قله باز می گشتند آن طور که خود می گفتند با استفاده از طنابی که به همدیگر بسته بودند از آسیب باد در امان مانده بودند .

ساعت سه و نیم بود که به اردوگاه باز گشتیم و بعد از یکساعت نشستن و استراحت به سمت جمشیدیه حرکت کردیم.

نویسنده : روابط عموی گروه آوا تاریخ : یک شنبه 10 آذر 1392

گزارش اتفاقات روز جمعه مورخ 10 آبان 92 در برنامه پیرزن کلون

گزارش روزانه از اتفاقی که برای ایشان افتاده است را حتما  در سایتش مطالعه نمایید

باشد که درس عبریتی باشه برای همه ماها و هم یه تجربه  موقعی که سرپرست موردی رو اعلام میکنه

حتما به حرفش گوش کنیم.در ضمن در اینجا لازم میدونم لزوم یادگیر و آموزش رو حتما فراموش نکنید.

در این حادثه که خدا کمک کرد و بخیر گذشت.اگر ایشان یه طناب انفرادی و یکسری لوازم فرود همراهش بود راحتتر

و سریعتر نجات پیدا میکرد.

نجات کوهنورد پیر در ارتفاعات فشم

این هم گزارشی که در سایتهای خبری منتشر شده که البته در برخی موارد راستش گفته نشده

انجمن پزشکی کوهستان ایران: خبری که در پیش روست گزارش حادثه قله هم هن توسط یکی از گروه های کوهنوردی تهران است که سه روز پیش در اینجا خواندید حالا به نوعی دیگر گزارش را می شنوید. سوالی که اینجا به ذهن می رسد: تا بحال چند بار شما به یک برنامه کوهنوردی دعوت شده اید که از طریق شبکه های اجتماعی با هم آشنا شده اند(و احتمالا قبلا هم هیچ آشنایی با هم نداشته اند) یا تا بحال چند بار از طریق شبکه های اجتماعی 30 کوهنورد که نه 5 کوهنوردی که با هم آشنایی ندارند به یک برنامه کوهنوردی رفته اند و قضایای دیگر . . . .   رییس جمعیت هلال‌احمر شمیرانات از نجات کوه‌نورد ۵۲ ساله پس از گذشت دو روز از ارتفاعات فشم خبر داد.

دکتر «ناصر چرخ‌ساز» گفت: در ساعت ۲۰ روز جمعه (دهم آبان ماه امسال) امدادگران کوهستان جمعیت هلال‌احمر شمیرانات از طریق تماس مردمی با سامانه ۱۱۲ در جریان مفقودشدن یک کوه‌نورد در ارتفاعات «قلعه مازیار» شدند و با توجه به کاهش شدید دمای هوا و همچنین کوهستانی بودن منطقه، بلافاصله یک تیم امدادی شامل پنج امدادگر به محل اعلامی اعزام گردید.

وی با بیان اینکه با حضور امدادگران و نجاتگران در محل حادثه، مشخص شد که یک گروه ۳۰ نفره که در شبکه‌‌ی اجتماعی با یکدیگر آشنا شده، با هدف صعود به ارتفاعات قلعه مازیار به منطقه «امامه فشم» عازم شدند که در مسیر برگشت متوجه عدم حضور یکی از اعضا می‌شوند، گفت: امدادگران در بررسی اولیه دریافتند که یک کوهنورد ۵۲ ساله در منطقه مفقود شده که با توجه به سن این فرد و کاهش دمای هوا، بلافاصله تیم‌های عملیاتی به منطقه وارد شدند.

رییس جمعیت هلال‌احمر شمیرانات افزود: با توجه به تاریکی هوا و احتمال یخ‌زدگی کوه‌نورد، بلافاصله امدادگران دیگر نیز به صحنه حادثه فرا خوانده شدند و ۲۵ نفر از نجاتگران کوهستان جمعیت هلال‌احمر شمیرانات توانستند پس از ساعت‌ها جست‌وجو و نجات و شناسایی محل احتمالی این فرد توسط بررسی علائم و سیگنال تلفن‌همراه وی را در عصر روزیکشنبه بیابند.

چرخ‌ساز با بیان اینکه این مرد ۵۲ ساله دچار سرمازدگی، ضعف و بی‌حالی شدید شده بود، گفت: امدادگران نسبت به انتقال این فرد به پایین کوتاه و اعزام به مراکز درمانی، اقدام کردند.

نویسنده : روابط عموی گروه آوا تاریخ : پنج شنبه 16 آبان 1392

برنامه : قله صلح 3/8/92

به نام خاق بی همتا

منطقه :  جاده فیروزکوه روستای جابان (جابون )

نوع برنامه : کوهنوردی متوسط

ارتفاع : 3586 متر از سطح دریا

عرض جغرافیایی : 35°41'43.29"N

طول جغرافیاییی : 52°15'1.25"E

راهنما : آقایان هادی احمدی

سرپرست : آقای جعفرپور

همنوردان : آقایان هادی احمدی ، جعفرپور ، امیر مهدی کیا ، سید احمد حسینی ، مقدم ، عباس صادق زاده ، اکبر عظیمی   علی عسگری و با حضور افتخاری نادر نوا

خانم عربگل

به نام خاق بی همتا

برنامه : قله صلح 3/8/92

منطقه :  جاده فیروزکوه روستای جابان (جابون )

نوع برنامه : کوهنوردی متوسط

خانم عربگل

عکس : آقایان جعفر پور و علی عسگری و امیر مهدی کیا

گزارش :  علی عسگری

روستای جابان که در فاصله 75 کیلومتری جاده تهران – فیروزکوه و در ضلع شمالی این جاده واقع شده و محصولات کشاورزی خصوصا سیب درختی این منطقه تحت عنوان سیب دماوند شهره بین المللی دارد

نکاتی در مورد روستای جابان:

• ·         جابان روستایی است واقع در 75 کیلومتری استان تهران،مکانی است توریستی و گردشگری با هوای رتبه اول در ایران.
  • ·         این روستا دارای منطقه ی سبز به مساحت 25000 هکتار میباشد.
  • ·         روستای جابان دارای انواع میوه ها از جمله از بهترین سیب ها (سیب مرغوب دماوند)، هلو،  خیار، گیلاس تکدانه و آلبالوی درجه یک میباشد و انواع محصولات را به خارج کشور صادر میکند.
  • ·         در روستای جابان رودی پرآب درطول سال جاری است و این رود به نام هفت چشمه معروف است که طولی معادل 5 کیلومتر دارد و آب مردم روستا و باغات و چندین روستای دیگر را تامین میکند. از جمله مهمترین رودهایی که به این رود متصل است چشم شاه میباشد.
  • ·         جابان دارای کوه هایی بسیار زیبا می باشد و در پشت آن دریاچه های لار و تار نهفته شده است.
  • ·         جابان قبلا تخمه های خوش طعم به نام تخمه جابانی داشت که متاسفانه به تخمه ژاپنی معروف است.
  • ·         از جمله منبع درآمد مردم جابان گردو میباشد که به کشورهای دیگر نیز صادر میشود.
  • ·         این روستا در زمان قدیم منطقه ی سکونت کردهای تبعیدی یا کرد کرمانج و هخامنشیان بوده است.
  • ·         مردم جابان در حال حاضر به زبان شیرین کرد فارسی یا کرمانج صحبت می کنند

مسیر پاکوب از کنار رودخانه بسیار زیباست و در طول مسیر به نقطه ای میرسید که دوتا مسیر پاکوب وجود دارد.طبق گفته آقای احمدی راهنمای گروه از هر دو مسیر امکان صعود وجود دارد که در هر دو مسیر رودخانه جاریست.و ما مسیر سمت چپ را انتخاب کردیم و از مسیر سمت راست فرود انجام دادیم.

انتن دهی موبایل بجز قسمتی در دره ، تا قله امکان تماس وجود دارد واین بسیار جالب بود که در قله توچال موبایل انتن نمی دهد ولی دراین قله فرعی انتن کاملا وجود دارد.

در طول مسیر چندین چشمه گوارا برای نوشیدن اب وجود دارد.

طول زمان کوهپیمای تقریبا از 8 صبح که اغاز صعود و تا ساعت 19:30 دقیقه طول میکشد.

البته با توجه به اینکه منطقه کاملا بهمن گیر است برای صعود در زمستان ، از مسیر یال می توان تا خود قله را صعود کرد ولی در بقیه فصول امکان صعود در از مسیر زیبای دره وجود دارد.

قله خسرروان که در سمت چپ قله صلح وجود دارد وبا توجه کمبود وقت از صعود به قله زیبای خسروان منصرف شدیم. قلل دوبرار و قله دماوند از رئی قله صلح به راحتی قابل مشاهده است.

بامید صعودهای زیباتر در کنار همه دوسنتان عزیز.

با آرزوی سلامتی  برای همه دوستان عزیز و صعودهای زیباتر انشالله.

ساعت 5 صبح از میدان نازی آباد حرکت کردیم.و ساعت8 صبح به روستای جابان رسیدیم.بعد از اماده شدن از مسیر کنار رودخانه به طرف شمال حرکت کردیم ساعت 10:55 برای صرف صبحانه در کنار چشمه ای گورا نشستیم .وساعت 12 به طرف شمال شروع به حرکت کردیم.شیب نسبتا تندی که شن اسکی هم بود به طرف شمال غرب بالا رفته و ساعت 14:30 بر فراز قله ایستادیم.ترجیحا در قله ناهار را خوردیم و از مسیر سمت راست قله فرود را اغاز و ساعت 20 سوار خودرو شده و یه برنامه دیگر را به پایان رساندیم.

بامید صعودهای زیبا در کنار همه عزیزان.انشالله.نخودنخود تا هفته دیگه هر کی رود خانه خود.

نویسنده : روابط عموی گروه آوا تاریخ : پنج شنبه 9 آبان 1392

داراباد چشمه اب زندگی26.7.92

بنام خالق کوهها

برنامه  : داراباد چشمه اب زندگی26.7.92

سرپرست : علی عسگری

عکس : آقای جعفرپور

همنوردان : اقایان جعفرپور ، مصطفی رحمت اللهی ، هادی احمدی ، اکبر عظیمی  ، احمد حسینی ، جعفری

برای دیدن بقیه عکسها ادامه مطلب را ببینید

باتشکر ویژه از اقایان احمدی و جعفر پور

تبادل لینک رایگان

نویسنده : روابط عموی گروه آوا تاریخ : چهار شنبه 1 آبان 1392

برنامه : قله شیر کوه یزد 18و19/7/92

سرپرست : هادی احمدی

گزارش : علی عسگری

عکس : علی عسگری و امیر مهدی کیا

همنوردان : هادی احمدی ، علی عسگری ، اکبر عظیمی ، محمد پاینده ، سید احمد حسینی ، اصغر ، امیر مهدی کیا ، نادر مقصودی

دانلود فیلم با لینک مستقیم

نویسنده : روابط عموی گروه آوا تاریخ : پنج شنبه 25 مهر 1392

گزارش تصويري قله سبلان. 22/6/1392

سلام با عرض پوزش از دوستان عزيز ببخشيد كه اين گزارش در زمان خودش ارائه نشد.عكسها يه كم دير به دست من رسيد.

براي همه دوستان ارزوي سلامتي و موفقيت دارم و صعود زيبايشان تبريك ميگويم.

Free Link Exchange

براي ديدن بقيه عكسها به ادامه مطلب  و ادرس زير مراجعه نماييد

کوهستان علی عسگری

اFree Link Exchange

اين هم زوج خوشبخت گروه كه بتازگي مزدوج شدند.طفلكي سهيل چه جون خوبي بود، روحش شاد يادش گرامي.خدا بيامرز چند وقته ديگه قرار بره خونه بخت ، حيف شد.با پاي خودش افتاد تو چاه خنده

براشون ارزوي سلامتي و خوشبختي ميكنيم.انشالله كه به پاي هم پير بشيد ننه!!!!

Free Link Exchange

دوستان كه اصلا تمايلي به خوردن صبحانه نداشتن.بخصوص ميلاد نمي خورد كه سير بشه، ميخورد تا تموم بشه. تا مرز تركيدن پيش رفتخنده

نویسنده : روابط عموی گروه آوا تاریخ : یک شنبه 14 مهر 1392

صفحه قبل 1 صفحه بعد

تمام حقوق اين وبلاگ و مطالب آن متعلق به گروه کوهنوردی آوا مي باشد.