قله کلون بستک (10/3/92)
گروه کوهنوردی آوا
گزارش صعود به قلل ایران

اطلاعیه / قابل توجه مسئولین بخش های جستجو و نجات استان‌ها انعقاد تفاهم نامه همکاری فدراسیون با سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر واژه کوهستان یا قبرستان: شاهوار ۱۷.۱۲.۹۷ یخ نوردی دره هملون ۲۸.۱۰.۹۷ گاوبینی ۲۱.۱۰.۹۷ گاوبینی ۲۱.۱۰.۹۷ نجفدر به هاره قسمت سوم تصاویر نجفدر به هاره قسمت دوم تصاویر نجفدر به هاره قله برج ۱۰.۶.۹۷ تصاویر قله پاشوره ۲۲.۴.۹۷ دوره نجات فنی دهمین جلسه کمیسیون ایمنی ارتفاعات شمالی تهران برگزار شد خط الراس ریزان.پرسون.اندار.۹۷۰۳۰۱۸ مصوبات نهمین جلسه کمیسیون ایمنی ارتفاعات شمال تهران: دهمین شماره گاهنامه «صعود» منتشر شد مصوبات هشتمین جلسه کمیسیون ایمنی ارتفاعات شمال تهران


قله کلون بستک (10/3/92)

 

نام هستی بخش بی همتا

مقصد : قله کلون بستک

تعداد : ده نفر از همراهان گروه کوهنوردی آوا

آقایان : مصطفی رحمت اللهی ـ هادی احمدی ـ قاسم خردمند ـ اسماعیل جعفرپور ـ پرویز مقدم ـ اکبر عظیمی ـ رحمان رفیقی ـ حسن جوهری ـ عباس صادق زاده ـ میلاد خردمند

سرپرست : عباس صادق زاده

قلهٔ کلون‌بستک، در خط الرأس سرکچال، در شمال روستای دربندسر قرار گرفته‌است. دامنه‌های جنوب و جنوب شرقی این قله مشرف به منطقه لواسانات و دشت لار بوده و نزدیک حد رودبارقصران قرار دارد و آبریز این دامنه، رودخانه جاجرود است. همچنین دره رودخانه ولایت رود، در جهت شرق به غرب، از شمال این قله گذشته و پس از ادغام با وارنگه رود، رودخانه کرج را تشکیل می‌دهد.

ساعت هشت صبحه که به گردنه دیزین می رسیم و بعد از پیاده شدن از مینی بوس جاده خاکی را که رو در جهت شرق دارد پیش می گیریم. البته راه ماشین رو تا انتهای این جاده ادامه دارد. 

بعد از بیست دقیقه به پارکینگ انتهای جاده خاکی می رسیم. در این محل افراد زیادی در گروه های مختلف آماده صعود به قله کلون بستک می باشند.

این قله با ارتفاع ۴۱۵۰ متر ٬ یکی از مرتفع ترین قلل البرز مرکزی است  و یکی از گزینه های کوهنوردی برای تمرین صعود به قله دماوند می باشد.

بیشتر مسیر سنگی و از نوع ریزشی لایه لایه شده ٬با لیه های تیز و برنده  است که در رنگ های متفاوت از یشمی  و آبی گرفته  تا رنگ  زرد و سرخ می باشد.کل مسیر فاقد رودخانه و چشمه است . به همین دلیل باید ذخیره آب کافی به همراه باشد.

با احتساب زمان صبحانه پنج ساعت طول می کشد تا به قله برسیم .قله پوشیده از برف ٬ و باد در حال وزیدن است . نیم ساعتی در قله توقف می کنیم و در این فاصله آقای احمدی اطلاعاتی  در مورد منطقه و قللی که از چهار طرف  منطقه را محسور کرده اند  می دهد .

گرفتن عکس یادگاری هم ٬ یکی دیگر از کارهایی است که باید انجام دهیم. سپس به سمت پایین سرازیر می شویم.   

به هنگام بازگشت  سگی آموزش دیده و اصیل از نژاد کانادایی ٬تمیز و با چشمانی زیبا توجه مان را جلب می کند و  ضمن صحبت با صاحبش اطلاعاتی در مورد ش کسب می کنیم. 

بعد از ساعت چهار و نیم است که به گردنه دیزین رسیده  و سوار مینی بوس می شویم . در شمشک برای صرف غذا  توقف می کنیم و نماز را در امامزاده  می خوانیم . ترافیک سنگینی بر محور فشم به لواسان حاکم است به همین جهت با تاخیر زیاد حدود ساعت نه به تهران می رسیم.

 عکسی از آقا میلاد حردمند

 

میلاد ـ آقا هادی ـ حسن جوهری 

دور نمای قله کلون بستک 

عکس پانوراما از منطقه 

 

                                                            آب  حیات


نظرات شما عزیزان:

سپیده فتحی
ساعت8:05---13 خرداد 1392
با سلام به همه دوستان .
همیشه بر فراز قله ها .


علی عسگری
ساعت21:46---12 خرداد 1392
سلام همیشه سلامت و تندرست باشید.انشالله بعد از پایان دورهام حتما یه برنامه رو از دست نخواهم داد.

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







:: موضوعات مرتبط: بهار 92، ،

نویسنده : روابط عموی گروه آوا تاریخ : یک شنبه 12 خرداد 1392



تمام حقوق اين وبلاگ و مطالب آن متعلق به گروه کوهنوردی آوا مي باشد.